3 sposoby na wzorową relację z klientem

Poznaj 3 proste działania, dzięki którym zyskasz zadowolonych partnerów w biznesie, którzy bez wahania polecą cię innym

Sprzedaż i praca z klientem to bardzo obszerny temat. Rozpoczyna się już w momencie budowania własnej marki osobistej i poszukiwania nowych kanałów dotarcia do naszych partnerów biznesowych i bynajmniej nie kończy się po zawarciu polisy.

W naszym nowym cyklu przybliżymy nieco różne zagadnienia związane z najważniejszym elementem prowadzenia biznesu – Klientem.

Nim przedstawimy proste pomysły na dotarcie do nowych osób, skupimy się na tym, co sprawia, że dotychczasowi klienci do nas wracają – na relacjach. Ich budowanie jest kluczowym elementem procesu sprzedażowego i nie powinniśmy o nich zapominać, bo najlepszym przyszłym klientem jest ten obecny.

Oto 3 proste działania, dzięki którym zyskasz zadowolonych partnerów w biznesie, którzy bez wahania polecą cię innym:

1. Słuchaj

Naturalnym odruchem każdego sprzedawcy jest mówienie. O tym, jak atrakcyjna jest jego oferta czy o jakie produkty warto uzupełnić dokonany wybór. Tymczasem kluczowe w budowaniu relacji jest słuchanie i umiejętne zadawanie pytań. To więcej niż Analiza Potrzeb Klienta, którą zna każdy z nas. Nastawienie się na słuchanie zajmuje nieco czasu, ale zawsze procentuje pod warunkiem, że wyzbędziesz się założeń na temat klienta i przyjmiesz do wiadomości, że nie znasz wszystkich odpowiedzi.

Prowokuj klienta do myślenia, ale nie irytuj.

Pytaj o kwestie bezpośrednio związane z jego działalnością.

Bądź dociekliwy.

2. Wyjdź ponad standard

Agent ubezpieczeniowy ma za zadanie przygotować program ochrony, który realnie zabezpieczy życie, zdrowie czy biznes jego klienta. Aby zbudować długotrwałą relację, warto zrobić coś więcej. Podjęte działania i ich skuteczność zależą wyłącznie od twojej wyobraźni.

Gdy klientowi zdarzy się szkoda – podpowiedz, jak sprawnie zgłosić roszczenie, o jakie dokumenty zadbać i o czym pamiętać. W trakcie likwidacji utrzymuj kontakt z klientem. Pytaj o jego zadowolenie z obsługi roszczenia, o ewentualne wątpliwości i uwagi do posiadanej polisy.

Gdy zmienią się przepisy prawa – poinformuj o tym za pośrednictwem swoich kanałów komunikacji.

Sposobów jest wiele i warto stopniowo je wdrażać tak, by kontakt z naszymi klientami nie odbywał się jedynie raz w roku.

3. Pomyśl o miłych gestach

Złóż życzenia urodzinowe swoim stałym klientom, podaruj upominek z okazji Bożego Narodzenia lub przypomnij o zbliżającym się terminie przeglądu pojazdu. Wykorzystaj możliwości, które dają nowoczesne technologie, takie jak Polisa w Chmurze.

Wolałbyś otrzymać systemowego maila z tortem i świeczką czy życzenia napisane specjalnie dla ciebie? Warto poświęcić chwilę na drobne gesty, które zapisują nas w pamięci klienta.

Trudno przecenić znaczenie relacji w pracy z klientem. Dzięki długotrwale budowanemu zaufaniu zyskujemy nie tylko zadowolonych i stałych klientów, ale także dużą szansę na to, że zostaniemy poleceni innym osobom. Warto docenić niski koszt utrzymania zadowolonego partnera biznesowego zanim skupimy się na działaniach marketingowych i pozyskiwaniu nowych, wszak zadowolony klient jest najlepszym ambasadorem twojej działalności.

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.