3 ubezpieczenia, które warto proponować w trakcie pandemii

Bieżący rok wymusił na nas wszystkich zmianę myślenia na temat sprzedaży i jej form. W ciągu kilku miesięcy wielu z nas musiało dostosować swój biznes do nowych warunków. Ta sytuacja ma także odzwierciedlenie w zapytaniach Klientów. 

W tej publikacji przedstawimy trzy rodzaje ubezpieczeń, z którymi warto zapoznać swoich odbiorców, zwłaszcza obecnie. 

Ubezpieczenie zdrowotne

W ostatnim czasie niemal każdy z nas miał styczność z polskim systemem opieki zdrowotnej, nawet pośrednio. Długi czas oczekiwania na wizyty u specjalistów, zmniejszona dostępność badań i procedur medycznych oraz usług rehabilitacyjnych, sprawiają, że zwiększa się zainteresowanie prywatnymi ubezpieczeniami zdrowotnymi. Według danych Polskiej Izby Ubezpieczeń, sprzedaż tego typu polis wzrosła o ponad 13% rok do roku. Ubezpieczenie zdrowotne posiada już ponad 3 miliony Polaków. 

To dobry moment na przybliżenie Klientom, czym jest prywatna polisa i jakie świadczenia może obejmować. Przygotuj serię wpisów w swoich mediach społecznościowych bądź na firmowym blogu, dzięki czemu zwiększysz swoją widoczność w wyszukiwarkach i stworzysz pigułkę informacji, którą w dogodnej chwili przekażesz zainteresowanym osobom. 

Możesz ująć temat zarówno od strony Klienta indywidualnego, jak i od strony pracodawcy, proponującego prywatną opiekę medyczną jako jeden z benefitów pracowniczych. 

Mogą to być nieoczywiste ryzyka, najczęstsze wyłączenia, a także porównania poszczególnych zakresów polis, które posiadasz w swojej ofercie.

Ubezpieczenie na życie

To także jedno z najpopularniejszych ubezpieczeń dobrowolnych. Korzysta z niego około 40% Polaków. Może się to wydawać dużą liczbą, jednak warto wziąć pod uwagę, że znaczna część tych polis stanowi zabezpieczenie kredytu hipotecznego lub jeden z najpopularniejszych benefitów oferowanych przez pracodawców. Znaczna część ubezpieczonych nie zna zakresu swojej polisy, a czasem nawet nazwy ubezpieczyciela, który udziela ochrony. 

W temacie świadomości ubezpieczeniowej jest jeszcze wiele do zrobienia i obecna sytuacja stanowi dobry moment, by przybliżyć Klientom ten rodzaj polisy, a także obalić najpopularniejsze mity na jej temat. 

Proponujemy kilka zagadnień, które warto poruszyć w tym kontekście:

  • Opisz znane ci sytuacje, w których zadziałała polisa na życie
  • Stwórz publikację dedykowaną pracodawcom, w której opiszesz korzyści finansowania lub współfinansowania ubezpieczenia na życie dla pracowników, np. w kontekście odprawy pośmiertnej
  • Wyjaśnij pojęcia, o które najczęściej pytają twoi rozmówcy (karencja, trwały i długotrwały uszczerbek na zdrowiu, poważne zachorowanie, etc.)

Utrata dochodu, niezdolność do pracy

Według statystyk, niemal 50% Polaków ma obecnie aktywny kredyt lub pożyczkę. Może to być duży kredyt hipoteczny, ale także sprzęt elektroniczny kupiony na raty. Nie zmienia to faktu, że stanowią one zobowiązanie, które należy pokrywać regularnie, nawet w sytuacji utraty pracy. 

Warto uświadomić Klientom istnienie ubezpieczenia od utraty dochodów, nawet jeśli nie posiadasz tego produktu w swojej ofercie. To także budowanie relacji i wizerunku eksperta. 

Jeśli Twoi Klienci posiadają aktywne polisy na życie, warto podkreślić znaczenie ryzyk innych niż umowa podstawowa. Może to być niezdolność do pracy bądź poważne zachorowanie. Obecnie częściej niż zwykle zastanawiamy się nad takim scenariuszem, co stanowi pole do edukacji odbiorców, którzy dotąd nie byli zainteresowani taką formą ochrony. 

Ubezpieczenia osobowe to dział, w którym doradcy ubezpieczeniowi wciąż mają wiele do zrobienia. Część osób po prostu nie myśli o złych scenariuszach, część uważa, że ich one nie dotyczą bądź jest zdania, że nie stać ich na zakup polisy. To dobry moment, by dołożyć swoją cegiełkę do postępujących zmian. 

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.