4 wskazówki, jak sprzedawać (szkolne) NNW

O ile lipiec zazwyczaj upływa pod znakiem wakacyjnej beztroski, o tyle w sierpniu wiele osób zaczyna planować powrót dzieci do szkoły. Obok szkolnej wyprawki, pojawia się także kwestia ubezpieczenia NNW, a to dobry moment, aby podjąć ten temat podczas rozmów z Klientami, a także w mediach społecznościowych. Wrześniowy początek roku szkolnego to tylko jeden z terminów, w których warto podkreślać rolę dobrej polisy. W tej publikacji podpowiemy ci, jak sprzedać ubezpieczenie NNW.

Cross selling na wagę złota

O polisie NNW warto wspominać przy okazji innych ubezpieczeń. Często widzimy takie ryzyko przy ubezpieczeniu komunikacyjnym, zazwyczaj z niewielkimi sumami. To dobry moment, by nakreślić Klientowi rolę sumy ubezpieczenia i dobrze skonstruowanej ochrony w osobnej polisie. Jeśli poznajesz kogoś, kto spędza wakacje ze sportem w tle i wykupuje polisę turystyczną, podkreśl zalety posiadania ubezpieczenia NNW także podczas codziennych aktywności. Może się zdarzyć, że Klient, który chciałby podpisać polisę na życie, ma długą i skomplikowaną historię medyczną i nie ma ubezpieczyciela, który chciałby objąć go ochroną z dobrym zakresem. W takiej sytuacji ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków wydaje się wręcz koniecznością. Liczba możliwości jest nieograniczona. 

Dobra argumentacja

W przypadku ubezpieczeń nieobowiązkowych dobra argumentacja i umiejętność wskazania możliwych scenariuszy są bardzo ważne. Zanim zaczniesz sprzedawać NNW, wypisz sobie argumenty, które pomogą ci w rozmowie z Klientami. Będziesz mógł do nich sięgnąć przed spotkaniem lub rozmową telefoniczną. Oto kilka z argumentów, które mogą okazać się przydatne:

  • Ubezpieczenie NNW może nabyć każdy, niezależnie od wieku, historii medycznej i stanu zdrowia.
  • W przypadku dzieci szkolnych każdy rok to szereg wydatków: od wyprawki, przez rozmaite opłaty i składki, aż po leki i sprzęty takie jak aparat ortodontyczny czy okulary. Zajęcia pozalekcyjne i rozwijanie pasji też sporo kosztują, a każdy – nawet drobny – wypadek generuje kolejne koszty, które bez przeszkód może pokryć polisa.
  • Czas to pieniądz. Jeśli posiadasz dobrą polisę, wypłata świadczenia następuje bardzo szybko, a to oznacza, że nie musisz czekać tygodniami na wolne terminy u lekarzy i możesz opłacić wizytę u specjalisty niemal od ręki. Szybkie działanie jest kluczowe w przypadku zdrowia. 
  • Takie ubezpieczenie jest stosunkowo tanie. Miesięczna składka to równowartość kilku kaw na wynos, a sumy ubezpieczenia rzędu 100 000 czy 200 000 zł to nic nadzwyczajnego. 

Wykorzystaj odpowiedni okres w roku

Kalendarz przydaje się w przypadku wielu rodzajów ubezpieczeń – od turystycznych, aż po rolne. Nie inaczej jest w przypadku NNW. Zimą wyjeżdżamy na narty i snowboard, w sierpniu kompletujemy szkolną wyprawkę, a latem planujemy rozmaite aktywności. To dobry pomysł na zaplanowanie kampanii informacyjno-sprzedażowej. Możesz stworzyć cykl postów na temat bezpieczeństwa nad wodą lub pigułkę informacji na temat polis “szkolnych”. Mimo że coraz głośniej mówi się, że nie ma obowiązku zawierania ich w szkołach, wciąż jest wiele do zrobienia w tym temacie. Cykl „Rozwiewamy mity” na pewno przyda się wielu osobom. Pomiędzy tymi treściami umieść te stricte sprzedażowe. Pamiętaj, aby nie stanowiły one większości, bo nie będzie to interesujące dla nikogo oprócz ciebie. 🙂 

Stwórz grupy docelowe

Zastanów się, jakie grupy szczególnie potrzebują ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków. Zdajemy sobie sprawę, że każdy powinien mieć taką polisę, jednak trudno kierować treści do wszystkich. Jak wiesz z naszych pozostałych publikacji, nie trafią wtedy do nikogo. Możesz wyodrębnić następujące grupy:

  • osoby spędzające czas aktywnie 
  • rodzice dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym
  • pracownicy fizyczni
  • samozatrudnieni

Stwórz treści dedykowane danej grupie. Zastanów się, jakie informacje będą szczególnie ciekawe dla osób z danej kategorii, a jeśli czujesz się na siłach – zaplanuj płatną kampanię na Facebooku ze wskazaniem poszczególnych odbiorców. 

Jak widzisz, polisy NNW można proponować przez cały rok, a nie tylko w przededniu nowego roku szkolnego. To bardzo wdzięczny rodzaj ubezpieczenia, ponieważ można zaproponować je niemal każdemu Klientowi, a doświadczenie zebrane w ramach akcji cross-sellingowej czy płatnej kampanii reklamowej w mediach społecznościowych z powodzeniem przełożysz na kolejne rodzaje ubezpieczeń, których sprzedaż jest bardzo istotna, np. polis życiowych. 

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.