5 nawyków dobrego sprzedawcy (ubezpieczeń)

Mówi się, że motywacja pozwala ci zacząć, ale to nawyk pozwala wytrwać. Praca nad nawykami jest niezwykle istotna zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Jeśli snujesz plany podboju świata ubezpieczeń, początkowa determinacja może ustąpić miejsca rutynie i porzuceniu wielkich planów. Skorzystaj z kilku naszych propozycji, by do tego nie dopuścić.

Rozliczaj sam siebie

Oczywiście nie chodzi o rozliczenia z towarzystwami ubezpieczeniowymi, a o twoją pracę. Staraj się przeanalizować każdą rozmowę i spotkanie z potencjalnym Klientem, zwłaszcza jeśli nie zakończyła się ona wystawieniem polisy. Zastanów się, czy zadałeś wystarczająco dużo pytań, by dowiedzieć się, czego naprawdę potrzebował rozmówca. Przeanalizuj swoje odpowiedzi na poszczególne obiekcje oraz reakcje drugiej strony. 

Jeśli masz taką możliwość, poproś o informację zwrotną kogoś, kto przysłuchiwał się twojej rozmowie. Czasem trudno obiektywnie ocenić samego siebie. 

Rozliczanie siebie ma także szerszy kontekst. Mierz swoje wyniki miesięczne, kwartalne i weryfikuj skuteczność podejmowanych działań.

Zarządzaj swoim czasem

Wiele osób myśli, że zarządzanie czasem dotyczy głównie tych, którzy połowę dnia pracy spędzają na oglądaniu memów z kotami i przeglądaniu mediów społecznościowych. Tymczasem mądre planowanie dnia pracy to także umiejętność wybierania priorytetów i znajdowania czasu na odpoczynek. Poświęć kilkanaście minut rano lub przed wyjściem z biura i zaplanuj swój dzień, pamiętając o uwzględnieniu niezapowiedzianych wizyt i telefonów Klientów.

Więcej o metodach zarządzania czasem przeczytasz w tym artykule.

Pamiętaj o ciągłym rozwoju

Przyczepka, OC, kary z UFG, wypowiedzenia… Są zagadnienia, z którymi agent spotyka się dosłownie każdego dnia. Sposób postępowania w takich sytuacjach jest często taki sam, przez co popadamy w swego rodzaju rutynę. Nagle w biurze pojawia się przedsiębiorca, który chciałby porozmawiać o gwarancjach wadialnych dla nowego kontraktu. Co ty na to? Podejmiesz się czy wpadniesz w panikę?

Jeśli wiążesz swoją przyszłość z branżą ubezpieczeń, dbaj o ciągły rozwój. Czytaj branżową prasę, śledź zmiany prawne i opinie ekspertów. Kto wie, może znajdziesz swoją niszę, o której dziś nawet nie myślisz.

Bądź systematyczny

Nawyk ma sens tylko wtedy, gdy go powtarzamy. Jeśli zakładasz firmowego bloga – aktualizuj go regularnie. Jeśli budujesz bazę mailingową – wysyłaj newslettery. Publikuj angażujące posty na Facebooku, jeśli chcesz zbudować zasięgi i dotrzeć do nowych Klientów. Nie ma drogi na skróty – drobne, ale systematyczne kroki.

Słuchaj

Nie zadawaj pytań, by je „odbębnić”. Naucz się być ciekawym swojego rozmówcy. Poznaj jego motywacje, opinie i nie oceniaj. Nie bez powodu masz dwoje uszu, a tylko jedne usta – jeśli potrzebujesz, zapisz sobie tę myśl na monitorze. 🙂 Jeśli będziesz uważnie słuchał swoich Klientów, z łatwością zbudujesz z nimi relację na lata, bowiem dobry sprzedawca odpowiada na problemy rozmówcy. Bohaterem rozmowy ma być zawsze twój rozmówca. Nie produkt czy twoje opinie.

Nie ma szybkiego sposobu na przypis sięgający gwiazd. Każdy agent ma inny pomysł na siebie, jednak wszystkie łączy jedno – systematyczność, siła nawyku i akceptacja drobnych potknięć. Te zdarzają się nawet najlepszym.

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.