Zapewne wielokrotnie słyszałeś, że warto pokazywać swoją działalność w internecie. Dzięki temu budujesz markę osobistą, swój wizerunek, dajesz się zauważyć i ułatwiasz Klientom interakcje z twoją firmą. Postanawiasz więc założyć fanpage na Facebooku, by skorzystać z tym zalet. Ustawiasz zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle. No właśnie… Co dalej?
O czym pisać na firmowym profilu facebookowym? Skorzystaj z naszych pomysłów i zainspiruj się do własnych działań.
Napisz coś o sobie
To dobry pomysł na post powitalny. Napisz, jak długo zajmujesz się ubezpieczeniami, w jakich produktach się specjalizujesz i co jest twoim znakiem rozpoznawczym. Nie musisz ograniczać się do spraw zawodowych. Na pewno masz pasje i zainteresowania, które warto pokazać. W codziennych kontaktach w biurze nie zawsze jest na to czas i przestrzeń.
Jeśli w twojej firmie pracuje więcej osób, możesz cyklicznie przedstawiać każdą z nich w podobny sposób. Ludzie lubią wiedzieć, z kim współpracują.
Komentuj bieżące wydarzenia
Nie mamy oczywiście na myśli kontrowersyjnych komentarzy politycznych i agitacji. Chodzi o wszelkie zmiany prawne, ich oficjalne interpretacje i publikacje popularnych portali. Duże portale często korzystają z nagłówków, w które klika wiele osób. To może prowadzić do dezinformacji. Niech twój fanpage będzie przestrzenią, w której Klienci mogą zapoznać się ze stanem faktycznym.
Możesz także opublikować infografiki na temat przepisów, które już obowiązują. Napisz w przystępny sposób, czym grozi brak obowiązkowego ubezpieczenia OC, jakie grożą za to kary z UFG lub wypunktuj, jakie dokumenty trzeba mieć przy sobie za kółkiem.
Pokaż, jak pomagasz Klientom w praktyce
Doskonale wiemy, że jak najtańsze ubezpieczenie rzadko idzie w parze z dobrym zakresem. Notuj wszelkie obiekcje Klientów, które słyszysz w rozmowach i wyjaśniaj je w formie postów. Staraj się pobudzać wyobraźnię odbiorcy. Same definicje poszczególnych ryzyk nie wystarczą.
Możesz na przykład opisać konkretną sytuację, w której zadziała dodatkowo płatne ryzyko:
“Ferie. Wraz z rodziną wyjeżdżasz w góry, by poszaleć na śniegu. Narty, sanki i wieczory przy kominku w karczmie. Naładowani nową energią ruszacie w kierunku domu. Pośród rozmów słychać dziwny stukot. Zatrzymujesz się i widzisz zniszczoną oponę. Do domu zostało jeszcze 400 kilometrów. Wbrew pozorom to jedno z najczęstszych zdarzeń ubezpieczeniowych.”
Każdy z nas potrafi sobie wyobrazić taką sytuację, pewnie wielu się w niej znalazło. Przy okazji tej opowieści wskaż zalety dodatkowego ubezpieczenia opon. Możesz oczywiście skorzystać z prawdziwych historii swoich Klientów, jednak unikaj podawania zbyt wielu szczegółów, bo mogliby sobie tego nie życzyć.
Publikuj opinie Klientów
Jeśli ktoś wystawi Ci dobrą opinię w Google Maps lub napisze miłego maila, możesz wykorzystać społeczny dowód słuszności i pochwalić się dobrym słowem na swoim profilu facebookowym. Pamiętaj – jeśli opinia nie jest publicznie dostępna, zapytaj o zgodę na publikację.
Nie masz jeszcze takich rekomendacji? To doskonały moment, by o nie poprosić! Jeśli uzyskasz list polecający od firmy budowlanej, z którą współpracujesz od lat, znacznie łatwiej będzie ci rozmawiać z kolejną, która działa w podobnej branży.
Odrobina humoru
Jeśli nie chcesz tworzyć nadmiernie profesjonalnej strony, nie obawiaj się opublikować mema lub zdjęcia z zabawnym podpisem. Pamiętaj, unikaj wyśmiewania się z Klientów. Skup się raczej na pewnych zachowaniach.
Na przykład: na zdjęciu widzimy męża, który leży po szyję w śniegu z nietęgą miną i żonę, która trzyma telefon przy uchu (możecie zaaranżować podobną scenkę w wolnej chwili :)). Dzwoni do swojego agenta i pyta, czy ten może wystawić polisę NNW od wczoraj.
W innej scence może pojawić się kobieta w zaawansowanej ciąży i wyjaśnienie, czym jest i na czym polega karencja w polisie życiowej.
Przy tej okazji możesz wyjaśnić rolę ubezpieczeń i to, że dotyczą one sytuacji nagłych i nieprzewidzianych. Zabawnie i edukacyjnie.
Pomysłów na tworzenie treści jest wiele i zależą one od twojej strategii prowadzenia strony. Posty dobrze planować z wyprzedzeniem. Wówczas w natłoku zajęć unikniesz pustki w chwili, gdy będziesz chciał coś opublikować. Zapisz sobie przynajmniej 10 pomysłów na najbliższe publikacje i wpisz do kalendarza przypomnienie o regularnym zamieszczaniu postów.
Narzędzia, ułatwiające działania marketingowe znajdziesz w naszym cyklicznym newsletterze dla agentów ubezpieczeniowych.