5 pomysłów na facebookowe posty twojej agencji cz. 2

Za nami pierwszy kwartał 2021 roku. Mamy nadzieję, że nadal realizujesz swoje założenia z pierwszych dni stycznia. Jeśli jednym z nich była większa aktywność na firmowym blogu lub profilu w mediach społecznościowych, ta publikacja jest dla ciebie. Dłuższe dni i nowa energia to doskonały czas, by działać! Pierwszą część pomysłów na posty znajdziesz tutaj, a pięć kolejnych znajduje się poniżej. To już całkiem niezły starter. 🙂

Fakty i mity

Stwórz nowy cykl informacyjny typu “Fakty i mity”. Stwórz proste grafiki, przyciągające wzrok i omów najczęstsze mity, dotyczące ubezpieczeń. Postaraj się, by były one ciekawe dla potencjalnych Klientów, nie dla środowiska agentów. Prezentujemy kilka popularnych mitów, z którymi możesz się rozprawić:

  • Ubezpieczyciel jedynie przyjmuje składkę, później nie da się uzyskać odszkodowania. To jeden z najpopularniejszych mitów, który możesz omówić na wiele sposobów, nie tylko na Facebooku, ale także w dłuższej formie artykułu. Posłuż się ciekawymi przykładami szkód i opisz, jak zadziałała polisa. Podkreśl to, jak działają OWU i jak ustala się odpowiedzialność zakładu ubezpieczeń
  • Tragiczne sytuacje mnie nie dotyczą. 
  • Nie potrzebuję polisy na życie ani polisy ubezpieczenia domu.
  • Niska cena polisy to najważniejsze kryterium. Dziś, kiedy rozmaite porównywarki prześcigają się w rabatach, a nawet zwrotach na konto Klienta, warto podkreślić istotę bezpieczeństwa danych, a także zakresu polisy. To temat, który powinien być ważny dla każdego, kto pracuje w branży ubezpieczeń. Kropla drąży skałę. 
  • Ubezpieczenie all risk działa w każdej możliwej sytuacji, wszak obejmuje wszystkie ryzyka. 🙂 

Case study

Opisz najciekawsze przypadki szkód, z którymi spotkałeś się w swojej pracy. Podkreśl rolę poszczególnych klauzul i wspomnij o tym, jaki wpływ na pozytywny finał miało twoje doświadczenie. Pamiętaj jednak, by unikać zbyt dużej ilości szczegółów, dotyczących szkody i Klienta. Wystarczy ogólny zarys sytuacji.

Za inspirację do stworzenia postu może również posłużyć porównanie zakresów dotychczasowej polisy Klienta i twojej propozycji. Nie odnoś się do działań konkurencji i nie podawaj nazw zakładów ubezpieczeń etc. Wystarczy, że skupisz się na poszczególnych elementach ochrony, np. na wyłączeniach, które w branży twojego Klienta są kluczowe.

Pytania i odpowiedzi 

Zachęć odbiorców do zadawania pytań, dotyczących ubezpieczeń. Do czasu, aż pojawi się zaangażowanie, możesz także posiłkować się pytaniami, które słyszysz najczęściej. Oczywiście nie chodzi nam o te z kategorii “Czy można taniej?”. 🙂 Tworzenie takich postów ma jeszcze jedną zaletę. Gdy w wiadomości mailowej pojawi się to samo pytanie, możesz zachęcić Klienta do zapoznania się z publikacją i zyskać nowego odbiorcę swoich treści. 

Oto kilka propozycji pytań, na które możesz odpowiedzieć: 

  • Czy ubezpieczenie zadziała w sytuacji, gdy…?
  • Czy samochód, którym nie jeżdżę musi posiadać OC?
  • Ile polis na życie może posiadać jedna osoba?
  • Jak zgłosić szkodę? Jakie dokumenty dołączyć?

Zabawa

Zachęć odbiorców do udziału w dyskusji. Zadaj pytanie, dotyczące ubezpieczeń lub związane z nimi jedynie pośrednio, np. o samochód marzeń. Korzystając z tego ostatniego, nie zapomnij wspomnieć, że ubezpieczysz każdy, nawet najdroższy pojazd. Możesz także rozpocząć wątek, dotyczący wymarzonych kierunków podróży po zakończeniu się pandemii. Nie każdy post musi sprzedawać. Grunt to zaangażowanie. 

Polecenia

Przeczytałeś ciekawą książkę o tematyce finansowej lub rozwojowej? A może obejrzałeś dobry film, w którym pojawia się motyw ubezpieczeń? Wykonaj ciekawe zdjęcie lub grafikę i poleć swoim odbiorcom dobre treści. Możesz umieścić także interesujący artykuł ubezpieczyciela, z którym współpracujesz. Pamiętaj, by każdy link czy zdjęcie opatrzyć własnym komentarzem. 

Facebook, własna strona internetowa czy inne media społecznościowe to jeden z najprostszych i najtańszych kanałów komunikacji z obecnymi i przyszłymi Klientami. Dzięki nim poinformujesz o zmianach w godzinach czy dniach pracy biura czy urlopie, ale także zapewnisz sobie kanał sprzedażowy i zaangażowanych odbiorców. Jeśli jeszcze nie dołączyłeś do naszego newslettera, zrób to teraz. Co dwa tygodnie przesyłamy w nim sporo przemyśleń, a także narzędzi (głównie darmowych), które przydadzą się w tworzeniu treści i innych aspektach pracy agenta.

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.