5 prostych i tanich pomysłów marketingowych dla agentów

Gdybyś spotkał dziś złotą rybkę, która spełniłaby twoje jedno życzenie zawodowe, o co byś poprosił? Możemy zgadnąć, że o większą liczbę lojalnych Klientów. Ponieważ te małe stworzenia funkcjonują jedynie w baśniach, musimy skupić się na własnych działaniach. 

Opisy wielu z nich znajdziesz w postaci tematycznych artykułów na naszym blogu (storytelling, tworzenie własnej strony internetowej, budowanie relacji czy swojej marki osobistej). 

W tej publikacji zaproponujemy ci 5 drobiazgów, które pomogą zwiększyć sprzedaż polis niewielkim nakładem sił i pieniędzy. 

Wykorzystaj stopkę maila

Każdego dnia wysyłamy dziesiątki maili. Ustalamy szczegóły ochrony, wysyłamy polisy i odpowiadamy na zapytania. Naszą stopkę ogląda wiele osób. Warto wykorzystać ją, by przekazać odbiorcom istotne informacje.

Jeśli sprzedajesz głównie ubezpieczenia komunikacyjne, poinformuj Klientów o ofercie polis życiowych.

Jeśli chcesz rozpocząć sprzedaż nowych produktów, umieść drobną grafikę w stopce i aktualizuj ją wraz z kolejnymi akcjami. Możesz także zamieścić drobne ikony serwisów, w których regularnie działasz. Niech stopka żyje! 🙂

Wypowiedz się w mediach

Serwisy finansowe czy lokalne media często publikują teksty poradnikowe. Warto zaproponować im współpracę. Możesz udzielić krótkiego komentarza w artykule kogoś innego bądź stworzyć własny tekst, który w prosty sposób przedstawi dane zagadnienie. 

Możesz także znaleźć kogoś, kto prowadzi bloga parentingowego, o finansach, a nawet budowie domu. Zaproponuj merytoryczny artykuł gościnny bez nachalnej reklamy, za to z linkiem do twoich miejsc w sieci. 

Paleta tematów i treści, które dają wartość odbiorcy jest ogromna. Opisz, skąd biorą się ceny polis, jak dobrze ubezpieczyć mieszkanie czy dom w budowie lub kto odpowiada za szkody wyrządzone przez dzieci.

Przygotuj materiały o tym, co oferujesz

Może to być ulotka, baner w stopce maila czy grafika. Przedstaw wszystkie kluczowe ubezpieczenia, które sprzedajesz. Dla ciebie to jasne jak słońce, jednak nie każdy Klient musi zdawać sobie z tego sprawę. Możesz także stworzyć cykl postów, w których opiszesz poszczególne ryzyka, które nie są tak popularne jak te, dotyczące domu czy pojazdu. 

Zbieraj referencje

Referencje przydadzą się przy prowadzeniu rozmów z Klientem z danej branży, ale mogą służyć też jako element ciekawej grafiki na Facebooku lub stronie firmowej. Szukając kogoś do współpracy, często kierujemy się opiniami innych. Zadbaj o to, by mieć aktualną wizytówkę Google z adresem i telefonem (to podstawa!) i zachęcać Klientów do pozostawienia krótkiej oceny waszej współpracy. Często wystarczy tylko o to poprosić. Klient nie musi wiedzieć, że to tak ważne.

Dzięki obecności w wyszukiwarce i dobrym opiniom zwiększasz szanse na to, że dotrą do ciebie klienci, którzy poszukują polecanego agenta ubezpieczeniowego w okolicy.

Współpracuj z innymi

Lokalny warsztat samochodowy, szkoła tańca dla dzieci lub inne miejsce, które lubisz i odwiedzasz to dobre punkty do pozostawienia swoich wizytówek lub ulotek. Jeśli masz dobre relacje z ich właścicielami, nic nie stoi na przeszkodzie, byście wzajemnie się promowali. 

Drobne i tanie sposoby na marketing lokalny mogą stanowić doskonały punkt wyjścia do dalszego promowania twojej działalności. Nie musisz od razu wydawać setek złotych na reklamę. Czasem wystarczy rozpocząć od tego, co możesz zrobić we własnej miejscowości niewielkim nakładem energii i kosztów. 

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.