5 ważnych rad dla ubezpieczeniowych solistów

Wieloetapowe kampanie Google Ads, automatyzacja marketingowa, rekrutacje i delegowanie zadań to codzienność każdej dużej firmy. W Internecie możemy znaleźć wiele cennych i inspirujących informacji na te tematy. Często jednak w dużej mierze dotyczą one korporacji ubezpieczeniowych czy sporych multiagencji, a nie samodzielnych agentów ubezpieczeniowych. W tej publikacji skupiamy się właśnie na was – solistach! Oto zbiór prostych kroków, dzięki którym rozwiniesz swoją solową działalność, nawet jeśli dopiero stawiasz w niej pierwsze kroki.  

Stawiaj na ruch organiczny

Jeśli stawiasz pierwsze kroki w docieraniu ze swoimi treściami do nowych osób, wydawanie dużych kwot na ich promowanie może być ryzykowne, ponieważ bez doświadczenia możesz łatwo wydać sporą sumę bez wymiernych efektów. Na początku warto skupić się na ruchu organicznym i obserwowaniu efektów, jakie przynoszą poszczególne działania. 

Czym jest ruch organiczny? To wizyty na stronie, które nie są efektem płatnych kampanii czy opłacenia reklam, a wpisania danego hasła w wyszukiwarkę. Im lepiej zoptymalizujesz swoją stronę, tym wyżej wyświetli się ona w wyszukiwarce. Stosuj frazy kluczowe, obserwuj najpoczytniejsze blogi z różnych branż i inspiruj się, tworząc własne miejsce w sieci. 

Buduj relacje z każdym Klientem od początku

Kiedy poznajesz pierwszych Klientów i zawierasz pierwsze polisy, skomplikowane narzędzia teoretycznie nie są ci potrzebne. Po prostu pamiętasz każdego. Korzystaj z możliwości Polisy w Chmurze i notuj informacje, które uzyskujesz w rozmowie. Choć na początku łatwo zapamiętać plany urlopowe, szkolne czy wstępny termin rozmowy o ubezpieczeniu na życie, z czasem – gdy pozyskasz nowych Klientów – wiele z pozoru drobnych informacji może ci umknąć. Każda z nich to podstawa budowania relacji i poszukiwania szans sprzedażowych w przyszłości. 

Słuchaj tego, czego potrzebują twoi rozmówcy, orientuj się w ich świadomości na temat ubezpieczeń i ich zakresu, a przede wszystkim pytaj. To element procesu sprzedaży, którego nigdy nie warto pomijać. Pierwsze relacje bardzo szybko zaowocują kolejnymi, tworząc efekt kuli śnieżnej. 

Dbaj o markę osobistą

Wiele osób, myśląc o marce osobistej, wyobraża sobie, że przed jej budowaniem warto mieć za sobą wiele publikacji, sukcesów i rozbudowany portfel Klientów, którymi mogą się chwalić. To mit! Marka osobista to ty i twoja wiedza, dotychczasowe doświadczenie, a także to, na czym zdecydujesz się ją opierać. Skoro sprzedajesz ubezpieczenia, na pewno posiadasz świetne kompetencje w zakresie choćby części rodzajów ubezpieczeń. Ponadto jest to wiedza bezcenna, bo nie podręcznikowa, a praktyczna! To coś, czym zdecydowanie warto dzielić się z innymi. 

Pokaż się! Jeśli świat nie wie jeszcze o twoim istnieniu, nie chowaj się! Dołącz do grup tematycznych dla przedsiębiorców, zaproponuj blogerowi lub portalowi merytoryczny wpis gościnny i dziel się tym, co wiesz. 

Upraszczaj! 

Od pierwszych dni na swoim warto wdrożyć sobie nawyk upraszczania i automatyzowania pracy. Przy kilku Klientach może wydawać się, że notatki w zeszycie to dobry pomysł, ale nim się obejrzysz, taka “baza” będzie jednym wielkim chaosem. Program do obsługi polis nie jest dużym wydatkiem w ujęciu miesięcznym (39-79 zł), a pozwoli ci utrzymać porządek w bazie kontaktów, liczbie sprzedanych polis i składkach, a także terminach wznowień i, co najważniejsze, prowizjach. Zaoszczędzony czas możesz wykorzystać na przygotowanie strategii rozwoju i pierwsze kroki w marketingu. 

Jeśli masz fanpage na Facebooku, ustaw krótka zwrotkę z podziękowaniem za kontakt i godzinami swojej pracy, aby Klient wiedział, kiedy oczekiwać informacji. 

Oprócz kalendarza spotkań i wznowień, prowadź także harmonogram publikacji. Dzięki temu w okresach wzmożonej pracy nie będziesz mieć problemu z przypomnieniem sobie, co miałeś opublikować w danym dniu czy tygodniu. Możesz również zaplanować z góry daty pojawiania się postów.

Stawiaj sobie cele

Jeśli planujesz związać się z branżą ubezpieczeń, stawiaj sobie cele od samego początku. W pierwszych chwilach mogą być one z pozoru niewielkie:

  • Pozyskać pierwszego Klienta
  • Stworzyć wizytówkę Google i fanpage
  • Zarobić pierwsze X zł
  • Stworzyć własną stronę-wizytówkę

Brak dobrego planu na starcie może spowodować szybką frustrację i zniechęcenie, a dzięki małym krokom zapewnisz sobie słuszne poczucie, że każdego dnia jesteś bliżej swoich celów.

Niezależnie od tego, jakie są twoje pomysły, nie działaj po omacku i nie dryfuj z prądem. Poświęć chwilę na zaplanowanie swojej przyszłości w branży. Zastanów się, w jakich polisach chcesz się specjalizować, jakich Klientów zdobywać i jakie kroki podjąć, aby do tego dojść. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj

Aby wykonać powyższe kroki, nie trzeba mieć dużej firmy i odrębnego budżetu. To kilka prostych rzeczy, które może zrobić każdy agent rozpoczynający pracę na własny rachunek. Nawet jeśli sprzedajesz ubezpieczenia jakiś czas, możesz wykorzystać powyższe punkty do świeżego startu w momencie, gdy czujesz, że dopadła cię rutyna i stagnacja. Powodzenia! 

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.