Autoprezentacja agenta ubezpieczeniowego – znajdź swoje „dlaczego”

O tym, jak ważne jest budowanie marki osobistej przeczytasz w tej publikacji. Jednym z elementów jej budowania jest umiejętność autoprezentacji. Czy potrafisz przedstawić się rozmówcy tak, by zapamiętał cię na długo? Czy byłbyś w stanie wziąć mikrofon i zwięźle przedstawić się 50 osobom zebranym na sali?

W tym artykule pomożemy ci stworzyć krótki opis, który sprawi, że już nigdy nie będziesz miał problemu, aby powiedzieć kilka słów o sobie.

Elevator pitch – klucz do skutecznej autoprezentacji

Elevator pitch to krótka przemowa, którą byłbyś w stanie wygłosić podczas pokonywania kilku pięter windą. Masz tylko kilka chwil, by zainteresować rozmówcę, dlatego warto przemyśleć swoją prezentację nieco wcześniej. 

Możesz stworzyć kilka spójnych wersji w zależności od okoliczności. 

Inaczej przedstawisz się Klientowi, a inaczej potencjalnemu pracodawcy czy w zakładce “O mnie” na twojej stronie www. 

O czym pamiętać, tworząc swój opis?

  • Zerwij ze sztampą! “Od ponad 5 lat jestem agentem ubezpieczeniowym. Mogę zaproponować ci dobre ubezpieczenie mieszkania, a także polisę na życie. Współpracuję z wieloma towarzystwami, dzięki czemu zawsze mam konkurencyjne oferty”. Nuda!
  • Zainteresuj rozmówcę. Postaraj się, by twoja autoprezentacja odpowiadała na dany problem lub potrzebę. Spraw, by po wypowiedzi chciał podejść do ciebie i dowiedzieć się więcej. 

Zacznij od “dlaczego” 

Jedna z najpopularniejszych koncepcji autoprezentacji to Złoty Krąg (ang. golden circle). Jej twórcę jest Simon Sinek, mówca motywacyjny i specjalista w zakresie komunikacji. Jest autorem kilku bestsellerowych książek, w tym kultowej już pozycji „Zaczynaj od dlaczego. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania”. 

Stworzył on koncepcję Złotego Kręgu. Zakłada ona zmianę sposobu komunikacji, a w zasadzie całkowite jego odwrócenie.

Na pewno bez problemu powiesz czym się zajmujesz, określisz również w jaki sposób to robisz. A czy jesteś w stanie wskazać rozmówcy dlaczego się tym zajmujesz?

https://simonsinek.com

To właśnie „dlaczego” powinno być początkiem twojej komunikacji z otoczeniem, bo jest niepowtarzalne i wyróżnia cię na tle innych agentów. „Co” niemal dla każdego agenta jest takie samo – jest to ubezpieczanie osób i mienia, „jak” również jest możliwe do powielenia. Twoje „dlaczego” powinno rozpoczynać każdą wypowiedź, w której przedstawiasz to, czym się zajmujesz.

Jak przygotować swoją autoprezentację?

Staraj się zbudować wypowiedź według koncepcji Złotego Kręgu.

Dlaczego – jaka jest twoja motywacja do pracy? W co wierzysz? Jaka jest twoja misja? Dlaczego zajmujesz się ubezpieczeniami?

Jak – co cię wyróżnia? Jak pracujesz? Z jakich narzędzi korzystasz?

Co – to określisz bez problemu. W końcu sam najlepiej wiesz, co robisz i czym zajmuje się twoja firma.

Przykład:

Moją pasją jest spokojny sen Klientów. Ich świadomość, że rodzina i dorobek życia są bezpieczne dzięki mojej pracy. Chcę upraszczać język, który nie jest powszechnie rozumiany i odczarować ubezpieczenia, dlatego prowadzę bloga, w którym poruszam tę tematykę.

Przedstaw się w komentarzu, stosując koncepcję golden circle. Poznajmy się!

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.