Chcesz pozyskać nowych klientów? Zadaj sobie te 4 pytania

Gdyby każdy agent mógł przedstawić złotej rybce trzy życzenia, z pewnością większa liczba nowych i świadomych Klientów byłaby w czołówce. Na naszym blogu znajdziesz dziesiątki rozwiązań na to, jak poszerzyć swoją bazę, zarówno poprzez media społecznościowe, jak i kreatywny marketing czy tworzenie relacji i poszerzanie wiedzy. Zanim jednak przejdziesz od myśli do czynu, zadaj sobie te pytania. Uporządkują one kierunki, w których powinna podążać twoja strategia. 

Co moja oferta daje innym? Jaką ma wartość?

Zacznij od zapisania wszystkiego, co przyjdzie ci do głowy na kartce. Zastanów się, jakie problemy Klientów możesz rozwiązać, bazując na swojej wiedzy o dotychczasowym doświadczeniu. Jak konkretnie możesz pomóc innym i dlaczego chcesz to robić? 

Niewiele osób zadaje sobie te z pozoru proste pytania, a to właśnie one stanowią bazę do budowania komunikatów marketingowych i ustalenia swojej misji. 

Przeanalizuj ofertę agentów w Twojej okolicy i zastanów się, na czym polega twoja przewaga konkurencyjna. Obsługa zdalna, nietypowe godziny otwarcia biura stacjonarnego, a może obszerna wiedza w bardzo wąskiej branży, którą ubezpieczasz? Ustal swoje mocne strony i podkreślaj je. 

Do kogo chcę trafić?

Chcąc jak najbardziej poszerzyć swoją bazę Klientów, często wpadamy w pułapkę przekonania, że najlepiej kierować swoją ofertę do jak najszerszego grona odbiorców. Ustawiając grupę docelową w reklamach, wybieramy osoby od 18 do 65 roku życia, tworzymy komunikaty, które nie są kierowane do naszego wymarzonego Klienta, a jednocześnie wciąż deklarujemy chęć zmniejszenia dysproporcji między sprzedażą obowiązkowego OC a np. programami ubezpieczeniowymi dla przedsiębiorstw z danej branży. Nie kieruj swoich komunikatów do tak zwanego ogółu.

Nim rozpoczniesz realizację dowolnego planu na pozyskanie nowych Klientów, pamiętaj o:

  • Stworzeniu persony, do której będziesz pisać
  • Nadaniu jej jak największej liczby cech szczególnych takich jak przedział wieku, obszar zawodowy, oczekiwania względem ubezpieczenia etc. 
  • Ustaleniu, jakie problemy persony możesz rozwiązać.

Co istotne, te dane powinny pochodzić z ustalonych wcześniej źródeł takich jak analiza twoich dotychczasowych transakcji, statystyki strony, dane statystyczne publikowane w wiarygodnych źródłach etc. 

Jak Klient może na mnie trafić? 

Przeanalizuj swoją obecność w sieci i nie tylko. Postaraj się być obiektywny, a najlepiej zapytaj o opinię znajomych, z których zdaniem się liczysz. Przyjrzyj się zwłaszcza takim miejscom jak:

  • Twoja strona internetowa. Niezależnie od tego, czy posiadasz jedynie stronę wizytówkę, czy też regularnie aktualizowany portal z wpisami blogowymi, od czasu do czasu wykonaj ich audyt. Upewnij się, że jasno komunikujesz obszar, w którym się specjalizujesz, a wszelkie dane kontaktowe są widoczne. Jeśli zauważysz pole do zmian, ustal ich zakres i wykonaj je w określonym terminie lub zleć specjaliście. 
  • Wizytówka Google. Jej stworzenie jest bardzo intuicyjne i przede wszystkim bezpłatne. Jeśli zadbasz o regularne pozyskiwanie nowych opinii, twoja widoczność w wyszukiwarce wzrośnie. Wystarczy wprost zachęcić swoich Klientów do dzielenia się wrażeniami ze współpracy. 
  • Media społecznościowe. Nie musisz być obecny na wszystkich platformach, jakie istnieją, od TikToka aż po LinkedIn. Warto jednak przemyśleć, która z aplikacji będzie najbliższa temu, co chcesz publikować i gdzie znajduje się twoja grupa docelowa. Zwróć uwagę, jak wyglądały twoje dotychczasowe publikacje. Czy były to treści, które umieszczane raz na trzy miesiące zasługują na miano wielkich zrywów?

Jak zmierzę efekty swoich działań? 

Plan jest bardzo istotną częścią pozyskania Klientów, ale do pozytywnego finału wymaga jeszcze akcji. Przed podjęciem szeroko zakrojonych działań ustal, jak zmierzysz ich efekty. Mogą to być:

  • Pozyskanie konkretnej liczby Klientów w danym okresie. Przez pozyskanie Klienta rozumiemy zawarcie umowy i opłacenie składki za polisę.
  • Uzyskanie X nowych wejść na stronę internetową. Analiza efektów przeprowadzona będzie przez Google Analytics.
  • Dotarcie z reklamą na Facebooku do 1000 nowych osób, z których minimum 5% wyśle zapytanie o ofertę. Analiza efektów zostanie przeprowadzona przez statystyki na portalu.

Sposoby mierzenia efektów będą się między sobą różnić w zależności od tego, jak zamierzasz dotrzeć do nowych osób. Najważniejsze, aby określić je jak najwcześniej tak, by na bieżąco móc korygować i aktualizować strategię bądź jednoznacznie uznać ją za godną powtarzania w przyszłości. 

Gdy odpowiesz sobie na te pytania, czas na to, które zwieńczy twoje rozważania: co konkretnie teraz zrobię? Wykorzystaj wnioski, do których dojdziesz na rozpisanie planu na najbliższe tygodnie. Jeśli wspomniane odpowiedzi zostaną wyłącznie w kategorii rozważań, prawdopodobnie liczba twoich Klientów nie ulegnie znaczącej zmianie. 

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.