Czy prowadzić działania marketingowe w czasach wojny?

Wybuch konfliktu na terenie Ukrainy spowodował, że wiele firm zaprzestało publikacji w mediach społecznościowych w obawie o to, że wszelkie komunikaty marketingowe będą w tej sytuacji niestosowne. Inne zaś w pełni zaangażowały się w udostępnianie treści, dotyczących pomocy uchodźcom. Trzeci rodzaj działania polega na kontynuacji dotychczasowego planu publikacji bez żadnych zmian. Która z opcji jest najlepsza i najbardziej rozsądna w tym trudnym czasie? Taka, która pozostaje w zgodzie z tobą i twoją marką. Jeśli jednak nie chcesz rezygnować z działalności w sieci, skorzystaj z kilku naszych wskazówek. 

Co publikować w czasach niepokoju?

Bądź wyważony w publikacjach

Obecnie każdy z nas może odczuwać różne emocje, jednak to, co publikujesz zostaje w sieci. Powstrzymaj się od agresywnych postów, negatywnych treści i nadmiernego umieszczania własnych opinii na profilach firmowych. Niezależnie od tego, co masz ochotę napisać, pozostań profesjonalny. Zamiast wywoływania nieprzyjemnych emocji, warto skupić swoją energię na tym, co realnie pomoże odbiorcom w rozwiązywaniu ich problemów lub odpowiadaniu na potrzeby. 

Informuj

Wielu twoich Klientów może być obecnie nieco zdezorientowanych. Dotyczy to zarówno zakresu polis, potencjalnych wyłączeń, a także tego, co ze strony zakładów ubezpieczeń przysługuje uchodźcom, których nierzadko goszczą w swoich domach. Zaplanuj serię postów informacyjnych z przejrzystą grafiką i merytorycznym opisem bądź stwórz proste infografiki, w których przedstawisz najczęściej poruszane kwestie. 

To dobry moment, aby pokazać pozytywne gesty firm z branży ubezpieczeniowej. Wskaż, jak można uzyskać bezpłatne OC, podaj aktualne numery telefonów i adresy mailowe i zaoferuj swoje wsparcie w dopełnianiu formalności. Śledź aktualne informacje na oficjalnych stronach ubezpieczycieli lub w mailingu do agentów, by czerpać wiedzę bezpośrednio ze źródła. 

Pytaj

Jeśli nie wiesz, jak twoi odbiorcy zareagują na treści, które dotychczas pojawiały się na twoich profilach, po prostu o to zapytaj. Wiele osób szuka odskoczni od trudnych i stresujących treści. Być może twoje zamartwianie się ich negatywną reakcją jest bezpodstawne. 

Poruszaj kwestie cyberbezpieczeństwa

W związku z pojawiająca się na każdym kroku dezinformacją, warto podjąć temat szeroko rozumianego cyberbezpieczeństwa, zarówno w przypadku firm jak i Klientów indywidualnych. Możesz stworzyć cykl postów na temat podstawowych zasad, które powinni stosować pracownicy każdego szczebla, a także każdy nas podczas używania prywatnego sprzętu, a przy okazji opisać, jak działają ubezpieczenia od ryzyk cybernetycznych. 

Dobrym pomysłem będzie także uczulenie twoich Klientów na fałszywe treści, które pojawiają się w sieci i informowanie, jak zapobiegać powielaniu fake newsów. Pamiętaj, nie każdy post, który umieszczasz na swoich profilach, musi być stricte sprzedażowy. Zdecydowaną większość powinny stanowić posty, które dają realną wartość odbiorcom. Może to być darmowa wiedza taka jak istotne informacje o zmianach w prawie bądź wyjaśnienie błędnie rozumianych pojęć lub wyłączeń. 

Pokazuj ludzką twarz swojego biznesu

Jeśli posty sprzedażowe nie są obecnie w zgodzie z tobą, poświęć ten czas na pokazanie swojej pracy od środka. Zaprezentuj biuro, w którym przyjmujesz Klientów, krótką relację z Tłustego Czwartku czy Dnia Kobiet bądź opinię zadowolonego Klienta (oczywiście za jego zgodą). 

Możesz także skupić się na storytellingu i wykorzystaniu go do nawiązywania relacji ze swoimi odbiorcami. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj

Jak widzisz, aktywna działalność w mediach społecznościowych jest możliwa, jeśli tylko czujesz, że chcesz ją kontynuować w tym trudnym czasie. Nie musisz publikować memów i zabawnych treści o tematyce ubezpieczeniową i wciąż rozwijać swoje profile w sieci. 

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.