Dlaczego potrzebujesz marketingu w swojej agencji?

Na naszym blogu znajdziesz dziesiątki artykułów z garścią pomysłów na tani marketing, gotowe posty na Facebooku, a także pisanie ciekawych tekstów dla twoich odbiorców. Większość z nich nie wymaga dużych nakładów finansowych i z powodzeniem może być stosowana przez niewielkie multiagencje, a nawet działalności jednoosobowe. Wystarczy jedynie dobry plan i codzienne, systematyczne wykonywanie jego poszczególnych etapów. Jeśli dotąd nie prowadziłeś tego typu aktywności, być może zadajesz sobie pytanie, które pojawia się u wielu agentów, którzy radzą sobie w branży lepiej lub gorzej: po co mi właściwie marketing? W tej publikacji przedstawimy ci 5 zalet nie do przecenienia.

Nie wymaga dużych nakładów finansowych

Pierwsze działania promocyjne mogą składać się z bardzo podstawowych etapów, dzięki czemu jedynym kosztem, który ponosisz na początku jest twój czas. Założenie wizytówki w Google, stworzenie profilu na Linkedin lub Facebooku nic nie kosztuje. Stworzenie prostej strony internetowej z blogiem to kilkadziesiąt złotych rocznie, które przeznaczysz na hosting i własną domenę z końcówką .pl. Wiele osób rezygnuje z działań marketingowych z powodu błędnego przekonania, że wymagają one dużego budżetu na reklamy, jednocześnie zapominając, że warto zacząć od podstaw. 

Pomaga pozyskać Klientów

Brzmi jak truizm, prawda? Jako osoba zarabiająca bezpośrednio na pozyskiwaniu nowych Klientów i oferowaniu im polis dostosowanych do potrzeb na pewno wiesz, jak ważne jest stałe zwiększanie ich bazy. Każdy sposób, który u ciebie działa jest dobry. Jeśli bazujesz wyłącznie na poleceniach – świetnie. Większość ruchu w twoim biurze to osoby, które wchodzą widząc szyld przy ruchliwej ulicy – bardzo dobrze. Jeśli jednak chciałbyś zwiększyć liczbę nabywców, oprócz sprawdzonych metod, warto testować nowe rozwiązania. Jednym z nich są właśnie regularne działania marketingowe. 

Pozwala na elastyczność

2020 rok jak mało który pokazał, jak wielka jest siła marketingu on-line w nieprzewidzianych sytuacjach. Wielu z nas z dnia na dzień musiało zmienić dotychczasowy tryb funkcjonowania na pracę zdalną i pozyskiwanie Klientów w Internecie. Agenci, którzy działali prężnie już przed pandemią z pewnością mieli lepszy punkt wyjścia do wdrożenia tej zmiany. Część miała już zgromadzoną społeczność na stronach internetowych, newsletterach czy profilach w mediach społecznościowych. Praca z już istniejącą bazą jest znacznie prostsza niż jej budowanie w sytuacji kryzysowej. Warto pamiętać o tym, szukając motywacji do regularnego tworzenia treści. 

E-marketing sprawdza się doskonale także w sytuacjach, gdy trzeba reagować szybko. Pokazała to wojna na terenie Ukrainy, gdy ubezpieczyciele oferowali bezpłatne OC dla kierowców i szereg innych rozwiązań. Mając prężnie działające miejsca w sieci, możesz realnie zaangażować się w pomoc, informując odbiorców na bieżąco.

Możliwość bieżącego reagowania ma miejsce także w sytuacji, gdy widzisz, że dane rozwiązanie nie działa. W każdej chwili możesz przerwać płatną kampanię lub zmienić jej kształt. Jeśli zauważasz, że jedne treści są czytane chętniej niż inne, w kilka chwil możesz zmodyfikować swoją strategię. W przypadku zmiany lokalizacji biura, materiałów drukowanych czy umów z podmiotami zewnętrznymi nie jest to tak proste. 

Daje możliwość automatyzacji

Przenosząc swoje działania w strefę on-line, możesz zautomatyzować wiele procesów takich jak wysyłka sms-ów czy przypomnień do Klientów, wybór grupy docelowej spośród dotychczasowej bazy lub planowanie postów z góry w momencie, gdy masz nieco więcej czasu. Dzięki automatyzacji opublikują się w odpowiednim dla ciebie momencie. Jeśli jeszcze nie korzystasz z nowoczesnych rozwiązań, zapoznaj się z możliwościami, jakie daje ci praca w chmurze. Automatyzując część procesów, zyskasz zdecydowanie więcej czasu na rozwój działalności i tworzenie strategii. 

Buduje zaufanie

Zaufanie do firmy i agenta to obecnie najcenniejsza waluta. Zdecydowanie łatwiej zaufać agentowi, który ma wizytówkę w sieci, a także własną stronę, na której dostępne są dane kontaktowe takie jak adres mailowy, adres biura czy numer telefonu. Podobnie w przypadku publikowania eksperckich treści, które odpowiadają na najczęstsze problemy i pytania twoich odbiorców.

Jak widzisz, trudno nie docenić licznych zalet prowadzenia działań marketingowych. Na pewno wymagają one dużej systematyczności i cierpliwości, zwłaszcza na początku, gdy jesteś nieco zagubiony wśród licznych kanałów dystrybucji treści. Zastosuj tu metodę małych, ale regularnie stawianych kroków, a efekty na pewno cię zaskoczą. Jeśli potrzebujesz inspiracji, zajrzyj tutaj. Powodzenia!

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.