Dlaczego twój biznes się nie rozwija? Poznaj 6 powodów.

 

Twój każdy dzień wypełniają telefony, odpowiedzi na maile i bieżące rozmowy z Klientami, odwiedzającymi biuro. Przyczepka, kalkulacje obowiązkowego OC, prośba o ksero prywatnych dokumentów lub wysyłkę wypowiedzenia od osoby, która zawarła polisę poza twoją firmą. Znasz to? Na przełomie roku lub pod koniec kwartału robisz podsumowanie, analizujesz prowizje i…dochodzisz do wniosku, że twoja działalność stoi w miejscu i nie przynosi oczekiwanych rezultatów. W tej publikacji przyjrzymy się możliwym przyczynom takiego stanu rzeczy. 

Dlaczego twój biznes się nie rozwija?

Nie masz planu

Ścieżki zawodowe agentów są różne – dla części jest to pierwsza praca, która okazała się strzałem w dziesiątkę, dla innych zawód, w którym wcześniej nie planowali swojej kariery. Niezależnie od tego, jak znalazłeś się w branży ubezpieczeniowej, strategia działania powinna być jednym z pierwszych działań, które wykonasz. Jeśli masz wrażenie, że dotąd działałeś po omacku, wróć do podstaw i zastanów się, jak chcesz rozwijać swoją działalność ubezpieczeniową. 

  • W jakich ubezpieczeniach chcesz się specjalizować?
  • Jaki portfel Klientów cię interesuje?
  • Czy chcesz znaleźć tematyczną niszę?
  • W jaki sposób dotrzesz do potencjalnych Klientów?
  • Jak zaplanujesz swoją widoczność w sieci?

To tylko kilka podstawowych pytań, nad którymi warto pochylić się na początkowym etapie działalności, a także wtedy, gdy chcesz na nowo obrać kierunek działania. 

Masz zbyt sztywny plan

Pewnie pomyślisz: “Jak to? Mam robić plan, a potem okazuje się, że to właśnie on mnie blokuje?!”. To prawda. Samo stworzenie planu rozwoju działalności jest dobrym pomysłem i powinno być pierwszym krokiem w pracy agenta, jednak równie ważna jest umiejętność dostosowywania się do okoliczności i elastyczność. Obserwuj nowe kanały dystrybucji ubezpieczeń i to, jak zmieniają się preferencje Klientów, aby móc dostosować się do zmieniającego się otoczenia. 

Plan powinien stanowić ramy i wyznaczać kierunek, ale nie może cię ograniczać.

   

Stoisz w miejscu

Branża ubezpieczeniowa zmienia się bardzo dynamicznie. Czasy, gdy umowy podpisywało się w mieszkaniach Klientów minęły bezpowrotnie. Dziś duża część ruchu przeniosła się do sieci. Wiele osób weryfikuje opinie o produktach i usługach w internecie. Tam też szukamy sprawdzonych specjalistów. Jeśli stale nie aktualizujesz swojej wiedzy o produktach, zmianach prawnych czy marketingu, może zdarzyć się, że zostaniesz daleko za konkurencją. Bądź otwarty na nowe rozwiązania i adaptuj je do swojego modelu biznesowego. Szukaj aplikacji i pomysłów, które usprawnią twoją pracę. Być może okaże się, że stary dobry notes warto odłożyć na półkę i nieco zautomatyzować swoje działania, korzystając z chmury.

Wszystko robisz sam

Zdajemy sobie sprawę, że nie każdy agent działa w ramach większej firmy, w której za każdy obszar ubezpieczeń odpowiada osobny dział. Nawet jeśli prowadzisz działalność jednoosobową, nie musisz zajmować się wszystkim w pojedynkę. Część zadań możesz zlecić podwykonawcom, np. specjalistom z zakresu marketingu lub wirtualnej asystentce, z którą możesz współpracować jedynie kilka godzin w miesiącu i zapłacić wyłącznie za wykonaną pracę. 

Nie pokazujesz się innym

Skąd Klienci mają wiedzieć, że jesteś dobrym i cenionym agentem, skoro zatrzymujesz to wyłącznie dla siebie i dotychczasowych kontrahentów? Zadbaj o to, aby stworzyć własną wizytówkę Google, a także miejsce w sieci, w którym będą pojawiały się regularne publikacje. Dzięki dobrze dobranej grupie docelowej i zaplanowanej aktywności online dotrzesz do osób, które mogą być zainteresowane współpracą z tobą. 

Biznes się nie rozwija, bo nie rozwijasz się ty

Odpowiedz sobie szczerze na kilka pytań:

  • Kiedy ostatni raz byłeś na szkoleniu ze sprzedaży lub rozwijania kompetencji niezbędnych w twojej pracy? Oczywiście pomijamy te obowiązkowe. 
  • Jak często czytasz artykuły branżowe?
  • Jak dobrze znasz zapisy OWU różnych ubezpieczycieli?
  • Czy korzystasz z ogólnodostępnej, bezpłatnej wiedzy w sieci? Jak często? 
  • Czy robisz cykliczne (miesięczne/kwartalne) podsumowania swojej pracy i jej efektów?

Jeśli miałbyś wybrać jedną inwestycję, którą przeznaczysz na rozwój firmy, zacznij właśnie od siebie. 

Ten post może posłużyć ci za inspirację w momencie stagnacji, ale także pomóc w uniknięciu błędów już na początku pracy w branży ubezpieczeniowej. 



Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.