Grudniowa prasówka Polisy w Chmurze

Grudzień dla wielu agentów stanowi nie tylko podsumowanie przypisu, liczby pozyskanych Klientów czy sfinalizowanych polis, ale także analizę całego minionego roku. Wielu z nas chce doprowadzić do końca ostatnie zadania, plany i spotkania, by nowy rok rozpocząć z czystą kartą. Z myślą o tych, którzy w natłoku zajęć nie mają czasu na śledzenie wszystkich nowinek i informacji, przygotowaliśmy kolejną prasówkę Polisy w Chmurze. 

Zmiany dla kierowców

Nowy taryfikator mandatów 

1 stycznia 2022 roku wejdzie w życie zmiana taryfikatora mandatów. Kierowcy z najcięższymi przewinieniami mogą spodziewać się aż 15 punktów karnych i 5 tysięcy złotych mandatu z możliwością nałożenia przez sąd kary nawet 30 tysięcy złotych. Dotyczy to między innymi wyprzedzania na przejściach dla pieszych, omijania pojazdu, który zatrzymał się przed pasami, a także kierowania pojazdem po alkoholu. Za przekroczenie prędkości o 41-49 km/h otrzymamy 13 punktów karnych, a o 31-40 km/h – 10. 

Wyższa pensja minimalna = większe kary za brak OC

Wraz ze wzrostem pensji minimalnej z 2800 do 3010 zł brutto, wzrastają także kary za brak ważnego OC. Za brak polisy dla auta osobowego przez okres dłuższy niż 14 dni zapłacimy dwukrotność minimalnej miesięcznej pensji, czyli 6020 zł. Za 3 dni bez ważnej polisy dni kara wyniesie 1204 zł, zaś za przerwę od 4 do 14 dni – 3010 zł. 

Kierowcy ciężarówek zapłacą 50% więcej, a użytkownicy motocykli sześciokrotnie mniej niż powyższe stawki. 

Tablica rejestracyjna przypisana do pojazdu

Od 31 stycznia 2022 r. tablica rejestracyjna będzie przypisana do pojazdu nawet wtedy, gdy nabywca mieszka w innym województwie niż to, w którym zarejestrowany był samochód. Oprócz oszczędności rzędu 100 zł, kierowcy zyskają także sporo czasu, który trzeba poświęcić na wizytę w urzędzie. 

Ubezpieczyciele z dostępem do CEPiK

Po nowelizacji ustawy o działalności ubezpieczeniowej i asekuracyjnej ubezpieczyciele będą mogli sprawdzić historię pojazdu w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK) i na tej podstawie dokonać analizy ryzyka i kalkulacji składki za OC posiadacza pojazdu mechanicznego. Po całym procesie zakłady ubezpieczeń mają usuwać dane ze swojego systemu. Takie rozwiązanie forsowała Polska Izba Ubezpieczeń, argumentując je poprawą bezpieczeństwa na drogach, a także tym, że zniżki za bezpieczną jazdę z pewnością podziałają na kierowców motywująco. Podobne rozwiązania obowiązują już w USA, Wielkiej Brytanii czy Irlandii. 

Ubezpieczenia rolne 

Compensa podsumowała najczęściej występujące szkody w rolnictwie. Większość z nich, bo aż 17% powodują huragany. W dalszej kolejności ubezpieczyciel wymienia zalania, grad i opady śniegu. 7 na 10 szkód stanowią te, które są spowodowane czynnikami naturalnymi, na które rolnicy mają znikomy wpływ. Te statystyki to doskonały argument w rozmowie z Klientami, którzy wciąż nie zdecydowali się na tego typu polisę. 

Co ważne, powyższe statystyki nie dotyczą wyłącznie upraw, a także budynków mieszkalnych, gospodarczych oraz mienia. 

Najwyższe kwotowo odszkodowania wypłacane są w przypadku pożarów. Stanowią one aż 65 ze 100 wypłat w mijającym roku, a najwyższe z nich opiewało na ponad milion złotych. W komunikacji z Klientem warto posługiwać się takimi konkretnymi przykładami, które obrazują, że ubezpieczenia obowiązkowe nie zawsze pokrywają całość strat, które mogą dotknąć gospodarstwo. 

Nowy system ubezpieczeń upraw

Minister rolnictwa Henryk Kowalczyk zapowiedział, że w 2022 planuje zbudowanie nowego systemu ubezpieczeń upraw. Wskazał, że na ten cel przeznaczone będzie 1,5 mld złotych, a rolnicy mogą liczyć na dopłaty sięgające 65% składki. Dodatkowe środki zostaną zabezpieczone na wypadek masowych szkód takich jak susza, obejmująca znaczny obszar kraju. 

Podkreślił również, że “marzy mu się” system ubezpieczeń wzajemnych, który przeniesie niewykorzystane przez rolników składki na kolejny rok zamiast dawać zysk firmom ubezpieczeniowym. Jego zdaniem wprowadziłoby to powszechność ubezpieczeń.  

Jak możesz wykorzystać informacje z prasówki w swojej działalności? Przede wszystkim zaplanuj kampanię informacyjną dla swoich Klientów. Przygotuj infografiki bądź proste ilustracje, w których cyklicznie omówisz najważniejsze zmiany prawne. Jeśli nie masz profili w mediach społecznościowych, możesz także sporządzić podsumowanie zmian w postaci przejrzystego pliku pdf dla stałych Klientów. Jeśli zastosujesz pierwsze rozwiązanie – zachęć obserwujących do jak najszerszego udostępniania materiałów. Dzięki temu dotrzesz do nowych osób, które być może w przyszłości staną się twoimi kontrahentami. Drugie rozwiązanie jest doskonałym przykładem budowania długotrwałych relacji i dawania swoim Klientom dodatkowej wartości, wykraczającej poza rzetelną obsługę i dobry zakres ubezpieczenia. 

Agnieszka

POBIERZ DARMOWY E-BOOK

Dołącz do grupy na Facebooku

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.