Jak przetrwać sezon ogórkowy w ubezpieczeniach

Księgowa na urlopie, osoba decyzyjna wyjechała, a ty każdego dnia jesteś proszony o kontakt po wakacjach, ponieważ szum morza zagłusza rozmowę? Mamy dla ciebie informację: właśnie stałeś się ofiarą sezonu ogórkowego. Sezon ogórkowy to w potocznym ujęciu okres przejściowy pomiędzy nieco bardziej intensywnymi miesiącami. Czy to dobry moment na wykorzystanie wolnego czasu na przeglądanie zabawnych kotów w internecie? Niekoniecznie.

Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że w wielu przypadkach każdy okres w roku charakteryzuje się innym motywem przewodnim, dlatego wielu agentów nie odczuje tzw. sezonu ogórkowego. Traktujemy to określenie symbolicznie, jako moment, w którym masz nieco więcej czasu na coś więcej niż spotkania z Klientami i wystawianie polis.

Skorzystaj z kilku naszych propozycji na wykorzystanie nieco spokojniejszych chwil w twoim biznesie i wykorzystaj ten czas maksymalnie produktywnie. 

Ustal strategię

Wykorzystaj wolną chwilę na zaplanowanie działań, rozwijających twoją działalność. Przeanalizuj prowizje, a także tempo przyrostu liczby Klientów. Jeśli uznasz, że mogłyby one być wyższe, zastanów się, jakie działania do tego doprowadzą. 

Stwórz plan na najbliższy miesiąc i kwartał, ale także wizję kolejnego roku. Weź pod uwagę także bardziej pracowite tygodnie i nie planuj więcej, niż możesz zrobić. 

A może workation?

Jeśli większość polis wystawiasz zdalnie, a Klienci dzwonią do ciebie z urlopów, rozważ workation. To angielskie określenie, łączące work i vacation, czyli pracę na leżaku w hotelu, na plaży albo w hamaku zawieszonym na palmie. Przyznaj, że to zdecydowanie ciekawsza wersja home office. 

Skorzystasz z pięknej pogody i ciepłych wieczorów, a po owocnych dniach pracy w takich okolicznościach możesz z powodzeniem rozpocząć pełnoprawny urlop.

Praca w połączeniu z wakacjami ma także jedną, kluczową zaletę: twoja efektywność znacząco wzrasta, gdy po planowym zakończeniu działań na komputerze, czeka na ciebie plaża i nadchodzący zachód słońca. 🙂

Poszerzaj sieć kontaktów 

Wakacje sprzyjają zawieraniu nowych znajomości. Koncerty w plenerze, rozmaite warsztaty czy wieczory w restauracjach to dobra okazja do poszerzenia swoich kontaktów. Nigdy nie wiesz, kiedy znajdziecie wspólny obszar. Nowo poznane osoby nie muszą od razu być twoimi klientami. Może się okazać, że nawiążecie współpracę w innych dziedzinach.

Rozwiń swoją markę osobistą

Zaplanuj stworzenie bloga eksperckiego i umieszczanie na nim postów z zakresu roli ubezpieczeń w codziennym życiu rodzinnym i firmowym. Nawet jeśli nie planujesz rozbudowy twoich miejsc w sieci, możesz rozwijać swoją markę osobistą poprzez uczestnictwo w ciekawych dyskusjach na Linkedin lub w innych mediach społecznościowych. Poznasz ekspertów z różnych branż i będziesz mógł podzielić się swoją wiedzą, dzięki czemu więcej osób dowie się o twoich kompetencjach.

Wypróbuj chmurę 

Nieco spokojniejszy zawodowo czas to dobry moment na to, by bez pośpiechu poszukać najlepszego programu do obsługi Klientów i ich polis. Jeśli planujesz zebrać wszelkie działania w jednym miejscu, rozważ skorzystanie z chmury obliczeniowej. To praca z każdego miejsca na świecie, bezpieczeństwo danych i wygoda. Zarządzasz całym portfelem Klientów, swoimi prowizjami, otrzymujesz przypomnienia i powiadomienia, a dzięki automatycznie generowanym raportom możesz sprawdzać swoje statystyki, które będą pomocne przy tworzeniu strategii. Jeśli nie masz pewności, czy to rozwiązanie dla ciebie, wypróbuj naszą aplikację za darmo przez 14 dni. 

Doskonale wiemy, że sezon urlopowy nie zawsze jest tożsamy z mniejszą ilością pracy, dlatego mamy nadzieję, że potraktujesz ten wpis jako inspirację do wykorzystania nieco luźniejszych dni w biurze. Dobrze wykorzystać je maksymalnie produktywnie, co na pewno zaprocentuje w przyszłości. Kto wie, być może będziesz mógł pozwolić sobie na planowany sezon ogórkowy częściej niż raz w roku? 🙂

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.