Jak w prosty sposób pozyskać nowych klientów w branży ubezpieczeniowej?

Poznaj proste sposoby na pozyskanie nowych klientów dla Twojej agencji.

Gdybyśmy mieli wskazać zagadnienie, które najczęściej nurtuje agentów ubezpieczeniowych, zwiększenie wolumenu sprzedaży i liczby klientów byłoby w ścisłej czołówce. Nic dziwnego – ma to bezpośrednie przełożenie na wyniki finansowe.

Nim przejdziemy do zgłębiania tajników reklamy w internecie i poza nim, przyjrzymy się najprostszym i bezpłatnym sposobom na rozbudowanie kanałów sprzedaży. 

W ostatniej publikacji skupiliśmy się na relacjach z klientem, ponieważ to właśnie one są punktem wyjścia do zaplanowania i podjęcia kolejnych działań. Twój obecny klient to najlepszy przyszły partner biznesowy – warto o tym pamiętać. Od tego zaczniemy:

Proś o polecenia

Brzmi jak truizm? To najprostsze rozwiązanie, a jednak wciąż jest rzadko stosowane. Jeśli twój klient będzie zadowolony z przekazanej mu wiedzy, ze stosunku składki do ochrony ubezpieczeniowej bądź z twojego wsparcia w przypadku wystąpienia szkody, będzie chciał się odwdzięczyć, a najprostszym i zupełnie bezkosztowym podziękowaniem będzie polecenie cię swoim znajomym i rodzinie. Zdarza się, że dzieje się to niezależnie od ciebie, jednak warto zadbać o to, by każdy klient odwdzięczył się przekazaniem naszej wizytówki najbliższym. Jak to zrobić? Po prostu o to poproś i nie poprzestawaj na jednorazowym podjęciu tematu. 

Aby mieć pewność, że prośba o polecenie będzie skuteczna, unikaj kilku błędów: 

  • Nie proś o polecenia przed finalizacją sprzedaży i uzyskaniem informacji zwrotnej od klienta
  • Staraj się wystrzegać ogólnych stwierdzeń takich jak: “Proszę o mnie pamiętać, gdyby ktoś bliski chciał ubezpieczyć mieszkanie”, “Zachęcam do przekazania namiarów na mnie swoim znajomym” itd. Zamiast tego bądź konkretny: “Mam wypracowany program kompleksowej ochrony dla firm transportowych – czy zna Pan kogoś, kto działa w tej branży i z kim mógłby Pan mnie skotaktować?”. Dzięki temu zyskujesz kontakty, których aktualnie poszukujesz.
  • Proś o polecenia wyłącznie w zakresie produktów, w których jesteś pewien swojej wiedzy i kompetencji.

Buduj swoją markę osobistą

Dobry produkt i duża wiedza nie sprzedadzą się bez ciebie. Marka osobista to suma skojarzeń i wrażeń związanych z tobą.

 Zadbaj o swoją widoczność w mediach społecznościowych, dzieląc się doświadczeniem i spostrzeżeniami, a także swoją opinią na temat branży, w której działasz. Tym, jak stworzyć i reklamować swoje miejsce w sieci zajmiemy się w kolejnych odsłonach naszego cyklu sprzedażowego. Na początek warto skupić się na uczestnictwie w dyskusjach na portalach (Linkedin, Facebook, Twitter) i konkretnych profilach, poruszających tematykę finansów i ubezpieczeń, a także w grupach, zrzeszających ludzi biznesu. Unikaj nachalnej sprzedaży – zaprezentuj się w roli eksperta w swojej dziedzinie. Bądź tam, gdzie toczą się dyskusje na temat, w którym masz coś do powiedzenia.

Dzięki systematycznym działaniom ludzie dowiedzą się, czym się zajmujesz. 

Bądź widoczny – zadbaj o podstawy

Co się wyświetli, gdy wpiszesz swoje imię i nazwisko w Google? 

A gdy wyszukasz frazę: “ubezpieczenie mieszkania Ursynów”?

Wielu agentów zastanawia się, jak korzystać z płatnych reklam na Facebooku czy Google Ads, a tymczasem warto zacząć pozyskiwanie nowych klientów od podstaw. Stwórz swoją wizytówkę w wyszukiwarce, oczywiście z adresem i numerem telefonu, zadbaj o odpowiedni opis twojego profilu na Facebooku (biogram i odnośnik do fanpage), a także o regularne aktualizowanie swoich miejsc w sieci. 

Rozwój w branży ubezpieczeń wymaga poszukiwania nowych źródeł dotarcia do klientów. Nim jednak przeznaczysz część budżetu na działania marketingowe, pamiętaj o podstawach, które nie angażują żadnych środków, a dają wymierne efekty. W kolejnych częściach naszych publikacji sprzedażowych skupimy się na prezentacji narzędzi, dzięki którym dotrzesz do szerszego grona odbiorców.

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.