Gdybyśmy mieli wskazać zagadnienie, które najczęściej nurtuje agentów ubezpieczeniowych, zwiększenie wolumenu sprzedaży i liczby klientów byłoby w ścisłej czołówce. Nic dziwnego – ma to bezpośrednie przełożenie na wyniki finansowe.
Nim przejdziemy do zgłębiania tajników reklamy w internecie i poza nim, przyjrzymy się najprostszym i bezpłatnym sposobom na rozbudowanie kanałów sprzedaży.
W ostatniej publikacji skupiliśmy się na relacjach z klientem, ponieważ to właśnie one są punktem wyjścia do zaplanowania i podjęcia kolejnych działań. Twój obecny klient to najlepszy przyszły partner biznesowy – warto o tym pamiętać. Od tego zaczniemy:
Proś o polecenia
Brzmi jak truizm? To najprostsze rozwiązanie, a jednak wciąż jest rzadko stosowane. Jeśli twój klient będzie zadowolony z przekazanej mu wiedzy, ze stosunku składki do ochrony ubezpieczeniowej bądź z twojego wsparcia w przypadku wystąpienia szkody, będzie chciał się odwdzięczyć, a najprostszym i zupełnie bezkosztowym podziękowaniem będzie polecenie cię swoim znajomym i rodzinie. Zdarza się, że dzieje się to niezależnie od ciebie, jednak warto zadbać o to, by każdy klient odwdzięczył się przekazaniem naszej wizytówki najbliższym. Jak to zrobić? Po prostu o to poproś i nie poprzestawaj na jednorazowym podjęciu tematu.
Aby mieć pewność, że prośba o polecenie będzie skuteczna, unikaj kilku błędów:
- Nie proś o polecenia przed finalizacją sprzedaży i uzyskaniem informacji zwrotnej od klienta
- Staraj się wystrzegać ogólnych stwierdzeń takich jak: “Proszę o mnie pamiętać, gdyby ktoś bliski chciał ubezpieczyć mieszkanie”, “Zachęcam do przekazania namiarów na mnie swoim znajomym” itd. Zamiast tego bądź konkretny: “Mam wypracowany program kompleksowej ochrony dla firm transportowych – czy zna Pan kogoś, kto działa w tej branży i z kim mógłby Pan mnie skotaktować?”. Dzięki temu zyskujesz kontakty, których aktualnie poszukujesz.
- Proś o polecenia wyłącznie w zakresie produktów, w których jesteś pewien swojej wiedzy i kompetencji.
Buduj swoją markę osobistą
Dobry produkt i duża wiedza nie sprzedadzą się bez ciebie. Marka osobista to suma skojarzeń i wrażeń związanych z tobą.
Zadbaj o swoją widoczność w mediach społecznościowych, dzieląc się doświadczeniem i spostrzeżeniami, a także swoją opinią na temat branży, w której działasz. Tym, jak stworzyć i reklamować swoje miejsce w sieci zajmiemy się w kolejnych odsłonach naszego cyklu sprzedażowego. Na początek warto skupić się na uczestnictwie w dyskusjach na portalach (Linkedin, Facebook, Twitter) i konkretnych profilach, poruszających tematykę finansów i ubezpieczeń, a także w grupach, zrzeszających ludzi biznesu. Unikaj nachalnej sprzedaży – zaprezentuj się w roli eksperta w swojej dziedzinie. Bądź tam, gdzie toczą się dyskusje na temat, w którym masz coś do powiedzenia.
Dzięki systematycznym działaniom ludzie dowiedzą się, czym się zajmujesz.
Bądź widoczny – zadbaj o podstawy
Co się wyświetli, gdy wpiszesz swoje imię i nazwisko w Google?
A gdy wyszukasz frazę: “ubezpieczenie mieszkania Ursynów”?
Wielu agentów zastanawia się, jak korzystać z płatnych reklam na Facebooku czy Google Ads, a tymczasem warto zacząć pozyskiwanie nowych klientów od podstaw. Stwórz swoją wizytówkę w wyszukiwarce, oczywiście z adresem i numerem telefonu, zadbaj o odpowiedni opis twojego profilu na Facebooku (biogram i odnośnik do fanpage), a także o regularne aktualizowanie swoich miejsc w sieci.
Rozwój w branży ubezpieczeń wymaga poszukiwania nowych źródeł dotarcia do klientów. Nim jednak przeznaczysz część budżetu na działania marketingowe, pamiętaj o podstawach, które nie angażują żadnych środków, a dają wymierne efekty. W kolejnych częściach naszych publikacji sprzedażowych skupimy się na prezentacji narzędzi, dzięki którym dotrzesz do szerszego grona odbiorców.