Marketing, dobra oferta i mądrze przemyślana strategia z pewnością po pewnym czasie poskutkują pozyskaniem nowych Klientów. Jeśli jednak planujesz związać się z biznesem na dłużej, a nawet na stałe, oprócz wskazanych elementów, powinieneś również poświęcić dużo uwagi budowaniu relacji i pracy nad tym, aby Klienci darzyli cię zaufaniem.
W tej publikacji przyjrzymy się istotnym komponentom tego procesu.
Proś o opinie i rekomendacje
Wykorzystaj już istniejącą bazę zadowolonych Klientów, aby przekonać do siebie tych, którzy w przyszłości trafią na ciebie w sieci. Po podpisaniu polisy warto poprosić o opinię w Mapach Google bądź o kilka słów rekomendacji, którą umieścisz na swojej stronie internetowej lub w specjalnie przygotowanej grafice. Pamiętaj, by wcześniej poprosić o zgodę osoby, która tę opinię pisze. Oprócz poszukiwania usługodawców w internecie, wielu Klientów przy wyborze agenta ubezpieczeniowego kieruje się opiniami i poleceniami innych.
Chwal się
Nie zostawiaj efektów swojej pracy w czterech ścianach biura. Chwal się udanymi współpracami z Klientami, osiągnięciami w branży, a także konkretnymi i mierzalnymi elementami pracy agenta. Możesz pokazać na przykładzie, jak sprawna i szczegółowa ocena i analiza ryzyka wpłynęła na pozytywny finał zgłoszenia szkody lub na stworzenie kompleksowego programu ochrony ubezpieczeniowej. Nie musisz podawać nazw firmy i kwot – chodzi o zaprezentowanie tego, że działasz rzetelnie i nie myślisz sztampowo.
Jeśli napisałeś felieton lub udzieliłeś komentarza w tematach branżowych – udostępnij je w swoich mediach społecznościowych.
Transparentność
Jeśli powierzamy komuś ubezpieczenie swojego życia lub majątku, chcemy mieć pewność, że to dobry wybór. Zadbaj o to, by na twojej stronie internetowej znalazły się wszelkie informacje, które mogą być przydatne dla potencjalnych Klientów.
Podaj adres swojej działalności, adres mailowe, numer telefonu i numery urzędowe jak NIP czy REGON.
Jeśli posiadasz własną witrynę, pamiętaj o aktualnym certyfikacie SSL, który jest dzisiaj podstawą cyberbezpieczeństwa.
Wiedza przede wszystkim
Ufamy tym, którzy mają doświadczenie i wiedzę. Dbaj o to, by każdego dnia znaleźć czas na zapoznanie się z aktualnymi informacjami z branży, nowymi produktami czy planowanymi zmianami przepisów. Wyobraź sobie następującą sytuację:
- Dzień dobry, jestem księgową. Czy w związku z obowiązującym Polskim Ładem mam możliwość zabezpieczenia się jakąś polisą?
- Prawdę mówiąc, nie mam pojęcia.
Nawet jeśli finalnie zweryfikujesz tę informację, trudno będzie zatrzeć pierwsze wrażenie. Pamiętaj, by zapoznać się z tematami, które mogą być aktualne w danym okresie. Sezon narciarski, ubezpieczenia rolne, “szkolne” NNW czy polisy turystyczne pojawiają się na tapecie w konkretnych momentach i warto stworzyć sobie podstawy nieco wcześniej, zwłaszcza jeśli stawiasz pierwsze kroki w świecie ubezpieczeń.
Nie sprzedawaj za wszelką cenę
To oczywiste, że każdy agent żyje wyłącznie ze sprzedaży polis, a nie z rozmów i storytellignu, jednak zbyt duże nastawienie na sprzedaż za wszelką cenę może odstraszać potencjalnego Klienta. W całym procesie sprzedaży główną rolę powinien odgrywać rozmówca i jego potrzeby i problemy.
Jeśli wyczuje on, że skupiasz się na tym, by jak najszybciej sfinalizować transakcję, może odnieść wrażenie, że zależy ci wyłącznie na sprzedaniu polisy, a nie na jej zakresie czy szczególnym przypadku jego działalności.
Postaraj się empatyzować z rozmówcą i spojrzeć na dane zagadnienie z jego perspektywy. Jeśli zaoferujesz mu tę wartość, zaufanie będzie jej naturalną konsekwencją.
Jeśli na początkowych etapach swojej działalności wykształcisz dobrą relację z Klientem, a także zadbasz o to, by ci zaufał, zbudujesz solidne podstawy na przyszłość. Kiedy masz w swojej ofercie dobre produkty ulokowane w towarzystwach, cieszących się renomą wśród posiadaczy polis, a także dbasz o stałe poszerzanie swojej wiedzy i kompetencji sprzedażowych, efekt może być tylko jeden. Zaufanie i relacje na lata.