Jak zmotywować się do pracy w 6 krokach

Obserwując innych agentów lub właścicieli biznesów, możesz dojść do wniosku, że każdy ich dzień to niewyczerpane źródło motywacji do pracy. Obrazu dopełniają treści, które podkreślają rolę dyscypliny w zwiększaniu liczby Klientów i pomnażaniu swoich dochodów. A co, jeśli po raz kolejny usłyszałeś, że porównywarka wyliczyła lepszą składkę, na dodatek Klient dostał szereg gratisów, a wszystkie telefony, które zaplanowałeś w tym tygodniu skończyły się fiaskiem? Oto kilka przydatnych wskazówek, które pozwolą ci się zmotywować, kiedy po prostu się nie chce. 

Zacznij od „dlaczego”

Zanim zaczniesz pracować nad pozyskiwaniem Klientów i poszukiwaniem swojej niszy, zapisz w notesie kilka powodów, dla których chcesz to zrobić. Mogą to być proste motywacje, takie jak lepsze zarobki lub zbudowanie wiodącej pozycji na lokalnym rynku, ale także wizja tego, jak będzie wyglądać twoja codzienność, gdy zrealizujesz założenia. 

Drobne kroki, krótki czas realizacji

Podziel duże i skomplikowane zadanie na drobne czynności, które wykonasz danego dnia bądź tygodnia. Wykonanie 250 telefonów do dotychczasowych Klientów może nieco przytłaczać. 5 telefonów dziennie przez 2 miesiące brzmi już nieco bardziej przystępnie. Gdy wyrobisz sobie nawyk wykonania połączeń zaraz po porannej kawie, reszta dnia upłynie ci w poczuciu satysfakcji, zwłaszcza jeśli choć jedno z nich przyniesie efekt w postaci sprzedaży dodatkowej polisy.

Zainspiruj się

Zastanów się, czy znasz kogoś, kto już osiągnął to, co masz obecnie w planach. Być może kojarzysz mistrzów sprzedaży ubezpieczeń albo osoby, które są biegłe w pozyskiwaniu nowych kontaktów do nieznajomych dotąd ludzi. Wiele takich osób posiada media społecznościowe bądź specjalistyczne blogi i chętnie dzieli się darmową wiedzą. Czerp z nich pomysły i inspiracje w momentach zwątpienia. 

Nagradzaj się

Wyznaczaj sobie drobne nagrody za wykonanie danego etapu planu. W przypadku mniejszych zadań, może to być popołudnie w dobrej kawiarni lub przydatna książka, a w przypadku tych dużych i kluczowych, ciekawy kurs online. 

Usuń demotywatory

Zaobserwuj czynniki, które wpływają na spadek twojej motywacji i postaraj się je wyeliminować. Jeśli demotywuje cię ciągłe przeglądanie powiadomień w mediach społecznościowych, wyłącz przesyłanie danych na czas pracy lub wycisz wszelkie aplikacje, które nie są z nią związane. Jeśli od pracy odrywa cię konieczność segregacji licznych maili w skrzynce, wyznacz sobie konkretne godziny, w których będziesz zajmował się pocztą. 

Może zdarzyć się także, że demotywująco wpływa na ciebie kolega lub koleżanka z zespołu, która przed rozpoczęciem każdego dużego projektu widzi szereg rzeczy, które na pewno wygenerują problemy. Wówczas niezbędna będzie duża doza asertywności, a także stawiania jasnych granic.

Znajdź kompana

Jeśli masz problem z samodzielnym zmotywowaniem się do codziennych zadań, znajdź kogoś, kto działa w tej samej lub innej branży i stwórzcie własny mastermind. Każdego dnia informujcie się o postępach w pracy, a także nowych pomysłach na rozwijanie działalności. Nie musi to być ktoś, kto działa w branży ubezpieczeniowej, ponieważ różne zawody z szeroko pojętej gałęzi sprzedaży łączą podobne elementy, takie jak pozyskiwanie Klientów, tworzenie bloga firmowego, działania w social mediach czy budowanie strategii. Możesz zaprosić do współpracy kogoś znajomego lub poszukać takiej osoby w grupach zrzeszających przedsiębiorców. 

Krótkotrwały spadek motywacji do pracy zdarza się nawet najlepszym agentom, dlatego nie bądź dla siebie zbyt surowy, jeśli spotka także ciebie. Wykorzystaj któreś z powyższych rozwiązań, by znaleźć to, które zadziała u ciebie. Czasem lepiej zrobić kilka drobnych kroków, niż stać w miejscu. 

Agnieszka

POBIERZ DARMOWY E-BOOK

Dołącz do grupy na Facebooku

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.