Jak znaleźć pierwszego (i kolejnego) klienta

Stało się! Postanawiasz związać się z biznesem ubezpieczeniowym i zostać agentem wyłącznym lub multiagentem. Być może decydujesz się działać na własny rachunek. Dopełniasz wszelkich formalności i wyznaczasz dzień zero. Czas zaczynać. Tylko skąd wziąć pierwszego Klienta? Jeśli pracujesz w biurze, które znajduje się w mocno uczęszczanym miejscu, prawdopodobnie pierwsi Klienci pojawią się sami, jednak w tej publikacji skupimy się na tych działaniach, które w pełni zależą od ciebie. Nawet jeśli działasz w branży od kilku lat, te wskazówki przypomną ci o kilku podstawowych krokach, do których warto regularnie wracać. 

Pierwsze kroki – czas na ogłoszenie

Czy twoje profile społecznościowe zawierają informację o tym, czym się zajmujesz lub będziesz zajmował? Jeśli nie – czas to zmienić. Facebook posiada opcję dodania do profilu kilku słów na swój temat, które wyświetlą się tym, którzy odwiedzą twój profil. Możesz krótko opisać, czym się zajmujesz i jak wspierasz innych swoją wiedzą. Możesz także dodać miejsce pracy, które pojawi się każdemu, kto najedzie kursorem na twoje nazwisko w dyskusji. To bardzo istotny element pozyskiwania pierwszych i kolejnych Klientów. Jeśli uczestniczysz w dyskusjach na temat ubezpieczeń, możesz być pewien, że część osób zajrzy na twój profil, zachęcona merytorycznymi wypowiedziami. 

Najbliższe otoczenie

Zapewne doskonale znasz sytuacje, w których członek rodziny lub ktoś znajomy nachalnie namawiał innych do nabycia jego produktów lub usług. Odradzamy takie działania, bowiem na pewno nie zapewnią ci zbyt dużej skuteczności. Zamiast tego warto po prostu poinformować otoczenie o tym, czym się zajmujesz i wskazać jasno, jak twoja wiedza może pomóc danej osobie w praktyce. Odnieś się do prowadzonej działalności gospodarczej, branży lub sytuacji rodzinnej. Zdecydowanie chętniej współpracujemy z osobami, które znamy i którym ufamy, a tym bardziej jeśli widzimy w tej współpracy realne korzyści dla siebie. 

Media społecznościowe

Publikuj swoje komentarze, opinie i analizy tego, co dzieje się w kraju. Możesz udzielać się w komentarzach pod artykułami na dużych portalach informacyjnych bądź umieszczać w informacji własne publikacje. Nie oczekuj, że kilka zdań sprawi, że twoja skrzynka odbiorcza będzie pękała w szwach, bo to nierealne, ale każda taka publikacja wpływa na budowanie twojej marki osobistej. Z czasem na pewno przyniesie efekt w postaci nowych Klientów. Gdy zaczniesz uzyskiwać pierwsze opinie w Google bądź na swojej stronie internetowej, nowy odbiorca nie trafi na pusty profil, a zamiast tego znajdzie wiele wartościowych i merytorycznych treści. 

Świetnym źródłem nowych Klientów są także biznesowe grupy na Facebooku. Zrzeszają one przedsiębiorców na różnym etapie rozwoju działalności, a każdego dnia publikowane są dziesiątki postów na temat tego, co trapi osoby, prowadzące własne biznesy. Dobre ubezpieczenie to niewątpliwie temat, w którym warto się udzielać. 

Nawiąż kontakty

Jeśli zamiast działania on-line preferujesz kontakty w cztery oczy, masz kilka opcji. Jedną z nich są spotkania networkingowe. To wydarzenia, które zrzeszają przedsiębiorców podczas wspólnych śniadań bądź prelekcji. Uczestnicząc w nich, możesz poznać ciekawe osoby, skonsultować swoje wątpliwości, a także zaoferować usługi. Ważne, aby nastawiać się przede wszystkim na słuchanie i dawanie wartości, a nie rozdawanie wizytówek każdej napotkanej osobie. Bez nawiązania relacji i choćby krótkiej rozmowy, trudno oczekiwać, że twój telefon zacznie się urywać. 

Jeśli w twojej miejscowości nie ma tego typu spotkań, możesz nawiązać kontakt z lokalnymi specjalistami innych branż, np. z księgowymi, szkołami językowymi, przedszkolami bądź z trenerem lokalnej drużyny sportowej. Wzajemne polecenia mają ogromną siłę!

Jeśli planujesz pozyskać nowych Klientów lub dopiero zaczynasz w świecie ubezpieczeń, zacznij od początku. Ustal swojego idealnego odbiorcę, wskaż, jakie branże i nisze cię interesują i zrób dobry plan. Żadne sposoby na pozyskanie Klientów nie będą skuteczne, jeżeli zabraknie dobrej strategii i jednego z najważniejszych czynników – systematyczności. Nie zniechęcaj się i testuj różne rozwiązania do momentu, w którym wypracujesz własną ścieżkę. Powodzenia!

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.