Jakie posty warto publikować latem – 4 pomysły na treści

Trwający w najlepsze sezon ogórkowy ma dwa wymiary. Jeden z nich, ten nieco trudniejszy, wiąże się z okresem urlopowym, w którym komunikacja z Klientami jest nieco utrudniona przez słaby zasięg lub niechęć do myślenia o nowej polisie lub wznowieniu podczas opalania się na plaży. Z drugiej zaś strony lekka stagnacja to doskonały moment na zaplanowanie długofalowej strategii publikacji lub doszkalanie się w nowych obszarach sprzedaży ubezpieczeń. Jeśli chciałbyś nieco ożywić swój fanpage lub blog firmowy, skorzystaj z naszych podpowiedzi i stwórz do nich interesujące grafiki lub dłuższe artykuły na firmowej stronie. 

Posty informacyjne

Postaraj się wdrożyć w życie nawyk codziennego przeglądu informacji o rynku ubezpieczeniowym. Czytaj artykuły, wypowiedzi ekspertów i komunikaty KNF. Jeśli któryś z obszarów dotyczy bezpośrednio osób, które zawierają umowy ubezpieczenia, powinien być niezwłocznie omawiany w twoich mediach społecznościowych. Jeśli preferujesz krótkie formy tekstowe, wybierz Twittera. Jeśli zaś świetnie radzisz sobie z tworzeniem estetycznych infografik, dobrym kanałem komunikacji będzie Instagram. Jesteś mistrzem słowa? Świetnie! Wygląda na to, że blog firmowy lub profil na LinkedIn to miejsca dla ciebie. 

Przykłady postów informacyjnych, które dadzą wartość twoim odbiorcom:

  • 17 czerwca 2022 r. weszły w życie przepisy, dające ubezpieczycielom dostęp do historii mandatów i punktów karnych kierowców. Informacje te będą miały bezpośredni wpływ na ocenę ryzyka i wysokość składki za obowiązkowe OC.
  • 5 rzeczy, na które warto zwrócić uwagę, wybierając ubezpieczenie nieruchomości.
  • Sprawdź, od czego zależy wysokość uszczerbku na zdrowiu.

Posty na temat “szkolnego” NNW

Lada dzień zakończy się rok szkolny 2021/2022 i uczniowie rozpoczną długo wyczekiwane wakacje. Temat ubezpieczenia na kolejny rok powróci zapewne w sierpniu, ale to nie oznacza, że do tego czasu nie warto podejmować działań związanym z NNW dla dzieci. 

Jeśli przygotujesz kampanię informacyjną zamiast krótkich postów typowo sprzedażowych, masz szansę na znacznie lepsze wyniki. Pamiętaj, że prowadzenie jakichkolwiek profili i blogów powinno mieć jeden nadrzędny cel – dawanie wartości odbiorcom tak, by ci traktowali twoje miejsca w sieci jako rzetelne źródło informacji, a nie zbiór postów zachęcających do kontaktu i niezwłocznego zakupu ubezpieczenia. 

Więcej o tym, jak promować polisy NNW znajdziesz tutaj

Ubezpieczenia turystyczne

Podobnie jak w przypadku NNW, często błędnie zwanych szkolnymi, także ubezpieczenia turystyczne dają szerokie pole do edukacji twoich odbiorców. W sezonie wakacyjnym możesz posługiwać się konkretnymi przypadkami i sytuacjami opisywanymi w mediach. Dzięki temu odbiorca będzie w stanie zobaczyć skutki niedoubezpieczenia lub braku stosownej polisy na przykładzie łatwym do wyobrażenia. 

Jeśli chcesz, skorzystaj z gotowych tematów, które przygotowaliśmy:

  • Wakacje 2022. Dlaczego EKUZ to za mało?
  • Czy polisa z biura podróży wystarczy w przypadku zagranicznego wyjazdu? Sprawdź. 
  • 5 krajów z najwyższymi kosztami leczenia. Sprawdź, czy masz odpowiednią polisę. 

Luźniejsze treści

Wbrew pozorom nie wszystko co publikujesz, musi być śmiertelnie poważne i pełne merytorycznych informacji. Wielu z nas, korzystając z Internetu, szuka także nieco luźniejszych treści. Wakacyjny czas to doskonały moment, aby rozszerzyć rodzaj postów. 

Ważne, aby wciąż były one profesjonalne i nie przekraczały pewnych granic, ale oczywiście decyzja należy do ciebie. Co zatem doskonale sprawdzi się w okresie letnim?

  • Poinformuj Klientów o terminie urlopu i wyślij wakacyjną pocztówkę w postaci zdjęcia z miejsca, w którym go spędzasz.
  • Przygotuj pot, na którym przedstawisz góry i morze i zaproś odbiorców do głosowania na formę odpoczynku, która preferują. 
  • Pokaż, jak ty i twój zespół radzicie sobie z upałami w biurze.
  • Jeśli pracownicy się na to zgodzą, przedstaw każdego z nich, opisując obszary, w których się specjalizuje. 

Daj się poznać!

Jak widzisz, delikatne spowolnienie w sezonie urlopowym nie musi oznaczać stagnacji w twoich mediach społecznościowych. Testuj różne formy postów i artykułów – od ściśle merytorycznych po nieco luźniejsze i sprawdź, które treści spotykają się z najlepszym odbiorem i mają największą liczbę wyświetleń. Twoi odbiorcy są najlepszym kompasem wskazującym kierunek rozwoju marketingowej strony działalności ubezpieczeniowej. 

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.