Kwietniowa prasówka Polisy w Chmurze

Kwiecień 2022 roku w świecie ubezpieczeń upłynął w dużej mierze pod znakiem podsumowań minionego roku. To bardzo istotne dla agentów dane, gdyż pokazują ogólnopolskie trendy w sprzedaży ubezpieczeń, zmiany w świadomości Klientów, a także tendencje zakupowe. Każdy taki raport może stanowić punkt wyjścia przy tworzeniu strategii i planowaniu działań informacyjnych i sprzedażowych. 

Rekordowa wysokość świadczeń życiowych

Polska Izba Ubezpieczeń opublikowała podsumowanie 2021 roku pod kątem wypłaconych świadczeń i odszkodowań. Ich suma w minionych miesiącach wyniosła łącznie 41,3 mld zł, z czego 18,4 mld zł z tytułu umów ubezpieczenia na życie. 

Co ciekawe, na składki ubezpieczeniowe Polacy wydali aż o 9,1% więcej niż w 2020 roku, co pokazuje rosnącą świadomość w zakresie ochrony ubezpieczeniowej. Choć wciąż jest sporo pracy do wykonania, taka tendencja cieszy. 

W podsumowaniu PIU wskazała kilka przykładów szkód, które miały miejsce w ostatnim kwartale 2021 roku. Możesz wykorzystać je w artykułach i postach edukacyjnych, aby wskazać stosunek składki za polisę do wysokości odszkodowania. Całość znajdziesz tutaj.

Polski Ład a ubezpieczenia dla księgowych

Nowe, często niejasne przepisy Polskiego Ładu są dla wielu z nas sporym wyzwaniem w odniesieniu do prowadzenia działalności. Nie inaczej jest w przypadku księgowych, które prowadzą nasze rozliczenia i ponoszą ryzyko popełnienia błędów. Z danych CUK Ubezpieczenia wynika, że znacząco (o 60%) wzrosło zainteresowanie dobrowolnym ubezpieczeniem w zakresie odpowiedzialności karno-skarbowej. 

Ponieważ niebawem szykuje się korekta tegorocznych przepisów podatkowych, polecamy stworzyć cykl informacyjny dla księgowych i doradców podatkowych. Możesz skorzystać z naszych propozycji:

  • Różnice między polisą obowiązkową a ryzykami dobrowolnymi
  • Wysokość kar za wykroczenia skarbowe w 2022 r. a koszt polisy
  • Ochrona prawno-skarbowa w pigułce dla osób pracujących na etacie

Uniqa z ofertą dla uchodźców

Ubezpieczyciel przygotował propozycję dla Ukraińców przebywających w Polsce. Infolinia Uniqa obsługuje osoby, mówiące w języku ukraińskim, a dzieci, które uczą się w szkołach z grupową polisą zawartą w tej firmie otrzymają bezpłatną ochronę w ramach tzw. szkolnego NNW.

Wielu Polaków udostępnia mieszkania osobom uciekającym przed wojną. Posiadający polisę Moje Mieszkanie, mogą bezpłatnie rozszerzyć ją o OC Najemcy. Rozszerzenie działa w przypadku szkód wyrządzonych w mieniu osób trzecich, a także tych spowodowanych pożarem, zalaniem czy wybuchem. 

Dla spółdzielni mieszkaniowych, które mają zawartą polisę w tym towarzystwie i  udostępniają lokale uchodźcom, Uniqa oferuje ich bezpłatne ubezpieczenie na sumę 10 000 zł dla stałych elementów i ruchomości domowych i OC najemcy do 50 000 zł. 

Generali dla wynajmujących mieszkania

14 kwietnia zadebiutował nowy produkt “Generali z myślą o wynajmie”. Jest on skierowany do osób, które nie prowadzą działalności gospodarczej i wynajmują lokale na działalność usługową lub biurową, a także na cele mieszkaniowe. 

Zakres ochrony stanowi połączenie ubezpieczenia mieszkaniowego i polisy dla firm. Obejmuje m.in. uszkodzenia i awarię maszyn, assistance techniczny, a także 3-miesięczną wypłatę czynszu utraconego na skutek wystąpienia szkody. 

NN Group przejęła Metlife w Polsce

22 kwietnia Grupa NN zakończyła proces przejmowania spółek Metlife w naszym kraju, o czym poinformowała w specjalnym komunikacie. Wartość transakcji szacuje się na 584 mln euro. Zgodę na przejęcie Metlife grupa NN musiała uzyskać od Komisji Europejskiej. Następnie brak sprzeciwu wyraziła KNF i ostatecznie końcem ubiegłego miesiąca doszło do finalizacji procesu. 

Klienci ubezpieczycieli coraz częściej zgłaszają się do Rzecznika Finansowego

W 2021 roku do Rzecznika Finansowego wpłynęło 9295 skarg z zakresu ubezpieczeń gospodarczych. 69,3% zgłoszeń dotyczyło ubezpieczeń osobowych i majątkowych, a 30,2% – ubezpieczeń na życie. 

Najczęściej skargi dotyczyły polis komunikacyjnych. Odnosiły się m.in. do odmowy uznania odpowiedzialności, nieterminowość postępowania likwidacyjnego, a także ustalenie odszkodowania w oparciu o uznanie szkody całkowitej. W pismach skarżono się także na zaniżanie stawek roboczogodziny i brak możliwości wyboru jakości części zamiennych. 

W przypadku szkód osobowych największa liczba skarg dotyczyła zaniżania procentowego uszczerbku na zdrowiu oraz wysokości świadczenia. 

W ponad połowie przypadków Rzecznik podjął działania interwencyjne. Zrezygnował z nich przy niemal 16% skarg. 

Wszystkie informacje, które pojawiają się w prasówkach Polisy w Chmurze, możesz wykorzystać przy tworzeniu ciekawych postów i artykułów na swoich profilach. Po inspiracje sięgnij do naszego Newslettera Nowoczesnych Agentów, który pojawia się regularnie co dwa tygodnie. 

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.