Nie wiesz, co publikować? Oto 15 postów na cały miesiąc

Decydujesz się na rozpoczęcie działań online. Zakładasz fanpage, dodajesz adres biura, telefon i zdjęcie profilowe. Zapraszasz znajomych do obserwowania twojej strony i…nie wiesz, co publikować. Początkowy zapał zamienia się we frustrację i odpuszczasz. Tymczasem każde działanie w mediach społecznościowych powinno być poprzedzone stworzeniem strategii i planu, który pozwoli ci osiągnąć cel, jakim jest dotarcie do nowych odbiorców, a na dalszym etapie Klientów ubezpieczeniowych. Skorzystaj z naszych propozycji i zaplanuj posty na najbliższy miesiąc. Wystarczy publikacja co drugi dzień, a twój fanpage będzie tętnił życiem. 

15 facebookowych postów na cały miesiąc

Przedstaw się 

Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz prowadzić profil, czy też zdarza ci się publikować coś raz na jakiś czas, warto się przedstawić. Nie chodzi jednak o imię i nazwisko, a o twoją historię. Coś, co pozwoli poznać cię bliżej. Napisz, jak to się stało, że zajmujesz się ubezpieczeniami, co lubisz w tej pracy, czym się wyróżniasz. Jeśli nie pracujesz sam, umieszczaj podobne posty także o pozostałych członkach zespołu.

Informuj o zmianach przepisów

Śledź na bieżąco najważniejsze projekty i zmiany przepisów. Informuj o nich w krótkiej i konkretnej formie tak, by śledzenie twojego profilu miało wartość w postaci rzetelnych wiadomości, które są istotne dla Klientów ubezpieczeniowych. Jeśli jest typ ubezpieczeń, który sprzedajesz najczęściej, możesz zdecydować się na jedną tematykę.

Skomentuj bieżące wydarzenia

Odnieś się do wydarzeń z kraju bądź twojego regionu, jeśli dotyczą twoich Klientów. Mogą to być kwestie opisane w poprzednim punkcie, ale także lokalne inicjatywy, a nawet…pogoda. Ta ostatnia ma znaczenie w wielu przypadkach. Możesz opisać kwestię odpowiedzialności w ubezpieczeniach rolnych, a także auto casco (patrz: powalone drzewo, które niszczy pojazd). 

Edukuj

Stwórz serię informacji, które powinien znać każdy, kto kiedykolwiek kupował ubezpieczenie. Nie cytuj OWU, postaraj się, by były one przekazane w przystępnej i łatwej do przyswojenia formie. Opisz, jakie zabezpieczenia domu bądź mieszkania są wymagane przy ubezpieczeniu mienia, stwórz prostą grafikę, opisującą, kiedy robić poszczególne przeglądy lub podaj dane statystyczne na temat włamań i kradzieży wraz z opisem ryzyk, które mogą być pomocne w takiej sytuacji. 

Opublikuj opinię Klienta

Stwórz prostą grafikę, w której zacytujesz opinie twoich Klientów. Możesz skopiować je z wizytówki Google, z maila, który otrzymałeś, a jeśli dotąd nie było podobnych sytuacji i dopiero raczkujesz w biznesie ubezpieczeniowym – poproś kogoś o kilka słów na temat współpracy z tobą. Dla pewności zapytaj wcześniej o zgodę i formę podpisu pod cytatem. Być może wystarczy samo imię Klienta.

Celebruj

Świętuj razem z odbiorcami drobne rzeczy. Pierwsze 100 polubień strony, 5 lat działania w branży, a nawet tysięczna wystawiona polisa. 

Przedstaw korzyści

Na większości stron, prowadzonych przez agentów, znajdziemy posty, opisujące, jak Klient zaoszczędził 100 czy 200 zł na obowiązkowym ubezpieczeniu OC. Jeśli nie chcesz konkurować ceną (polecamy takie podejście), podejdź do tego tematu inaczej. Porównaj dotychczasową polisę Klienta z ochroną, zaproponowaną przez ciebie. Nie musisz podawać nazw firm, wystarczy, że skupisz się na zakresie i ryzykach, które są kluczowe w działalności lub życiu Klienta.

Umieść zagadkę

Zachęć obserwujących do aktywności, zadając pytanie. Może ono dotyczyć przykładu szkody, w której ubezpieczyciel odmówi wypłaty, a nawet prostej sytuacji na drodze. “Na grafice znajdują się trzy pojazdy i oznakowanie drogi. W jakiej kolejności przejadą przez skrzyżowanie?”. 

Pamiętaj o podaniu rozwiązania zagadki po kilku godzinach. 

Opisz mniej typowe ubezpieczenie

Pisząc o nietypowym ubezpieczeniu, mamy na myśli polisy, które nie zawsze funkcjonują w zbiorowej świadomości. Każdy z nas wie, że trzeba ubezpieczyć pojazd. Wiemy też, że można wykupić polisę na życie bądź dom (co nie oznacza, że powinieneś pomijać te tematy na swoim profilu). Od czasu do czasu warto opisać także inne polisy i rozszerzenia: ubezpieczenie domowych pupili, ubezpieczenie utraty dochodu bądź ubezpieczenie domu, który dopiero powstaje. 

Opisz ciekawe kampanie

Istnieje wiele kampanii, mających na celu uświadamianie kierowcom zagrożeń, płynących z pozornie błahych zachowań. Skutki krótkiego zerknięcia na telefon celem odczytania sms-a, odbierania połączeń bez zestawu głośnomówiącego czy nadmierna prędkość. Znajdź ciekawe kreacje i przedstaw swoim odbiorcom. 

Dzień z życia biura

Zrobiliście przemeblowanie? Zmieniliście siedzibę? A może przy stole pojawiły się sezonowe kwiaty i owoce? To dobry pretekst do stworzenia postu i zaproszenia Klientów do siebie. Budzi pozytywne odczucia i skraca dystans.

Historia ubezpieczeń

Umieszczaj posty, które będą interesujące dla tych, którzy lubią spotkania z historią. Wstaw zdjęcie starej polisy ubezpieczeniowej, opisz pierwsze ubezpieczenia ogniowe w Polsce i ciekawe przypadki, do których dotrzesz. Staraj się unikać przekazywania suchych faktów na rzecz ciekawie opowiedzianej historii. Być może, poszukując inspiracji do postu, sam dowiesz się czegoś ciekawego. 

Motoryzacyjne perełki

Nowy model Koenigsegga lub Audi, lokalny zlot zabytkowych pojazdów bądź weekendowa wizyta na wystawie poświęconej motoryzacji. Każda okazja jest dobra, by umieścić coś, co zainteresuje fanów motoryzacji. Przy okazji takiego postu, możesz dodać kilka słów na temat zasad przyznawania żółtych tablic bądź stawek za ubezpieczenie dobrego, sportowego pojazdu. 

Posty sezonowe

Część treści jest powtarzalna – umieść je w kalendarzu na kilka tygodni do przodu. Mogą to być życzenia z okazji Dnia Dziecka, Dnia Matki, początek sezonu ubezpieczeń rolnych, bezpieczeństwo dzieci w wakacje lub przypomnienie nazw aplikacji ratunkowych, przydatnych w górach i nad morzem. 

Poradniki

Umieść krótki poradnik na temat, który najczęściej przewija się w rozmowach z Klientami. W sezonie wakacyjnym warto opisać proces zgłoszenia szkody w sytuacji awarii pojazdu bądź stłuczki, a także przypomnieć, że “szkolne” NNW działa także wtedy, gdy dzieci odpoczywają. 

To tylko część propozycji, które pozwolą ci przyzwyczaić się do regularnego publikowania na Facebooku. Oczywiście większość z nich z powodzeniem możesz rozwinąć, dzięki czemu stworzysz dłuższe treści do umieszczenia na stronie internetowej bądź Linkedin. 

Powodzenia!  

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.