Niedrogie pomysły na podziękowanie Klientom

Każda osoba, działająca w sprzedaży (nie tylko ubezpieczeń) wie, że budowanie długotrwałych relacji z Klientami daje korzyści dużo większe niż tylko jego lojalność przy wyborze agenta. Jednym ze sposobów na pokazanie, że kontrahent jest dla Ciebie ważny, jest jego pozytywne zaskakiwanie, na przykład poprzez wyrażenie wdzięczności za dotychczasową współpracę. Poznaj kilka sposobów, które możesz wykorzystać. 

Poleć biznes swojego Klienta

Po dokładnej analizie ryzyka na pewno doskonale wiesz, czym zajmuje się ubezpieczony. Być może w rozmowie z innym Klientem dowiesz się, że poszukuje on prawnika bądź firmy, która produkuje opakowania. To dobra okazja, by w nieoczywisty sposób podziękować za współpracę. Możesz przy okazji skontaktować się z osobą polecaną i wspomnieć, że niebawem może oczekiwać telefonu od kogoś, komu przekazałeś numer telefonu. 

Telefon bez sprzedawania

To miła odmiana, zwłaszcza jeśli dotąd kontaktowałeś się z Klientem wyłącznie przy okazji kończącej się polisy bądź sprzedaży innych produktów, których jeszcze nie posiada. Dzwoniąc i dziękując za dotychczasową współpracę, możesz przy okazji zweryfikować satysfakcję z pracy z tobą lub twoim zespołem. Spytaj, co możesz usprawnić, by wasza współpraca była jeszcze lepsza. Szczera informacja z pierwszej ręki jest bezcenna.

Wykorzystaj media społecznościowe

Możesz zarekomendować współpracę z twoimi Klientami, wykorzystując LinkedIn. Buduj sieć kontaktów i staraj się wygospodarować kilkanaście minut dziennie, by udzielać się w tym medium, włączając w to aktywność pod publikacjami twoich partnerów biznesowych. Z pewnością część z nich odwdzięczy się tym samym przy najbliższej okazji.

Nietuzinkowy gadżet

Przy okazji wręczania polisy bądź spotkania w twoim biurze możesz dołączyć ciekawy i nietuzinkowy upominek z twoim logo. Prym wiodą wciąż długopisy, smycze i magnesy. Zaskocz odbiorcę czymś, co zapadnie mu w pamięć. 

Elegancki zestaw do otwierania wina, bambusowy notes, pralinka z logo czy drewniany brelok z kilkoma kabelkami do ładowania telefonu. Ogranicza Cię jedynie fantazja (i budżet:)). 

Unikaj masowych wiadomości

Najszybszą formą podziękowania Klientom jest z pewnością mailing bądź post na Facebooku. Jeśli jednak zależy ci na tym, by odbiorca zapamiętał twoją wiadomość, poświęć chwilę na indywidualną wiadomość. 

“Szanowni Klienci, dziękuję za dotychczasową udaną współpracę.” A gdyby tak zamiast tego napisać coś, co odnosi się bezpośrednio do danej osoby? “Szanowny Panie Tomaszu, w dniu Pańskich urodzin życzę wszystkiego, co najlepsze. Spełnienia marzeń, realizacji kolejnych udanych kontraktów i jak najmniej stłuczek!”.

To tylko kilka pomysłów na to, jak niskim kosztem podziękować Klientom za lojalność i dotychczasową pracę. Choć to pomysły warte wdrożenia, nic nie zastąpi najlepszego podziękowania pod słońcem – twojego profesjonalizmu, wiedzy i zaangażowania w każdej sytuacji,w  której Klient ich potrzebuje. 

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.