NNW dzieci: sprzedaż last minute i możliwe obiekcje

W kalendarzu działań marketingowych sierpień upływa często pod znakiem sprzedaży lub kontynuacji polis NNW dla dzieci w wieku szkolnym. Choć świadomość społeczeństwa na temat oferowanych sum ubezpieczenia czy jego zakresu rośnie stale z roku na rok, wciąż jest wiele do zrobienia w tej materii. Z tego wpisu dowiesz się, jakie działania last minute możesz wdrożyć, jeśli jest to dla ciebie jedno z wielu ubezpieczeń sprzedawanych sezonowo, a także, jak radzić sobie z obiekcjami Klientów. 

Sprzedaż NNW: rozwiązania last minute

Mailing

Jeśli dotąd sumiennie tworzyłeś mailową bazę Klientów (wraz ze zgodami na kontakt!), okres sprzedaży NNW to właściwy moment na jej wykorzystanie. Skorzystaj z jednego z programów do mailingu i wyślij informację do osób, które mają dzieci. Postaraj się, aby nie był to mail typowo ofertowy, np. “Ubezpiecz swoje dziecko już dziś”, a wiadomość, która da odbiorcy realną wartość i zachęci go do przeczytania całości. Możesz np. wskazać 5 nieoczywistych sytuacji, w których zadziała polisa NNW lub opisać mity, które krążą wokół tego rodzaju ubezpieczeń. Pamiętaj: korzystając z Polisy w Chmurze, możesz oznaczyć Klientów, którzy wyrazili zgodę na kontakt marketingowy.  

Telefonowanie do stałych Klientów

Telefonowanie jest nieco bardziej pracochłonne niż mailing, ale też pozwala na uzyskanie natychmiastowej informacji zwrotnej i daje ci pewność, że twój komunikat dotarł do adresata. Sezonowe kampanie sprzedażowe to moment, w którym przydaje się segmentacja twoich Klientów. W naszym programie służą do tego tagi. Ich zastosowanie jest dowolne. Możesz użyć haseł, np. “dzieci”, “rolne”, aby z łatwością odnaleźć je w odpowiednim momencie roku. Zachęcamy, by oznaczać każdego Klienta w momencie wprowadzania go do Polisy w Chmurze, dzięki czemu stworzysz uporządkowaną bazę gotową do pracy w dowolnym momencie. 

Kampania w mediach społecznościowych

Przygotuj serię ciekawych i angażujących postów na swój profil firmowy na Facebooku lub Instagramie czy LinkedIn. Jeśli masz niewielu odbiorców, możesz wspomóc się płatnymi kampaniami skierowanymi do konkretnych grup osób.  Zachęć czytających do interakcji poprzez zadawanie nietuzinkowych pytań, np. o najbardziej pomysłowe dziecięce wybryki lub o najciekawsze mieszkaniowe demolki. 🙂 Przeplataj nieco luźniejsze treści z tymi edukacyjnymi, skupiającymi się głównie na zakresie ubezpieczenia i na tym, że opłacanie polisy w szkole nie jest obowiązkowe. 

Aktywności lokalne

Jeśli w okolicy twojego biura znajdują się miejsca dla rodziców z dziećmi, nawiąż z nimi współpracę opartą na wzajemnych poleceniach. Przy odrobinie chęci z obu stron możecie wspólnie wypracować najlepsze rozwiązanie, najlepiej długofalowe. Dobrym pomysłem będzie wizyta w klubach malucha, szkołach tańca, salach zabaw bądź przedszkolach. Być może uda ci się zorganizować spotkanie edukacyjne z rodzicami lub wdrożyć inny, nieszablonowy pomysł na zaprezentowanie swojej działalności. 

Obiekcje przy sprzedaży NNW

Podobnie jak w przypadku innych polis, także w tym przypadku zapewne usłyszysz obiekcje Klientów. Jak wiesz, to naturalny etap każdego procesu sprzedaży, dlatego warto przygotować się na nie wcześniej. Oto kilka najczęściej powtarzających się twierdzeń, z którymi możesz się spotkać. 

Mam już polisę/planuję kupić ubezpieczenie w szkole

W pierwszym przypadku może wydawać się, że szanse na sprzedaż są znikome, jednak mimo wszystko polecamy dopytać rozmówcę o szczegóły. Może okazać się, że chodzi o ochronę, która zakończy się w ciągu kilku najbliższych tygodni lub posiadana polisa to w rzeczywistości propozycja ze szkoły lub z innego miejsca. Wówczas może ona stanowić doskonały punkt wyjścia do porównania z tym, co możesz zaoferować. 

Moje dziecko jest spokojne, nie potrzebuje takiej polisy

W przypadku tej obiekcji najlepiej sprawdzą się konkretne przykłady zdarzeń, z którymi spotkałeś się w swojej pracy. To normalne, że nie dopuszczamy do siebie myśli, że naszym bliskim mogłoby stać się coś złego. W przypadku polis dla dzieci nie mamy do czynienia z koniecznością zabezpieczenia innych, a na przykład z wysokimi kosztami prywatnej rehabilitacji. Postaraj się, aby opisywane sytuacje nie przybierały tonu straszenia rozmówcy, a jedynie obrazowały możliwe konsekwencje braku ubezpieczenia. 

Mam tańszą ofertę

W takim przypadku warto wyrazić zrozumienie i uznanie dla porównywania różnych ofert, a także potraktować je jako punkt wyjścia do wyjaśnienia, że to nie cena jest najważniejszym czynnikiem. Wytłumacz rozmówcy, z czego wynikają różnice w opłatach za NNW i jak wpłynie to na wypłatę świadczenia w przypadku wystąpienia zdarzenia. Możesz przygotować wcześniej wydruk różnych ofert dostępnych na rynku i omówić je na popularnych przykładach złamania kończyny górnej, wybicia zęba stałego czy dowolnego zdarzenia z życia rodziny twojego rozmówcy. 

Muszę porozmawiać z mężem/żoną

To normalna odpowiedź, zwłaszcza że często takie decyzje w istocie podejmowane są przez więcej niż jedną osobę. Nie pozostawiaj jednak inicjatywy po stronie Klienta. Zaproponuj ponowny kontakt na konkretny dzień i poproś o potwierdzenie dyspozycyjności. Pamiętaj, bądź słowny i skontaktuj się zgodnie z wcześniejszą deklaracją. 

Duże kampanie sprzedażowe najlepiej planować z wielotygodniowym wyprzedzeniem, uwzględniając plan konkretnych publikacji, tworzenie lub zlecenie grafik i treści, a także większe niż zwykle zaangażowanie w działania spoza bieżącej sprzedaży. Jeśli jednak sprzedaż NNW stanowi tylko niewielki wycinek twojego portfela, powyższe pomysły sprawdzą się w dowolnym momencie. Jeśli szukasz bezpłatnych narzędzi marketingowych bądź najlepszych książek czy banków bezpłatnych zdjęć, dołącz do naszego Mailingu Nowoczesnych Agentów, tory ukazuje się regularnie co dwa tygodnie. 

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.