Październik i Listopad 2021 w ubezpieczeniach

Jeśli nie masz czasu śledzić wszystkich informacji z rynku ubezpieczeń lub wracasz po zasłużonym urlopie, z pomocą przyjdzie ci powrót do formatu prasówki Polisy w Chmurze. W comiesięcznym podsumowaniu znajdziesz przegląd najistotniejszych informacji mijających tygodni, które pojawiały się w rozmaitych mediach, a przede wszystkim wnioski, które możesz wyciągnąć dla siebie, planując kolejne działania w kierunku rozwoju swojej działalności i pozyskiwania nowych Klientów. 

Ubezpieczenia komunikacyjne 

Portal Bankier.pl informuje za RMF FM, że stawki za OC posiadacza pojazdu mechanicznego wciąż spadają, kontynuując taką tendencję od 2017 roku. Jest to efekt walki cenowej o klientów, którzy kupując polisę komunikacyjną, mogą skorzystać także z innych produktów danego ubezpieczyciela. Wówczas marże są wyższe i towarzystwo zyskuje. 

W porównaniu do ubiegłego roku stawki spadły o ponad 12%. 

Członek zarządu PZU, Tomasz Kulik, podsumowując wyniki spółki również zauważył ten problem, co może spowodować odwrócenie obecnie panującego trendu:

“Mierzymy się z sytuacją stałego spadku ceny, spadku utrzymującego się konsekwentnie od przeszło dwóch lat. Obserwujemy wzrosty częstości szkód komunikacyjnych, a ze względu na presję wywołaną przez rosnącą inflację, oczekiwania płacowe oraz wzrosty części zamiennych wartość średniej szkody rośnie” – powiedział Kulik. 

Co to oznacza dla ciebie, jako agenta? 

Oprócz ubezpieczeń obowiązkowych, których poszukuje każdy kierowca, warto skupić się także na rozwijaniu sprzedaży innych produktów, np. ubezpieczeń mieszkań czy polis życiowych. Dzięki temu twoje wynagrodzenie nie będzie oparte wyłącznie na jednym rodzaju polis, których ceny mogą maleć nawet przez kilka lat, co pokazują powyższe dane. 

Ubezpieczenia osobowe i perspektywy na przyszłość

Początkiem października w Warszawie odbyła się szósta edycja Kongresu 590. Podczas wydarzenia poruszane są kluczowe zagadnienia gospodarcze, w tym także te, dotyczące ubezpieczeń. Jedną z uczestniczek spotkania była Małgorzata Sadurska z PZU. 

Wskazała ona, że po 2019 roku wśród Polaków nastąpił wzrost zainteresowania dodatkowym ubezpieczeniem zdrowotnym. Przyczyną większego zapotrzebowania na wspomniane produkty jest głównie ograniczony dostęp do publicznej opieki zdrowotnej, ale także rosnąca świadomość Klientów. 

Prelegentka wskazała także, że 60% dzisiejszego rynku ubezpieczeń stanowią obowiązkowe polisy komunikacyjne, co oznacza, że wciąż jest bardzo duże pole do rozwijania sprzedaży polis dobrowolnych – zarówno tych życiowych, jak i pozostałych. 

Kluczowym elementem jest tu edukowanie społeczeństwa, dlatego warto szczegółowo zaplanować przyszły rok pod tym kątem. Im szybciej podejmiesz konkretne działania, tym większa część tortu przypadnie ci w udziale. 

Podczas wspomnianej konferencji podjęto również temat ubezpieczeń w formie zdalnej. Choć z powodu pandemii taka forma kontaktu znacząco się rozwinęła i upowszechniła, wciąż istnieje spora grupa Klientów, którzy preferują osobisty kontakt z doradcą. Dotyczy to głównie seniorów, ale także tych, którzy nabywają produkty o szerokim zakresie ryzyk i potrzebują dodatkowych informacji. Warto pamiętać także o nich i planować czas pod kątem osobistych spotkań i rozmów. 

Jak zatem warto zaplanować sprzedaż w 2022 roku?

Mijające miesiące pokazały, że ubezpieczenia komunikacyjne powinny stanowić jedynie część produktów oferowanych Klientom. Coraz większe obniżki, rosnąca konkurencja i bonusy od rozmaitych porównywarek sprawiają, że opieranie swojego biznesu wyłącznie na komunikacji nie jest najlepszym pomysłem. 

Możesz zastosować tu schemat wspomniany w raporcie na początku artykułu. Jeśli masz Klientów, którzy kupują u ciebie tylko polisy oc ppm, zaproponuj im pozostałe produkty, korzystając z tego, że są zadowoleni ze współpracy z tobą. Umów się na indywidualne rozmowy i wspominaj o obszarach, w których działasz. Wbrew pozorom, Klienci nie wiedzą o istnieniu niektórych możliwości, które oferuje rynek ubezpieczeń. 

Dobrym pomysłem będą kampanie tematyczne, takie jak ubezpieczenia rolne, wyjazdy na narty czy postanowienia noworoczne, wśród których znajdzie się zapewne dbanie o zdrowie. Zaplanuj cykl tematycznych postów, pamiętając o wskazaniu korzyści z posiadania ubezpieczenia. 

Poruszaj problemy, które ma każdy z nas. Koszty leczenia czy rehabilitacji, czas oczekiwania na wizyty specjalistyczne czy terminy operacji. Dzięki przykładom z życia wziętym, Klient znacznie łatwiej zauważy potrzebę posiadania danego rodzaju polisy. 

Mamy nadzieję, że podsumowanie wydarzeń ostatnich tygodni pozwoli ci wyciągnąć wnioski odnośnie do własnego rozwoju na rynku lokalnym, a także kierunków kolejnych działań sprzedażowych. Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, polecamy całą kategorię poświęconą temu zagadnieniu: Sprzedaż

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.