Pozyskiwanie nowych klientów w internecie – trzy kroki do sukcesu

Wiesz już, jak wykorzystać własną bazę klientów, by zwiększyć wolumen sprzedaży i pozyskać nowe kontakty. To pierwszy krok w planowaniu działań sprzedażowych. Na dalszym etapie warto poszerzyć swój portfel o nowych klientów. Gdzie najlepiej ich znaleźć? Tam, gdzie szukamy informacji na każdy temat – w internecie!

Nie musisz mieć wielkiego budżetu na marketing – czasem wystarczy dobry plan, determinacja i systematyczne działanie.  

Dawaj wartość

Dziel się wiedzą i edukuj – później oczekuj efektów. Budowanie pozycji eksperta to długotrwały proces, który nie od razu przynosi owoce. Jeśli będziesz konsekwentny i systematyczny w podejmowanych działaniach, prędzej czy później pojawią się osoby, które będą zainteresowane współpracą. Pamiętaj o kilku dobrych praktykach: 

  • Udzielaj się regularnie w mediach społecznościowych, zwłaszcza na LinkedIn i Facebooku. Unikaj jednak ciągłej sprzedaży – to zniechęca. Zamiast tego postaw na realną wartość, którą przekażesz swojej sieci kontaktów. 
  • Publikuj częściej niż raz w miesiącu. Nie daj o sobie zapomnieć – zachęcaj do dyskusji, zadawaj pytania i prowokuj do myślenia. Buduj swoją markę osobistą. 
  • Planuj treści pod kątem najczęściej poszukiwanych informacji. Specjalizujesz się w wąskiej dziedzinie ubezpieczeń? Tym lepiej!

SEO. Trzy litery o wielkiej mocy.

SEO (Search Engine Optimalization) to optymalizacja twojego miejsca w sieci pod kątem wyszukiwarek. Wiesz już, jak istotna jest własna wizytówka w internecie. Gdy tworzysz autorskie treści, zwróć uwagę na to, by znalazły się w nich słowa kluczowe. Odradzamy ich sztuczne nadużywanie, bo takie działanie przyniesie odwrotny skutek. Postaraj się jednak, by dana fraza naturalnie przewijała się w tekście. Dzięki temu twój artykuł pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania Google i zapewni więcej odwiedzin na twojej stronie internetowej, a co za tym idzie – możliwość dzielenia się wiedzą z potencjalnymi klientami. 

O czym warto pisać? Odpowiadaj na najczęstsze pytania klientów. Na pewno nie są odosobnieni w swoich wątpliwościach. Konkretne pomysły na każdy miesiąc znajdziesz w naszym newsletterze. 

Kampanie marketingowe

Mamy nadzieję, że aktywnie korzystasz z naszego nowego modułu kampanii. To doskonałe narzędzie do utrzymywania kontaktu z klientami i cross-sellingu. Gdy zaplanujesz najbliższe tygodnie w Polisie w Chmurze, rozszerz swoje działania o inne media, np. Facebook. Zdecydowana większość mieszkańców Polski korzysta dziś z internetu, a niemal połowa jego użytkowników jest obecna w mediach społecznościowych. To doskonały kanał do pozyskania nowych klientów. Zaplanuj swoje działania w kilku krokach: 

  • Zastanów się, kim jest twój idealny odbiorca. Gdzie mieszka, ile ma lat i czym się interesuje. Stwórz grupy docelowe dla różnych kampanii. W prosty sposób ustawisz je w Menedżerze Reklam Facebooka. Nie ograniczaj się do jednej grupy – dobieraj odbiorców do poszczególnych treści i analizuj wyniki. 
  • Wybierz cel reklamy. Nie da się upiec wielu pieczeni na jednym ogniu. Rozpoznawalność twojej marki, zwiększenie liczby polubień bądź wiadomości – przemyśl, na czym zależy ci przy danej kampanii. 
  • Twórz ciekawe grafiki, które przykują wzrok odbiorcy twoich reklam. Skorzystaj z prostych, darmowych narzędzi takich jak Canva. Pamiętaj, by tekst stanowił mniejszość. Przyjmuje się, że powinien zajmować mniej niż 20% obrazu. 
  •  Nie zapomnij o call to action – wskaż, czego oczekujesz od odbiorcy. Zadawaj pytania, zachęć do zapisania się na twój newsletter lub przeczytania nowego artykułu na twojej stronie.

Gdyby istniała jedna, idealna ścieżka pozyskania nowych klientów, jej wynalazca byłby dziś miliarderem. Kreuj nowe rozwiązania i sprawdź, które z nich sprawdzą się w twoim biznesie. Chętnie wesprzemy cię skutecznymi pomysłami.

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.