Rady mistrzów sprzedaży przydatne dla agentów ubezpieczeniowych

Znasz powiedzenie, że lepiej uczyć się na cudzych błędach niż własnych? Odwróćmy je i tym razem wyciągnijmy wnioski z cudzych sukcesów. Zebraliśmy dla ciebie szereg rad od znanych i mniej znanych mistrzów sprzedaży. To cytaty osób, które są znane niemal każdemu handlowcowi. Znajdziesz wśród nich nazwiska znane z okładek kultowych już książek i tych, których efekty w sprzedaży mówią same za siebie. To nie wszystko! Rady te zawierają odnośniki do naszych publikacji, w których znajdziesz obszerne rozwinięcie każdego tematu. 

Grant Cardone

Grant Cardone to amerykański mówca motywacyjny, inwestor i trener sprzedaży. Jest autorem licznych książek na temat sprzedaży i rozwoju osobistego. 

  • Każdy, kto 'miał szczęście’, powie Ci, że było ono wprost proporcjonalne do jego własnego wkładu pracy”.
  • Większość ludzi przypuszcza atak tylko do momentu, kiedy napotka opór, po czym się wycofuje. To jak drażnienie szkolnego łobuza, a następnie ratowanie się ucieczką – zawsze źle się kończy”. Ta metafora doskonale opisuje proces sprzedaży, w którym przy pierwszych obiekcjach wycofujesz się, uznając, że Klient nie jest zainteresowany zakupem. Jak sobie z nimi radzić? Zajrzyj tutaj

  • Jeśli masz problem z narzucaniem się, to masz problem z przekonaniem i wiarą w swój produkt i musisz je odzyskać”.
  • Najważniejsza dla sprzedawcy jest wiedza o ludziach, a dopiero potem o produkcie”. Jak wiesz, nie do każdego Klienta trafiają te same argumenty. Dla jednego najważniejszy będzie zakres polisy, dla innego zaś jej cena. Jeszcze innych przekonają statystyki i liczby. To właśnie dlatego tak ważne jest zrozumienie, z jakim typem Klienta masz do czynienia i dobranie najlepszej formy komunikacji. O typach Klientów przeczytasz tutaj

Jeffrey Gitomer

Jeffrey Gitomer jest trenerem sprzedaży i mówcą motywacyjnym. Jest autorem licznych książek na temat handlu, np. “Biblia Handlowca”. 

  • Wielcy sprzedawcy to budowniczowie relacji, którzy wytwarzają wartość i pomagają swoim klientom osiągnąć sukces”. O budowaniu relacji przeczytasz tutaj.

  • Kluczem do opanowania wszelkiego rodzaju sprzedaży jest zaprzestanie mówienia o sobie – jak ważny jesteś i czego to nie robisz – i skupić się w swoich wypowiedziach na NICH”. To jedna z najważniejszych rad dla handlowców. Każdy z nas uwielbia mówić o sobie. Wykorzystaj to!
  • W sprzedaży nie chodzi o to, co mówisz. Chodzi o to, jak inni to odbierają”. Możesz przedstawić Klientom zalety proponowanej polisy i mówić o nich godzinami. Wszystko to będzie bezskuteczne, jeśli nie będzie zaprezentowane odpowiednim językiem i zrozumiane przez potencjalnego nabywcę. O tym, jak to zrobić przeczytasz tutaj

  • Nie zyskasz lojalnego Klienta w jeden dzień, ale zyskasz go dzień po dniu”.
  • Ktoś, kto ma już wszystkie odpowiedzi, zapewne nie potrafi słuchać”. Brak umiejętności słuchania to jeden z podstawowych błędów w sprzedaży. Popełnił go niemal każdy z nas.
  • “Wielu sprzedawców jest przygotowana tylko połowicznie. Wiedzą wszystko o swojej firmie i produkcie, nie wiedząc nic o Kliencie”

Brian Tracy

Brian Tracy jest autorem licznych książek i materiałów na temat rozwoju osobistego i sprzedaży. Wydał ich kilkadziesiąt w niezliczonej liczbie języków. Czego możesz nauczyć się od Kanadyjczyka?

  • Potraktuj obiekcje Klienta jako prośbę o więcej informacji”. Takie podejście zmienia nasze nastawienie do procesu sprzedaży, który nie zawsze jest liniowy. O tym, jak radzić sobie z obiekcjami przeczytasz tutaj i tutaj
  • Jeśli nie zadbasz o swojego Klienta, zrobi to twoja konkurencja”. 
  • Mówienie to nie sprzedaż. Tylko zadawanie pytań jest sprzedażą”. Aktywne słuchanie i umiejętne badanie potrzeb to element, na który zwraca uwagę niemal każdy, kto zajmuje się sprzedażą. 
  • Dotrzyj do Klienta tym, że rozwiążesz jego problem lub pomożesz mu zrealizować jakiś cel. Nie swoim produktem lub usługą”. 

Philip Kotler

Kotler to ekonomista i jedno z największych nazwisk świata marketingu. Jest autorem licznych książek i opracowań.

  • Marketing to wyścig, w którym nie ma mety”. Proces sprzedaży, oczekiwania Klientów i dostępne rozwiązania stale się zmieniają. Aby stale rozwijać swoją działalność w branży ubezpieczeń, powinieneś być na bieżąco z trendami. Ulotki czy akwizycja dziś dawno przeszły do lamusa i zostały zastąpione przez media społecznościowe i budowanie sieci kontaktów. Krótkie zdanie Kotlera doskonale obrazuje ten proces.
  • Firmy przywiązują zbyt dużą wagę do kosztów podejmowania jakichś działań, nie patrząc na koszt ich zaniechania”. 
  • Najlepszą reklamą są zadowoleni Klienci”. Jak widzisz, Philip Kotler potrafi przekazać esencję w oszczędnych słowach. Rekomendacje i oceny to potężne narzędzie każdego agenta ubezpieczeniowego. Zajrzyj tutaj, aby zadbać o ten istotny obszar.

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.