Reklamy zakładów ubezpieczeń

Na co dzień w Polsce działa kilkadziesiąt zakładów ubezpieczeń oferujących polisy majątkowe, osobowe i na życie. Ich liczba i różnorodna oferta może przyprawiać o zawrót głowy. Jak zatem trafić do świadomości Klienta? Z pomocą przychodzi reklama czyli klasyczna dźwignia handlu. Plakaty, interesujące spoty reklamowe czy obszerne kampanie to dziś chleb powszedni. W tej publikacji przyjrzymy się najciekawszym reklamom, które z powodzeniem mogą stanowić inspirację do stworzenia własnych kreacji. 

Znane osoby w reklamach

Jednym z najczęstszych pomysłów w świecie reklamy jest zatrudnienie znanych i lubianych osób. Obecnie reklamy ubezpieczeń rządzą się tymi samymi prawami. Niegdyś często widywaliśmy Marka Kondrata, który polecał ubezpieczenie na życie ING, Kingę Rusin w reklamach Commercial Union czy Macieja i Włodzimierza Zientarskich, polecających najlepsze OC w PZU. Dziś Hubert Urbański oficjalnie współpracuje z Rankomatem, a Allianz wypuszcza 6-odcinkowy cykl reklam, w których występuje aktor Christoph Waltz. Całość obejrzysz tutaj.

Stop wariatom drogowym – PZU

To jedna z najbardziej znanych kampanii firm ubezpieczeniowych, która od lat pojawia się w mediach w nowych odsłonach. Oprócz fundacji PZU na szeroką skalę zaangażowała się w nią także Polska Policja. Pierwsza edycja reklam dotarła aż do 73% kierowców. W swoich reklamach ubezpieczyciel stawia przede wszystkim na pozytywny przekaz, przypominający kierowcom, że bezpieczna jazda oznacza długie życie wraz z bliskimi im osobami. PZU podkreśla, że tzw. wariat drogowy to nie tylko osoba, która prowadzi samochód pod wpływem alkoholu, ale także każdy, kto podejmuje ryzykowne zachowania w postaci korzystania z telefonu w trakcie jazdy czy nie zapina pasów.

Proama wrzuca na luz

Podobnie jak PZU, także Proama stworzyła kampanię we współpracy z Policją. Kampania o nazwie „Wrzucam na luz” miała na celu zachęcanie do uśmiechu, życzliwości i spokoju zamiast agresywnych i niekulturalnych zachowań na drodze. W ramach kampanii omawiano uprzejme zachowania wobec pieszych (wówczas nie obowiązywały obecne przepisy), jazdę na suwak, a także zasady współżycia społecznego między rowerzystami, motocyklistami i kierowcami samochodów.

Warta i dobre zakończenia

W 2018 roku Warta rozpoczęła kampanię „Dobre zakończenia”, do której zaproszono dziennikarza Marcina Prokopa. Co ciekawe, bohaterami byli także Klienci firmy, bo to ich historie stanowiły treść reklam. Krótkie, 30-kilkusekundowe spoty mają obecnie kilka milionów wyświetleń w serwisie Youtube. Każdy z nich dotyczy innej polisy – możemy obejrzeć krótką historię o szkodzie z AC, ubezpieczenia na życie, assistance czy polisie mieszkaniowej. Oczywiście każda z tych sytuacji miała dobre zakończenie, jak wskazuje nazwa kampanii. 🙂

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.