Niemal każdy z nas dostaje przynajmniej kilka SMS-ów dziennie. Pojawiła się promocja na karkówkę, paczka dotarła do paczkomatu, a przyjaciółka przypomina o popołudniowej kawie. A gdyby tak wykorzystać krótkie wiadomości tekstowe do kontaktów z Klientami? Jeśli jeszcze tego nie robiłeś, skorzystaj z naszych wskazówek.
Po co mi SMS-y w kontakcie z Klientem?
W przeciwieństwie do e-maili, SMS-y mają bardzo wysoki współczynnik otwieralności. Są również jedną z tańszych form promowania swojej działalności. Wysyłając je, zyskujesz pewność, że odbiorca odczyta twój komunikat maksymalnie w ciągu kilku godzin.
Jak korzystać z funkcji wysyłania SMS-ów?
Określ ich cel
Możesz poinformować o nowej akcji tematycznej (jeśli nie masz na nią pomysłu – śledź nasz newsletter), przypomnieć o mijającym okresie ubezpieczenia albo złożyć życzenia świąteczne lub urodzinowe. Korzystając z Polisy w Chmurze, filtrujesz Klientów pod kątem zgody na telefon bądź SMS, dzięki czemu masz pewność, że odbiorca życzy sobie takiej formy kontaktu.
Nim napiszesz wiadomość, zastanów się, co chcesz uzyskać. Dzięki temu efekty twoich działań będą mierzalne.
Zadbaj o język
Nie każdy zwraca na to uwagę. Unikaj błędów. Nie pisz o składce niższej o 1 tyś., nie wspominaj o ilości mieszkańców wspólnoty mieszkaniowej i zapomnij o zwrocie “w każdym bądź razie”. To podstawa kontaktu z odbiorcą!
Bądź konkretny
Masz 160 znaków. Wykorzystaj je mądrze. Wskaż cel kontaktu i zastosuj wyraźne CTA (call to action). Zachęć Klienta do podjęcia konkretnego działania. Twoja wiadomość powinna mieć konkretny cel. Jeśli chcesz skierować odbiorcę w konkretne miejsce, skróć link.
Nie przesadzaj
Nikt z nas nie znosi SPAM-u. Nie wysyłaj nadmiernej ilości SMS-ów i korzystaj z tego narzędzia w sposób przemyślany. W końcu zależy ci na tym, aby Klienci chętnie czytali twoje wiadomości.
Jakie wiadomości mogę wysyłać?
Możesz przypomnieć Klientowi o spotkaniu, terminie płatności, a także o zbliżającym się końcu okresu ubezpieczenia. Krótka informacja o zbliżającym się terminie przeglądu pojazdu będzie dodatkowym budulcem relacji – w natłoku zajęć zapominamy o tak prozaicznych sprawach, a internetowa porównywarka ma swoje ograniczenia.
Techniczny aspekt wysyłki wiadomości SMS opisaliśmy tutaj. Wdrożenie nowej formy kontaktu zaoszczędzi ci sporo czasu. Dzięki zastosowaniu szablonów dostosujesz treść do konkretnej grupy Klientów.