Ubezpieczenia, które warto promować wiosną

Aby twoja strategia marketingowa przynosiła wymierne efekty, powinna być spójna i przemyślana. Trudno spodziewać się rezultatów, gdy raz na jakiś czas, w motywacyjnym zrywie, dodasz kilka treści w swoich mediach społecznościowych czy innych miejscach w sieci. Jeśli nie masz pomysłu na to, jak zaplanować aktywność w internecie, aby pozyskać nowych Klientów i dotrzeć do większej liczby odbiorców, skorzystaj z naszych cyklicznie publikowanych pomysłów na to, co warto publikować w danym sezonie. Dziś na tapecie – wiosna!

Ubezpieczenia dla rowerzystów

Wraz z nastaniem cieplejszych dni na drogach pojawia się coraz więcej rowerzystów i użytkowników hulajnóg. W tym roku dodatkowym czynnikiem zachęcającym do tego rodzaju aktywności są rosnące ceny benzyny. Początek wiosny to doskonały moment na kampanię informacyjną. Warto uświadamiać rowerzystów, czym jest OC, kiedy działa, a także jakie rodzaje ryzyk może zaoferować im rynek ubezpieczeń. Pamiętaj, aby tylko jeden na kilka postów był stricte sprzedażowy. Twoje media społecznościowe i blog powinny przede wszystkim dawać wartość odbiorcom. Oto kilka przykładowych tematów do stworzenia grafik i postów na Facebooku:

  • Bezpieczeństwo na drodze i jego niezbędne elementy. Kask, oświetlenie, odblaski.
  • Zabezpieczenie roweru przed kradzieżą: o czym warto pamiętać. 
  • Statystyki wypadków z udziałem rowerzystów. Takie dane znajdziesz na stronie internetowej polskiej policji. 
  • Omówienie poszczególnych ryzyk ubezpieczeniowych: omów obrazowo przykłady, w których niezbędna będzie polisa OC, NNW czy casco. Zwróć uwagę na istotne wyłączenia i ograniczenia ochrony, np. w przypadku ubezpieczenia roweru od kradzieży. 

Pole do sprzedaży tego typu polis wciąż jest ogromne. Według raportu Rowerzyści w Polsce 2021 tylko ¼ rowerzystów posiada ubezpieczenie OC, a zaledwie kilkanaście procent z nich ubezpieczyło sprzęt od kradzieży.

Ubezpieczenia rolne

Końcem lutego pojawiły się informacje o tym, które towarzystwa ubezpieczeniowe na podstawie umowy z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi oferują dopłaty do ubezpieczeń upraw. Oprócz sprzedaży tego typu polis, warto dołożyć swoją cegiełkę do zwiększania świadomości rolników na temat potrzeby kompleksowego ubezpieczenia gospodarstwa. Oprócz obowiązkowego OC i ubezpieczenia budynków gospodarskich, warto proponować także rozszerzenie ochrony o ryzyka dobrowolne. Jakie posty warto publikować w tym zakresie?

  • Post informacyjny o dopłatach i posty przypominające na późniejszych etapach. Możesz poinformować krótko, czy wskazane towarzystwa posiadają jeszcze budżet, aby zaoferować polisy z dopłatami. 
  • Infografika o tym, co może ubezpieczyć rolnik. 
  • Statystyki wypadków w polskich gospodarstwach rolnych. 
  • Zabezpieczenie rodziny, gdy jedynym żywicielem jest rolnik. Istotne argumenty za posiadaniem polisy na życie. 
  • Agro casco w praktyce. Ubezpieczenie maszyn wyłącznie na czas prac polowych, kradzież maszyn i istotne wyłączenia. 

Ubezpieczenia turystyczne

Wielkanoc i majówka za pasem, zatem wiele osób zaczyna planować zagraniczne wojaże. Artykuły i publikacje o problemach podczas wyjazdów pokazują, że świadomość na temat działania polis oferowanych przez biura podróży czy działania EKUZ jest wciąż niska. Ponieważ szczyt sezonu jeszcze przed nami, masz sporo czasu, aby zaplanować i stworzyć artykuły lub nieco krótsze treści na Facebooku lub Linkedin. Oto kilka tematów, z których możesz skorzystać:

  • Kiedy i jak działa EKUZ
  • Poznaj 5 państw, w których koszty leczenia są najdroższe 
  • Jak wybrać polisę turystyczną
  • Czy ubezpieczenie turystyczne działa po alkoholu?
  • Najczęstsze wyłączenia w polisach turystycznych

Ubezpieczenia osobowe

Wraz z nadejściem cieplejszych dni wielu z nas podejmuje coraz więcej aktywności na świeżym powietrzu. To dobry moment, aby przygotować cykl postów informacyjnych na temat tego, jak działają ubezpieczenia NNW czy stosowne ryzyka w ramach polisy na życie. 

Choć pewne rzeczy mogą wydawać się oczywiste, dla osób spoza świata ubezpieczeń tak nie jest. Tematy, które na pewno okażą się pomocne dla twoich odbiorców to na przykład:

  • Czy różni się trwały i długotrwały uszczerbek na zdrowiu?
  • Ile można mieć polis NNW?
  • Jak orzeka się procent uszczerbku na zdrowiu? Czy konieczna jest komisja lekarska?
  • Ile czasu musi upłynąć od wypadku, by móc zgłosić roszczenie?
  • Co jest potrzebne do takiego zgłoszenia?

Powyższe propozycje tematów mogą stanowić punkt wyjścia do obszernych i szczegółowych artykułów eksperckich, ale także do zdecydowanie prostszych, niemal obrazkowych treści. Możesz również wykorzystać je na oba sposoby. Dłuższą publikację umieścić na blogu, zaś tę krótszą w mediach społecznościowych. Wykorzystaj wiosenny przypływ energii i działaj! 

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.