Wykonaj 6 prostych kroków, by nikt cię nie polecał

Pozyskiwanie nowych Klientów to zaplanowana i systematyczna praca. Regularne działania wymagają jednak sporego zaangażowania. W tym artykule przybliżymy ci znacznie prostsze rozwiązanie, na przekór wszelkim poradnikom. Dowiesz się, co zrobić, aby nikt cię nie polecał. Gwarantujemy, że nie wymaga to wielkich nakładów pracy i przynosi błyskawiczne efekty. 

Nie proś o polecenia

Nie ma potrzeby, byś to robił. Przecież powszechnie wiadomo, że jeśli ktoś będzie zadowolony z twoich usług, zrobi to samodzielnie. Poleci cię w Google, na Facebooku,  a także 5 znajomym. Sam z siebie, nieproszony. Ty w tym czasie możesz zajmować się naprawdę istotnymi rzeczami. Na przykład obsługą tabunów Klientów, którzy ustawią się pod drzwiami biura. 

Jeśli już prosisz o polecenie, zrób to raz

To wystarczy. Nie ma sensu przypominać o tym Klientowi. Na pewno twoja prośba była dla niego tak istotna, że zapisał ją w swoim terminarzu. Być może nie polecił cię, bo wciąż pracuje nad listą znajomych, którzy chętnie skorzystają z twoich usług. A może od dwóch tygodni tworzy tekst z referencjami na twoją stronę internetową? To będzie coś!

Wypowiadaj się ogólnie

Napomknij nieśmiało: gdyby miał Pan znajomych, którzy szukają ubezpieczenia, proszę dać im namiary na mnie. Jeżeli nie wskażesz, jakich Klientów szukasz, zyskasz pewność, że zawsze ktoś się trafi. 

Zakładaj jak najwięcej

Załóż, że prośba o polecenia to żebranie, że to specjalność ludzi z branży MLM i że na pewno nikt cię nie poleci. Twój Klient na pewno żyje w lepiance i nie ma żadnych znajomych. Proszenie go o polecenia byłoby zbędnym elementem waszej rozmowy. Powinieneś szanować wasz czas.

Proś o polecenia najszybciej jak to możliwe

Najlepiej tuż po tym jak się przedstawisz. Nie dawaj rozmówcy szansy na poznanie cię, a tym bardziej na finalizację transakcji. Im szybciej poprosisz o polecenie, tym lepiej. Dobra rada – najlepiej, aby Klient zadzwonił do znajomych w czasie, gdy ty będziesz wykonywał kalkulację. Wówczas wykorzystacie ten czas najlepiej jak to możliwe. 

Rób niezbędne minimum

Twój czas jest bardzo cenny. Zadaj kilka pytań, wykonaj kalkulację i wystaw polisę. Klient na pewno będzie pamiętał, by odnowić ją za rok. Szkoda? Cóż, wypadki chodzą po ludziach. Poszkodowany na pewno jakoś sobie poradzi. Jeśli to możliwe, prześlij mu OWU bądź numer telefonu na infolinię. Na pewno nabył umiejętność czytania i sprawnie przeanalizuje wszelkie wyłączenia. 

Zapewne bardzo szybko zorientowałeś się, że ten artykuł jest satyrą. Choć trudno w to uwierzyć, powyższe zachowania zdarzają się często. Mamy nadzieję, że są ci obce, jednak warto wyeliminować kilka utartych schematów, by zbudować obszerną bazę zadowolonych Klientów. Zapewne masz już listę celów na nowy tydzień, ale dodaj do nich ten najważniejszy: zadzwoń do 5 zadowolonych Kontrahentów i poproś, by polecili cię znajomym, którzy posiadają firmy transportowe, dzieci bądź jednoosobowe działalności gospodarcze. Zastaów się, do kogo chcesz dotrzeć i działaj.

 

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.