Wyznaczanie celów w pracy agenta

Nowy rok to okres, kiedy wszelkie postanowienia wiodą prym. Są obecne w mediach społecznościowych, w rozmowach, a także naszych kalendarzach. W tym artykule podkreślaliśmy, że lepiej wyznaczyć sobie konkretne cele niż postanowienia w formie myślenia życzeniowego. Skorzystaj z kilku naszych wskazówek, by zrobić to skutecznie.

Bądź SMART

Pewnie wielokrotnie słyszałeś o tym modelu. Jego nazwa pochodzi od pierwszych liter angielskich słów Specific, Measurable, Achievable, Relevant i Time-bound.Twój cel powinien zatem być sprecyzowany, mierzalny, realny do osiągnięcia, istotny dla twojej pracy i musi posiadać termin. 

Sprecyzowany cel powinien cechować się dużą szczegółowością. Zamiast założyć, że pozyskasz większą liczbę Klientów w pierwszym kwartale, określ, ilu ich będzie i jakie branże będą reprezentować. 

Mierzalny cel łatwo zweryfikować. Określ kryteria, dzięki którym poznasz, że cel został osiągnięty. Ilu Klientów pozyskałeś, jaki zrealizowałeś przypis, jak zmieniło się to rok do roku i tak dalej. Dzięki temu w łatwy sposób sprawdzisz swoje postępy. 

Realny do osiągnięcia cel omija udział wygranej w lotto w budowaniu swojej marki. Powinien on uwzględniać nie tylko to, co jest możliwe do osiągnięcia, ale także twoje możliwości, kompetencje oraz czas. 

Istotny, ważny cel powinien zakładać konkretne korzyści dla ciebie. W tym miejscu warto ustalić, dlaczego chcesz go zrealizować i jaką będziesz mieć motywację. Jeśli po pozyskaniu nowych Klientów będziesz w stanie zatrudnić pracownika, który cię odciąży, zyskasz czas. Pomyśl, na co go przeznaczysz. Podobnie, jeśli chodzi o dodatkowe środki, które pojawią się wraz z większą liczbą zawartych polis. 

Określony w czasie cel wskazuje konkretny termin wykonania. Niech będzie to miesiąc lub kwartał. Jeśli wyznaczysz sobie duże cele na cały rok, prawdopodobnie rozmyją się one w czasie. Cel, który jest bardzo złożony warto podzielić na mniejsze zadania i również weryfikować postępy w krótszych odcinkach czasu. 

Zapisuj

Na co dzień twoja głowa ma tyle spraw do zapamiętania, że wyznaczone wcześniej cele mogą umykać w natłoku spraw. Zapisanie ich w miejscu, do którego często zaglądasz niejako formalizuje twoje plany, ale także pozwala sięgnąć do nich w dowolnej chwili. Może to być firmowy kalendarz, plik na dysku Google, zadanie w Polisie w Chmurze bądź tablica suchościeralna. Przypominaj sobie regularnie, do czego dążysz

Dziel na mniejsze części

Duże cele mogą przygnieść nas odległym czasem realizacji, stopniem skomplikowania i trudnością. Może to zniechęcić już na starcie. Zacznij od ogółu i przejdź do szczegółów, czyli mniejszych zadań, składających się na główny cel. 

Jeśli chcesz zacząć sprzedawać polisy na życie, ustal, jak możesz to osiągnąć i przekuj wnioski na mniejsze cele. 

Cel główny: sprzedawać trzy indywidualne ubezpieczenia na życie w każdym miesiącu.

Sposoby osiągnięcia: telefonowanie do obecnych Klientów, poszerzanie swojej wiedzy, edukowanie odbiorców itd.

Mniejsze części: w poniedziałek napiszę artykuł o tym, jak wybrać dobre ubezpieczenie. Co rano, w drodze do pracy odsłucham podcastu kogoś, kto jest biegły w sprzedaży polis i nie tylko, jednocześnie szlifując swój angielski. Wykonam 3 telefony dziennie do obecnych Klientów, którzy ubezpieczali u mnie majątek, itd. 

Dla wielu osób już sam zakup kalendarza wydaje się zbędnym wydatkiem. Podobnie jak planowanie dnia, tygodnia czy konkretnych działań. Jeśli jednak chciałbyś rozwinąć swoją działalność w konkretnym kierunku, bez planu ani rusz. Jest jak mapa, która poprowadzi cię do celu wędrówki. Zacznij od małych kroków, a na pewno po pierwszych sukcesach złapiesz wiatr w żagle. 

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.