Zaplanuj karierę w ubezpieczeniach w 4 krokach

Niezależnie od tego, w jakim wieku i na jakim etapie rozwoju zawodowego jesteś, planowanie ścieżki kariery to temat, któremu warto poświęcić nieco czasu. Takie planowanie polega przede wszystkim na wizji tego, co i jak chcesz robić przy jednoczesnym założeniu, że w ogromnej mierze jesteś kreatorem całego procesu. Jeśli stawiasz pierwsze kroki w świecie ubezpieczeń lub twój rozwój w branży zdaje się stać w miejscu – dobrze trafiłeś. Poniższe rady będą pomocne zarówno na początkowych etapach pracy agenta, jak i w momentach, w których będziesz potrzebował nadać swojej pracy nieco rozpędu. 

Jak zaplanować karierę w ubezpieczeniach w kilku krokach

Przede wszystkim wiedza

Gdy rozpoczniesz działalność na własny rachunek lub zwiążesz się z multiagencją, równolegle z poszukiwaniem pierwszych Klientów, poszukaj źródeł zdobywania wiedzy. Niektóre polisy, które będziesz wystawiać na początku, nie będą wymagały skomplikowanej analizy, jednak z czasem na pewno pojawią się Klienci, którzy będą zainteresowani nieco bardziej rozbudowanymi programami ubezpieczeniowymi lub obszarami, z którymi dotąd się nie spotkałeś. 

Stałe poszerzanie swoich informacji pozwoli ci na udaną komunikację i odpowiednie zbadanie potrzeb, a z czasem otworzy drzwi do ewentualnej specjalizacji w danym kierunku i być może znalezienia swojej niszy. Jeśli potrzebujesz konkretnych źródeł informacji, dzięki którym możesz zdobyć lub poszerzyć wiedzę, zajrzyj tutaj

Marka osobista

Poprzedni punkt łączy się bezpośrednio z marką osobistą, którą warto budować od pierwszych chwil w branży ubezpieczeń. Niezależnie od tego, czy stworzysz własną stronę internetową, fanpage, czy też często aktualizowany profil na Linkedin lub Twitterze, pamiętaj o pracy nad wizerunkiem eksperta. Dbaj o to, by być widzianym przez potencjalnych Klientów. 

Przy pracy nad budowaniem marki osobistej warto wziąć pod uwagę swoje mocne i słabe strony tak, by opierać komunikację na tych pierwszych, jednocześnie pracując nad tymi drugimi. Więcej na ten temat przeczytasz w dedykowanej publikacji

Program do obsługi polis

Gdy stawiasz pierwsze kroki w ubezpieczeniach, zazwyczaj nie masz zbyt wielu Klientów. Z łatwością jesteś w stanie przechowywać notatki w zeszycie lub prostym arkuszu Excel. Z czasem jednak baza się rozrasta i coraz trudniej nad nią zapanować, podobnie jak nad raportami miesięcznej czy kwartalnej sprzedaży. Polecamy systematyzowanie polis i bazy Klientów już od najwcześniejszych etapów działalności, dzięki czemu zaoszczędzisz czas teraz i w przyszłości, a także z łatwością zaplanujesz działania sprzedażowe i marketingowe. Decydując się na pracę w chmurze, masz również możliwość działania w dowolnym miejscu, niekoniecznie za biurkiem. 

Jeśli nie jesteś pewien, czy takie rozwiązanie jest dla ciebie, wypróbuj Polisę w Chmurze bezpłatnie przez 14 dni. 

Kto pyta i obserwuje, nie błądzi

Jeśli czujesz, że utknąłeś w miejscu lub nie wiesz, jak podejść do danego zagadnienia ubezpieczeniowego – obserwuj i pytaj. Wielu agentów ubezpieczeniowych, zarówno tych polskich jak i zagranicznych, prowadzi swoje blogi i profile w mediach społecznościowych. Obserwuj, jakiego rodzaju treści podobają się odbiorcom i wyciągaj wnioski. Obserwacja nie ma na celu skopiowania tych samych treści na swój profil, a raczej ustalenie własnego i niepowtarzalnego kierunku. Nie ograniczaj się jedynie do branży ubezpieczeń. Równie ciekawe spostrzeżenia możesz poczynić u handlowców, menedżerów sprzedaży i ekspertów w innych dziedzinach. 

Na każdym etapie budowania swojej kariery staraj się otwierać na wiedzę bardziej doświadczonych osób. Nie wiesz, jak pozyskać Klientów na ubezpieczenie zdrowotne – pytaj, jak robią to inni. Nie masz pewności co do danego zapisu OWU – skonsultuj się z innymi agentami w branżowych grupach. 

Umiejętność zadawania pytań i wyciągania stosownych wniosków jest niezwykle cenna na każdym etapie kariery – zarówno w jej pierwszych chwilach, jak i w sytuacji, w której poszukujesz nowych rozwiązań w momencie stagnacji. 

Rozpoczynając karierę w nowej branży, wielu pracowników działa po omacku, próbując odnaleźć się w zagadnieniach, z którymi ma do czynienia po raz pierwszy. Jeśli planujesz poważnie związanie się ze światem ubezpieczeń lub pracujesz jako agent już jakiś czas, stwórz strategię jeszcze przed wystawieniem pierwszej polisy, aby pokierować swoją karierą świadomie. 

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.