Zaplanuj nadchodzący rok jak mistrz z metodą 12 tygodni

Ostatnie dni mijającego roku warto poświęcić na krótkie podsumowanie dotychczasowych działań zawodowych. Taki przegląd polis, liczby nowych Klientów i efektów wszelkich planów marketingowych pozwoli ci rozpocząć nadchodzący rok ze stosownymi refleksjami. Gdy już wykonasz przegląd ostatnich 12 miesięcy, czas na najbardziej ekscytującą część – cele i plany noworoczne. Aby ich realizacja nie zakończyła się już w lutym, powinieneś przygotować się do tego procesu. Na początek skorzystaj z naszych 5 wskazówek dla planujących, a następnie zapoznaj się z ciekawą metodą, która sprawi, że tym razem zrealizujesz wszystkie swoje założenia. 

Metoda 12 tygodni – na czym polega

Ten sposób planowania został stworzony przez Briana P. Morana i Michaela Lenningotna. Został on przedstawiony w książce “12 tygodniowy rok. Osiągnij w 12 tygodni więcej niż inni w 12 miesięcy”. Samo założenie tej metody jest proste. Zamiast planować każdy z 12 miesięcy, kurczysz swój plan do 12 tygodni, czyli zaledwie trzech miesięcy. To wystarczająco dużo czasu, aby zrealizować ambitne cele, ale jednocześnie na tyle krótki okres, abyś nie zrezygnował ze wszystkich planów już po 2 tygodniach. Przyjrzyjmy się zaletom tego rozwiązania:

  • Nie rozleniwiasz się w pierwszych dniach i tygodniach Nowego Roku, uznając, że masz jeszcze całe 12 miesięcy na pozyskanie kluczowych Klientów, rozpoczęcie newslettera czy założenie własnej strony. 
  • Data końcowa. Jeśli datą zakończenia wszelkich celów jest 31 grudnia, może okazać się, że zaczniesz działać dopiero w listopadzie. Jeśli deadline masz co tydzień w niedzielę, stała mobilizacja jest niezbędna. 
  • Szybkie efekty. Nie musisz czekać aż 12 miesięcy, aby zobaczyć efekt swoich działań. Widzisz go pod koniec każdego tygodnia, a następnie kwartału. A już po 12 tygodniach rozpoczynasz nowy, ekscytujący “rok”. 

 

Planowanie 12-tygodniowe w praktyce

No dobrze, zdecydowałeś się na planowanie w perspektywie kwartalnej. Jak zatem podejść do niego tak, by wyniki były możliwie najbardziej satysfakcjonujące? Zacznij od zapisania wszystkich istotnych dla ciebie celów w notesie lub kalendarzu. Tak prosta czynność zwiększa prawdopodobieństwo powodzenia kilkukrotnie! Następnie ustal ramy czasowe, np. 2 stycznia-27 marca 2022. To będzie twój 12-tygodniowy rok. 

Wszystkie cele podziel na kategorie, które są dla ciebie istotne: może to być rozwój działalności, zdrowie, życie rodzinne bądź rozwój osobisty. Następnie przyporządkuj poszczególne zadania do wybranych wcześniej obszarów. Staraj się, aby dany obszar miał od 2 do 4 pozycji. Zbyt wiele pomysłów może sprawić, że zwyczajnie zabraknie ci czasu na realizację każdego z nich. Pamiętaj, że w każdym roku masz aż cztery plany. Każdy z nich może zawierać inne obszary i szczegółowe elementy. 

Rozłóżmy na czynniki pierwsze jeden z obszarów, tj. promocja twojej działalności w mediach społecznościowych. To cel główny, który dzielimy na 12 tygodni i konkretne działania, które możemy podjąć, aby po tym czasie zrealizować nasz cel. Wspomniane działania możesz podejmować raz w tygodniu (post na blogu, grafika na Facebooku lub Instagramie bądź nagranie na Youtube), ale możesz także wykonywać drobne zadania każdego dnia (znaleźć podobne konta agentów ubezpieczeniowych z USA, zaplanować tematy na kolejny tydzień etc., przeczytać artykuł na temat marketingu w social mediach).

 

Aby weryfikować postępy, stwórz prostą tabelkę z kratkami do zamalowania. Możesz także użyć arkusza Excel bądź aplikacji typu Todoist. Pod koniec każdego z 12 tygodni określ, w ilu procentach zrealizowałeś pierwotne założenia i zastanów się nad ewentualną modyfikacją kolejnych. 

Niewątpliwą zaletą takiego planowania jest możliwość dostosowania go do specyfiki twojej pracy. Na pewno cele wyglądają inaczej u agenta, który ma punkt w centrum handlowym lub ruchliwej ulicy w mieście, a zupełnie inaczej u agentów, którzy nie mają placówki stacjonarnej i pozyskują Klientów zdalnie. U tych pierwszych lepiej sprawdzą się małe kroki podejmowane każdego dnia, u drugich zaś dokładne planowanie codziennych działań. W styczniu trudno przewidzieć, co przyniesie czerwiec czy lipiec, dlatego warto wybrać metodę kwartalną już dziś. W każdym przypadku po 12 tygodniach następuje ten trzynasty, który wypełnia podsumowanie minionych miesięcy, celebracja sukcesów oraz planowanie kolejnego mini roku. Powodzenia!

Agnieszka

POBIERZ DARMOWY E-BOOK

Dołącz do grupy na Facebooku

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.