Zimne telefony – czy to może się udać?

Telefon to podstawowe narzędzie każdego sprzedawcy. Kontaktujemy się ze stałymi Klientami, ale także z tymi poleconymi. Z czasem dochodzimy do momentu, gdy lista kontaktów i planowanych rozmów zdaje się wyczerpywać. W takiej chwili może pojawić się u ciebie myśl o zimnych telefonach. Jeśli na sam dźwięk tych słów oblewasz się zimnym potem – bez obaw. W tym artykule postaramy się odczarować telefonowanie do potencjalnych kontrahentów. 

Dlaczego boimy się dzwonić?

Stres

Dla wielu osób telefonowanie wiąże się z ogromnym stresem. To uczucie potęguje konieczność wykonania połączeń do zupełnie obcej osoby. Często mamy także uczucie, że zachowujemy się jak akwizytorzy. 

Duży nakład pracy

Tylko niewielka część telefonów kończy się spotkaniem – to normalne. Wielu z nas bardzo szybko się zniechęca, zwłaszcza, gdy słyszy kolejną odmowę lub dźwięk odkładanej słuchawki. 

Brak wiedzy na temat prowadzenia takich rozmów

Wykonanie telefonu do kogoś, komu kończy się okres ubezpieczenia jest dla nas naturalny, podobnie jak rozmowa z osobą, która zadzwoniła do biura celem poznania szczegółów naszej oferty. 

Jak dzwonić do nieznanych nam osób?

Pozytywne nastawienie. To podstawa. Jeśli nie chcesz dzwonić, zakładasz negatywny odbiór bądź niepowodzenie – odpuść. Rozmówca na pewno usłyszy twój ton, przypominający głos osoby, idącej na skazanie. Gdy wykonujesz połączenie, uśmiechaj się. Wbrew pozorom – to słychać!

Zacznij od ocieplenia kontaktu. Jeśli numer kontaktowy przekazał ci obecny Klient, sprawa jest prosta. Wystarczy, że rozpoczniesz rozmowę słowami: “Telefon do Pana przekazał mi Pan Jan Kowalski, mój wieloletni Klient.”. 

Możesz również skorzystać ze wspólnych kontaktów w mediach społecznościowych. “Widziałem Pani piątkową publikację na LinkedIn. Zgadzam się z tym, że w branży budowlanej istnieje wiele obszarów do poprawy. Dzwonię niejako w odpowiedzi na Pani post, bo podobny temat pojawił się w mojej współpracy z Adamem Nowakiem z firmy Nowak Bud.”

Ustal branżę docelową. Nie dzwoń na oślep. Jeśli opiszesz swojego idealnego Klienta, będzie ci łatwiej rozpocząć rozmowę. Przyjmijmy, że doskonale poznałeś problemy wspólnot mieszkaniowych i szukasz nowych Klientów w tym obszarze. Wówczas możesz zainteresować rozmówcę znajomością realiów jego pracy: “Wiem, że na co dzień borykają się Państwo z wieloma drobnymi szkodami. Razem ze wspólnotą X i Y w Poznaniu wypracowaliśmy program ubezpieczeniowy, który pokrywa szkody w mieniu lokatorów, nawet jeśli nie są Państwo winni ich wystąpienia. Chciałbym umówić się z Panem na krótkie, niezobowiązujące spotkanie i omówić optymalizację programu ubezpieczeniowego na Państwa osiedlu.” Zapoznanie się z problemami danego Klienta to podstawa. Na pierwszym planie powinny się znaleźć ich rozwiązania, nie twój produkt. 

Niewykluczone, że zimne telefony nie są dla ciebie, jednak nie przekonasz się o tym, jeśli nie spróbujesz. Skorzystaj z naszych porad i działaj! A jeśli interesujesz się tematami sprzedażowymi – dołącz do naszego newslettera. 

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.