Jak sprzedawać ubezpieczenia podróżne w 6 krokach

Lato w pracy agenta ubezpieczeniowego może mieć wiele odsłon: od trwającego sezonu ogórkowego, przez utrudniony kontakt z Klientami, którzy przebywają na wakacjach, aż po niezmiennie dużą liczbę ubezpieczeń, które kończą się niezależnie od pory roku. Jedno jest jednak niezmienne: to właśnie w okresie wakacyjnym pojawia się najwięcej zapytań o polisy turystyczne. Jak i komu można je oferować? Czy są jakieś nietypowe sposoby sprzedaży “travelek”? Poznaj 6 kroków, dzięki którym sprzedaż ubezpieczeń podróżnych będzie łatwa, a nierzadko bardzo przyjemna, 

Bądź na bieżąco z kosztami leczenia

Koszty leczenia w poszczególnych krajach to najważniejsza wiedza, pozwalająca na zaproponowanie odpowiedniej sumy ubezpieczenia. Inaczej wyglądają one w USA, inaczej zaś w Albanii czy Turcji. Oprócz praktycznego aspektu przygotowania polisy, znajomość specyfiki poszczególnych kierunków podróży pomoże ci tworzyć ciekawe i angażujące treści dla Klientów. Oczywiście trudno spodziewać się, byś posiadał dane na temat każdego kraju świata, jednak najpopularniejsze kierunki wakacyjne to niezbędne minimum.

Pokaż przykłady 

Co roku w sezonie wakacyjnym w mediach pojawiają się informacje o nieubezpieczonych Polakach, którzy otrzymali ogromne rachunki za leczenie za granicą. Zdarza się także, że problem ten spada na zrozpaczoną rodzinę, gdy nieubezpieczona osoba umrze podczas wyjazdu i pojawi się konieczność transportu zwłok. Warto edukować odbiorców na konkretnych, zwłaszcza medialnych przykładach, dzięki czemu w szerszej perspektywie wzrośnie świadomość społeczna w materii ubezpieczeń. 

Cross-selling i up-selling

Ubezpieczenie turystyczne możesz zaproponować w ramach cross-sellingu do innych ubezpieczeń, np. na życie czy do polisy AC przy której Klient wspomina o częstych wyjazdach zagranicznych. 

Możesz także edukować Klientów w zakresie polis, które nie są jeszcze tak popularne jak typowe “travelki”, np. ubezpieczenie kosztów rezygnacji z podróży. Podkreśl najważniejsze sytuacje, w których zadziała taka polisa, aby ułatwić odbiorcy podjęcie decyzji. 

Ułatw proces zakupu

Ten punkt ma zastosowanie w każdym rodzaju ubezpieczeń, także tych krótkoterminowych. Upewnij się, że proces zakupu polisy jest jak najbardziej prosty i zrozumiały. Jeśli posiadasz stronę internetową, wyeksponuj swój adres e-mail oraz telefon. Podobnie w przypadku profili w mediach społecznościowych. Jeśli umieszczasz posty w swoich social mediach, koniecznie dołącz krótką informację o tym, jak można ubezpieczyć swój wyjazd. 

Nie zasypuj Klienta dziesiątkami stron dokumentów, które musi wypełnić i przeczytać – staraj się zawsze przygotować wersję skróconą i pełną, a swoją rekomendację przedstaw podczas krótkiej i zwięzłej rozmowy.

Wykorzystaj własne hobby

Jeśli sam lubisz żyć aktywnie i podróżować, możesz wczuć się w rolę influencera i pokazać na praktycznym przykładzie, jak sam ubezpieczasz swoje wyjazdy i na co zwracasz uwagę, konstruując zakres ochrony. Umieść kilka zdjęć atrakcji, które polecasz w danym kraju, opisz, jak spędzałeś czas i jakie klauzule były ci niezbędne. Jak mawiają – przykład idzie z góry, a pomysłów jest wiele. Zależą one głównie od tego, czym zajmujesz się po godzinach pracy. Gdyby puścić wodze fantazji, można nawet wyobrazić sobie prelekcję podróżniczą agenta ubezpieczeniowego, który wśród wielu anegdot i pięknych historii umieszcza także aspekt ubezpieczenia jako kluczowego elementu wyjazdu za granicę. 

Ustal grupę docelową

Choć ubezpieczenia turystyczne kojarzą się głównie z sezonem letnim, warto pamiętać, że jest znaczna grupa osób, które każdą wolną chwilę spędzają na podróżowaniu. Mogą to być zarówno wyjazdy rekreacyjne, jak i służbowe czy sportowe. Wiele osób inspiruje się blogami podróżniczymi czy planuje biegać maratony w najbardziej odległych zakątkach świata. Mogą one stanowić doskonałą grupę docelową, która uzupełni tę, którą są twoi dotychczasowi Klienci.

Gdzie zatem znaleźć takich Klientów? Najlepiej w grupach tematycznych i na forach, jednakże pamiętaj o najważniejszej zasadzie: unikaj nachalnej sprzedaży i licznych postów sprzedażowych. Przede wszystkim dawaj wartość. Publikuj ciekawe treści, mało znane fakty oraz przykłady z życia. Wizerunek eksperta sprzedaje znacznie lepiej niż skojarzenie z akwizytorem. 

Skuteczna sprzedaż ubezpieczeń podróżnych prawdopodobnie nie będzie stanowić głównego źródła twoich dochodów, jednakże może stanowić ich doskonałe uzupełnienie. Postaraj się wykorzystać sezon letni do przetestowania rozwiązań, które sprawdzą się w twojej działalności. Powodzenia! 

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.