5 wskazówek, jak mądrze zaplanować 2021 rok

2020 rok był bardzo specyficzny nie tylko pod kątem ekonomicznym czy zdrowotnym, ale i pod kątem realizacji celów. Wielu z nas musiało na nowo zorganizować swoją pracę, co nie zawsze sprzyjało trzymaniu się założeń z końca 2019 r. Mimo to, zawsze będziemy zachęcać cię do organizacji swoich działań zawodowych. Skorzystaj z kilku wskazówek, które pomogą ci zaplanować 2021 rok. 

Zacznij od podsumowań 

Poświęć dłuższą chwilę na szczegółowe podsumowanie mijającego roku. 

Które założenia udało ci się zrealizować, a które się nie powiodły? Postaraj się wskazać powody takiego stanu rzeczy. Zastanów się, czego mogło być więcej w mijających miesiącach, a co było stratą czasu. 

  • Czy twoje zarobki były satysfakcjonujące? Jeśli nie, to dlaczego?
  • Jak rodzaj ubezpieczeń dał ci najlepsze prowizje? Co możesz zrobić, by sprzedawać ich więcej?
  • Jak często pozyskiwałeś nowych Klientów? Czy trafiali do ciebie z polecenia, a może na skutek konkretnych działań?
  • Czy w mijającym roku nauczyłeś się czegoś nowego? Być może poznałeś zagadnienia związane z ubezpieczeniem, którego dotąd nie sprzedawałeś lub poszerzyłeś swoją wiedzę w zakresie ubezpieczeń, które sprzedajesz od dawna. 
  • W jakich miesiącach sprzedawałeś najwięcej polis? Z czego to wynikało?

Takie podsumowanie nie ma na celu wpędzania cię w wyrzuty sumienia, a jedynie ma pokazać ci pewne prawidłowości, które być może powtarzają się co roku. 

Jeśli dany miesiąc był dla ciebie rekordowy pod względem sprzedaży, ale też ilości pracy, możesz spodziewać się, że w kolejnym roku będzie podobnie, ponieważ każda polisa będzie wymagała wznowienia, a zapewne pojawią się także nowi Klienci. 

Cele, nie postanowienia

Myślenie życzeniowe nie będzie zbyt pomocne. Warto postawić na konkretne cele.

Przynajmniej raz w tygodniu poproszę dotychczasowego Klienta o rekomendację. 

Zamiast: będę pozyskiwać więcej nowych Klientów. 

Stworzę jeden artykuł tematyczny na LinkedIn w każdym tygodniu. 

Zamiast: zacznę rozwijać swoją sieć kontaktów. 

Przygotuję z wyprzedzeniem 30-dniowy plan publikacji w moich mediach społecznościowych maksymalnie ostatniego dnia danego miesiąca. 

Zamiast: wreszcie ożywię swój fanpage. 

Unikaj ogólników i nieprecyzyjnych twierdzeń. Nie muszą to być cele na cały rok z góry – możesz planować każdy miesiąc z osobna. 

Wyznacz tematy przewodnie

Jeśli planujesz rozwinąć swoje działania marketingowe, wyznacz sobie tematy przewodnie na każdy miesiąc. Styczeń – gdy wielu z nas planuje zadbać o siebie – może upłynąć pod znakiem ubezpieczeń zdrowotnych i życiowych. Wczesna wiosna to dobry moment, by przypomnieć rolnikom o ubezpieczeniu upraw, a koniec lata sprzyja wyborom ubezpieczenia NNW dla dzieci. Kampanii edukacyjnych w tym zakresie nigdy za wiele. 

Oczywiście tematy przewodnie nie muszą dotyczyć jedynie kampanii marketingowych. Mogą odnosić się do priorytetów twojego zespołu, twojego rozwoju zawodowego bądź nowych pomysłów na poszerzenie bazy swoich kontrahentów.

Jeśli poświęcisz chwilę na wyznaczenie poszczególnych tematów na dany kwartał lub rok, unikniesz zaskoczenia szybko upływającym czasem i kolejnym miesiącem pustki na twoich stronach czy profilach. 

Zrób coś po raz pierwszy

Nie mamy tu na myśli skoku ze spadochronem. Nowy początek to doskonały moment, by podjąć się czegoś, czego dotąd nie robiłeś w swojej działalności. Może to być założenie własnej strony internetowej (nawet jeśli będzie ona głównie wizytówką) lub profilu firmowego na LinkedIn czy Facebooku, wykupienie reklamy i skierowanie jej do twojej grupy docelowej, a także włączenie do oferty nowego rodzaju ubezpieczeń. 

Możesz także zapisać się na kurs sprzedażowy lub branżowe szkolenie, w którym będziesz uczestniczył na 100 procent. 

Kontroluj postępy

Niezależnie od tego, czy wyznaczysz sobie cele na tydzień, miesiąc, czy cały rok z góry, pamiętaj o stałym monitorowaniu postępów. Wyznacz czas, który na to poświęcisz i niech nie będzie to 31 grudnia 2021 roku. 🙂 Dzięki regularnemu weryfikowaniu swoich założeń, masz możliwość ich dostosowania do aktualnej sytuacji w twojej pracy. 

Temat postanowień noworocznych u wielu ludzi wywołuje przede wszystkim uśmieszek delikatnego politowania. Wszyscy znamy pobłażliwe pytania o zrzucanie wagi czy rezygnację z palenia, które pojawiają się już w okolicy lutego. Tymczasem mądre planowanie nie musi oznaczać porzucenia swoich celów po dwóch tygodniach. I tej konsekwencji ci życzymy!

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.