Agent vs porównywarka – nierówna walka?

Twórcy porównywarek ubezpieczeniowych w swoich publikacjach przekonują, że wizyta u agenta to już przeszłość, a Klienci coraz częściej wybierają zakup polisy przez internet. Jako główne zalety takie rozwiązania wymienia się wygodę, możliwość porównania ofert różnych ubezpieczycieli, zniżki i kody promocyjne, a nawet uczciwe porównanie ofert.  

Nie da się ukryć, że internet pozwala na zakup polisy o dowolnej porze dnia i nocy, a trudno wymagać od agenta tak dużej dostępności. Zdarza się również, że proponowane ceny ubezpieczeń obowiązkowych są dla ciebie nieosiągalne. Czy to oznacza, że twój zawód niebawem stanie się zbędny? Możesz tak pomyśleć w chwilach zwątpienia, jednak jest kilka elementów, które sprawiają, że wsparcie agenta jest nie do przecenienia. 

Analiza warunków ubezpieczenia i ich praktyczna znajomość

Przy kalkulacji internetowej Klienci otrzymują OWU do każdej z propozycji, jednak niewielu z nich szczegółowo je analizuje. Agent, który na co dzień ma do czynienia z warunkami rozmaitych ubezpieczycieli w kilka chwil wyjaśni różnice pomiędzy poszczególnymi ofertami. Może także omówić ich praktyczne aspekty na przykładach szkód swoich Klientów. Próżno oczekiwać tego po algorytmie porównywarki.  

“Porównaj ceny”, “Znajdź najtańszą ofertę”, “Oszczędź nawet 50%”. 

Te hasła to podstawa komunikacji agregatów. Ty skup się na uświadamianiu swoich Klientów, że zakres polisy i jej szczegółowe warunki są ważniejsze niż 100 zł oszczędności na ubezpieczeniu dorobku swojego życia. 

Dobór ochrony do potrzeb

Klienci nie zawsze są świadomi wszystkich swoich potrzeb ubezpieczeniowych. Suche hasło w kalkulatorze nie zastąpi wyjaśnienia, kiedy należy ubezpieczyć dane ryzyko. Przy uzupełnianiu pól w porównywarce może się wydawać, że rozszerzenie polisy mieszkaniowej o odpowiedzialność cywilną czy ruchomości specjalne jest zbędne. Dopiero kiedy podasz przykład zalania sąsiada, ugryzienia listonosza przez psa czy kradzieży złotych sztabek, Klient zda sobie sprawę, że to rozszerzenia, bez których jego ochrona będzie niepełna. 

Wsparcie przy szkodzie

Zdarzenie losowe niemal zawsze wiąże się z dużym stresem. W takim momencie telefon do zaufanego doradcy jest nieocenionym wsparciem. Tuż po włamaniu czy zdiagnozowaniu poważnego zachorowania, Ubezpieczony nie myśli o analizie wyłączeń w OWU. Oczekuje, że zostanie przeprowadzony przez cały proces krok po kroku, a tego nie znajdzie na popularnych portalach. Niestety, czasem dopiero po takim zdarzeniu Klienci doceniają rolę agenta, jednak – jak to mówią – lepiej późno niż wcale. 

Zdajemy sobie sprawę, że przy ubezpieczeniach obowiązkowych, których zakres reguluje ustawa, możesz mieć problem z konkurowaniem ze stawkami w kanałach bezpośrednich. Warto skupić się przede wszystkim na rozwijaniu portfela ubezpieczeń dobrowolnych, gdzie wiedza i doświadczenie agenta są niezbędne do pełnej i realnej ochrony interesów Klienta. 

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.