Fanpage agenta ubezpieczeniowego – czy to konieczność?

Ciągłe telefony, liczne maile i wizyty w biurze. Nie możesz narzekać na nadmiar wolnego czasu. Jeśli jednak chciałbyś poszerzyć portfel Klientów, powinieneś pamiętać o inwestowaniu w budowanie własnej marki osobistej. Jednym ze sposobów jest prowadzenie swojego profilu na Facebooku.

Czy wystarczy profil, który już posiadam?

Zdecydowanie nie. Zdjęcia z wakacji, rodzinne fotografie z dziećmi czy radość z ukończenia maratonu nie idą w parze z profesjonalnymi treściami. Powinieneś oddzielić prywatny profil dla znajomych od tego zawodowego, który kierujesz do Klientów.

Po co mi fanpage? 

Jeśli chcesz dotrzeć do nowych Klientów, musisz dać się znaleźć. Niemal 80% Polaków korzysta z sieci codziennie, z czego 2 godziny spędzają w mediach społecznościowych. 

Dzięki profilowi na Facebooku i płatnym reklamom możesz docierać do osób, które stanowią Twoją grupę docelową. Możesz także pochwalić się rekomendacjami od zadowolonych Klientów i być w stałym kontakcie ze swoimi odbiorcami.

Od czego zacząć?

Uzupełnij wszystkie informacje. Dodaj zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle i adres oraz telefon twojej firmy. Nim poinformujesz świat o nowym miejscu w sieci, zadbaj o każdy szczegół.

Co umieszczać na firmowym profilu? 

W pierwszej chwili pewnie pomyślisz o serii postów, zatytułowanych: “Kup ubezpieczenie dla swojego dziecka i ubezpiecz dom”. To podstawowy błąd. Pomyśl o odbiorcy swojego profilu. Obejrzyj te, które sam śledzisz. Czy komunikują się w taki sposób? Czy sprzedają w każdej publikacji? Zapewne nie. Na początek skorzystaj z kilku naszych rad:

  • Nie zapraszaj wszystkich znajomych do polubienia profilu – jeśli nie będą reagować na twoje posty, zmniejszą wskaźnik zaangażowania odbiorców treści
  • Inspiruj się profilami, które obserwujesz – nie kopiuj, ale obserwuj i bierz przykład
  • Odpowiadaj na najczęściej pojawiające się pytania Klientów
  • Dbaj o estetyczne i przyciągające wzrok grafiki (możesz skorzystać z banków zdjęć)
  • Publikuj regularnie, najlepiej raz dziennie
  • Dawaj wartość. To najważniejszy składnik profilu na Facebooku
  • Zachęcaj do aktywności. Pytaj, prowokuj dyskusję
  • Planuj publikacje na cały tydzień lub miesiąc z góry. Dzięki temu zyskasz pewność, że gorący okres w pracy nie wpłynie na twoje miejsce w sieci. Posty można zaplanować na konkretny dzień i godzinę.

Czego nie robić na firmowym profilu?

Wiemy, że wielu agentów zmaga się z zabawnymi sytuacjami. Prośby o kalkulację, które ograniczają się do słów: “Dzień dobry, ile za Passata 2004 r.?”, pytania o ubezpieczenie wsteczne męża, który właśnie spadł z drabiny czy próba znalezienia polisy ze świadczeniem z tytułu urodzenia dziecka w 9 miesiącu ciąży. Te anegdoty należy zachować na wewnętrzne rozmowy agentów ubezpieczeniowych – dla Klienta nie muszą być zabawne. 

Podobnie jak publikowanie zbyt dużej liczby postów oraz powielanie treści. 

Nie każdy agent musi posiadać swój firmowy profil na Facebooku, ale zdecydowanie warto rozważyć go jako jeden z kanałów dotarcia do odbiorcy. To także pole do budowania marki osobistej. Jeśli chcesz otrzymywać pomysły na publikacje na każdy miesiąc, zapisz się do Mailingu Nowoczesnych Agentów. Znajdziesz w nim linki do bezpłatnych grafik, tematy postów oraz polecane przez nas książki marketingowe. 

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.