Wyzwania, stojące przed agentami w 2022 roku

Wielu przedsiębiorców, a także pracowników etatowych wkracza w 2022 rok z dużą dozą niepewności. Sytuacja gospodarcza, nowe, często niejasne przepisy i problem ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników to tylko niektóre z wyzwań, z którymi mierzą się firmy. Ponadto każda branża zmaga się z własnymi bolączkami. W tej publikacji przyjrzymy się wyzwaniom, które stoją przed agentami w nowym roku i postaramy się spojrzeć na nie przede wszystkim pod kątem rozwiązań. 

Postęp technologiczny

Kalkulatory on-line, szybkie formularze kontaktowe czy wtyczki, umożliwiające generowanie prostych polis bez udziału agenta to niewątpliwie ważny element rynku ubezpieczeń. Wymusza on dostosowanie się do zmieniających się kanałów dystrybucji, a także coraz wyższych oczekiwań Klientów. Wielu z nas zaczynało od tradycyjnego notesu i zapisywania kontaktów na papierze, jednak te czasy zdają się bezpowrotnie mijać. Coraz większe tempo życia sprawia, że część Klientów preferuje kontakt mailowy bądź telefoniczny i wysyłkę polisy w formie załącznika. 

Aby ułatwić sobie pracę, szukaj rozwiązań, które skrócą czas potrzebny na ewidencjonowanie Klientów i wolumenu sprzedaży, umożliwią planowanie obowiązków, a także pozwolą ci pracować z dowolnego miejsca z dostępem do sieci, co będzie pomocne w pilnych sytuacjach, w których będziesz poza biurem. Doskonałym rozwiązaniem jest praca w chmurze

Wybierając Polisę w Chmurze, możesz szybko zaimportować istniejącą bazę Klientów, korzystać z niej na dowolnym urządzeniu, a także zarządzać swoimi kontaktami i ich historią. Z łatwością wygenerujesz i wyeksportujesz szczegółowe raporty, które pozwolą ci zmierzyć skuteczność podjętych działań i zautomatyzujesz wysyłkę maili i sms-ów. Dzięki korzystaniu z nowych technologii, zaoszczędzony czas możesz wykorzystać na planowanie rozwoju działalności. 

Ceny polis komunikacyjnych

Konkurencja między ubezpieczycielami i dystrybutorami ubezpieczeń komunikacyjnych jest od dawna bardzo zacięta. Coraz niższe składki, zwroty promocyjnych kwot na konto Klientów czy przejmowanie części rynku przez porównywarki cen on-line to tylko niektóre z przykładów, które możemy zaobserwować od dłuższego czasu. 

Dzięki temu, że kalkulacja składki za OC jest stosunkowo prosta, Klienci kontaktują się z kilkoma podmiotami jednocześnie, licząc na jak największe oszczędności. To sprawia, że prowizja jest niewspółmierna do wykonanej pracy. 

Jak zatem najlepiej poradzić sobie z tym wyzwaniem w 2022 roku? Najlepiej rozpocząć od analizy naszego portfela Klientów i rodzajów polis, jakie zawierają za naszym pośrednictwem. Ustal, jaką część twojego wynagrodzenia stanowią ubezpieczenia komunikacyjne, a jaką inne rodzaje polis. Jeśli często zdarza ci się brać udział w cenowej walce o nowego Klienta, rozważ wykorzystanie tej energii na pozyskanie firm lub osób zainteresowanych ubezpieczeniami na życie lub kompleksowym programem ubezpieczenia działalności. Nie zapominaj także o poszukiwaniu ciekawych i nieszablonowych w tej branży rozwiązań, takich jak tworzenie własnego bloga, a nawet video. 

Te obszary pozwolą ci znaczenie bardziej rozwinąć swoje kompetencje w branży, a także zaoszczędzą wiele pracy i stresu, związanego z różnicami, które nierzadko wynoszą kilkanaście złotych. W przypadku ubezpieczeń nieobowiązkowych kluczowy jest zakres polisy, wiedza i doświadczenie agenta, a także wysoka świadomość Klienta. To dokonały obszar do pracy w nadchodzących miesiącach. 

Coraz wyższe wymagania Klientów

Z roku na rok Klienci są coraz bardziej wymagający i świadomi. Dotyczy to nie tylko wspomnianych cen składek, ale także obsługi. O ile nie warto budować swojej działalności na uczestnictwie w walce cenowej, o tyle konkurowanie jakością pracy ma już sens.

Poszerzaj swoją wiedzę w zakresie specjalistycznych ubezpieczeń, staraj się szukać niszy i aktywnie poszukiwać nowych obszarów do pracy. Dawaj Klientom realną wartość w postaci swojego doświadczenia i znajomości przepisów, terminowości i dodatkowej wartości płynącej ze współpracy z tobą. Wbrew pozorom często to właśnie te elementy decydują o podjęciu współpracy. Cena jest tylko jednym z czynników, którego nie warto przeceniać już na starcie. 

Nowy, 2022 rok to nie tylko szansa na dotarcie ze swoją ofertą do nowych osób dzięki niedrogim lub bezpłatnym narzędziom marketingowym. To również spora niepewność związana z nowymi przepisami, z wysokością składek za ubezpieczenia obowiązkowe, a także konieczność pracy nad edukacją i świadomością Klientów. Choć porządek prawny i rzeczywistość pracy w branży ubezpieczeniowej nie do końca od ciebie zależą, inne elementy już tak. Działaj w obszarze swojego wpływu i testuj nowe pomysły, a efekty pojawią się niejako przy okazji. 

Agnieszka

POBIERZ DARMOWY E-BOOK

Dołącz do grupy na Facebooku

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.