Złoty środek pomiędzy tradycją a cyfryzacją. Nowe technologie w ubezpieczeniach.

Notes z listą klientów i numerami telefonów, kalendarz spotkań i arkusz Excel. Zapewne pamiętasz to, co nie tak dawno było normą, a dziś brzmi jak prehistoria.

Nowe technologie opanowały branżę ubezpieczeń, a także naszą codzienną pracę. Choć warto pielęgnować spotkania z klientami i zespołem, otwarcie się na postępującą cyfryzację jest nieuchronne. Które rozwiązania warto wdrożyć do swojej organizacji i jak znaleźć złoty środek?

Program do zarządzania sprzedażą

To dziś podstawa, zarówno pod kątem oszczędności czasu, jak i automatyzacji procesów. Stosowanie nowoczesnych narzędzi w codziennej pracy pozwala nam skupić się na kluczowym elemencie – zwiększaniu sprzedaży i portfela klientów. 

Dzięki zarządzaniu swoim biznesem dzięki rozwiązaniom, dostępnym w chmurze oszczędzasz pieniądze, które należałoby zainwestować we własny program i jego wdrożenie. Masz także pewność, że dane, które gromadzisz są bezpieczne, niezależnie od awarii sprzętu bądź jego utraty. Masz do nich dostęp zawsze wtedy, gdy możesz skorzystać z internetu – w siedzibie klienta, w domu bądź pociągu. 

Wypróbuj Polisę w Chmurze przez 14 dni za darmo i rozwiń swoją działalność.

Obecność w internecie

Czas książek telefonicznych już dawno minął – dziś wszystkiego szukamy w internecie. Polecanych lekarzy, korzystnych cen, a także miejsc, w których ubezpieczymy swój dobytek. Strona internetowa (koniecznie responsywna) i wizytówka w Google (najlepiej z opiniami na temat twojej pracy) to podstawa. Jeśli dodatkowo zdecydujesz się tworzyć dobrze pozycjonujące się treści bądź własne miejsce w mediach społecznościowych, szanse na bycie zauważonym znacznie wzrosną. 

Czas reakcji

Dziś kluczową kwestią jest dostępność. Nie chcemy czekać na odpowiedź na maila czy zapytanie kilkadziesiąt godzin. Mamy również coraz wyższe wymagania co do zakresu ochrony, wsparcia przy likwidacji szkód czy indywidualnego podejścia agenta lub brokera. Warto o tym pamiętać przy ustalaniu listy priorytetów w codziennej pracy. Kompetentna osoba, obsługująca skrzynkę mailową, połączenia bądź livechat może okazać się na wagę złota.

Czy warto zatem wdrażać zaawansowane technologie w każdym aspekcie naszej pracy? Dziś łatwo można stać się zakładnikiem automatyzacji, jednak warto znaleźć ten mityczny złoty środek. 

Ludzka twarz biznesu

W szale wciąż postępujących, coraz bardziej nowoczesnych rozwiązań, nie można zapomnieć o prawdziwych relacjach i ich znaczeniu w procesie sprzedaży. Klient, który włożył wiele serca i energii w zbudowanie oraz prowadzenie swojego biznesu nie potrzebuje automatu, który wyliczy mu składkę. Ten znajdzie bez problemu, pośród wielu podobnych rozwiązań. Nawet najlepsza machineria nie zastąpi jednak dogłębnej analizy realnych potrzeb i dostosowania rozwiązań do indywidualnej sytuacji kontrahentów. 

To właśnie ludzka twarz powinna iść daleko przed nawet najlepszą technologią. 

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.