Zwiększ widoczność w Google w 4 krokach

Według danych We Are Social i Hootsuite aż 84,5% Polaków korzysta z Internetu, z czego niemal 70% aktywnie używa mediów społecznościowych. Zapewne nie zdziwi cię, że zdecydowana większość osób wyszukuje wszelkie informacje w Google, a prawie połowa zapytań dotyczy typowo lokalnych kwestii. Jeśli chcesz dotrzeć do nowych Klientów nie tylko w tradycyjny sposób: przez polecenia, dobrą lokalizację biura czy spotkania twarzą w twarz, powinieneś zadbać o swoją widoczność w wyszukiwarce, z której każdego dnia korzystają twoi potencjalni kontrahenci. Jak to zrobić i od czego zacząć? To proste!

Stwórz wizytówkę 

Aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania fraz “Agent ubezpieczeniowy Kraków”, “Ubezpieczenia Szczecin” i tym podobnych, warto stworzyć swoją wizytówkę Google. Żeby była ona widoczna, konieczne jest utworzenie profilu firmowego. Jak to zrobić?

  • Zaloguj się w mapach Google
  • Rozwiń trzy poziome kreski z lewej strony i wybierz “Dodaj swoją firmę”
  • Alternatywnie możesz kliknąć prawym przyciskiem w dowolne miejsce na mapie i wybrać opcję “Dodaj swoją firmę” 
  • Postępuj zgodnie z dalszymi wskazówkami

Pamiętaj, aby dodać możliwie najwięcej informacji, tj. swoją stronę internetową, dokładny adres i numer telefonu, a także zdjęcia biura, jeśli znajduje się ono  w nietypowym miejscu i Klienci mają problem z jego znalezieniem.  

Zaprzyjaźnij się z SEO

SEO to z angielskiego Search Engine Optimization, co oznacza pokrótce działania mające na celu dobre pozycjonowanie twojej strony internetowej w Google. Niezależnie od tego, czy chcesz stworzyć duży blog ekspercki na temat ubezpieczeń, czy chcesz jedynie zwiększyć liczbę zapytań, polecamy zgłębienie choćby podstaw takiej optymalizacji. 

Dlaczego warto zainteresować się frazami kluczowymi? Przyjrzyj się własnym zachowaniom w sieci. Jak często, szukając krawcowej, dentysty lub fryzjera, docierasz do 4 lub 5 strony wyników wyszukiwania? Właśnie. Twoi potencjalni Klienci nie są w tym względzie osamotnieni. Im lepiej będzie pozycjonować się twoja strona, tym więcej osób trafi na twój numer telefonu czy maila. 

Nie musisz tworzyć wysokobudżetowych kampanii i zatrudniać dużej agencji marketingowej. W Internecie znajduje się mnóstwo darmowych treści, przybliżających ten temat od podstaw. Jeśli planujesz pozyskiwać Klientów na niszowe polisy lub masz konkretny pomysł na rozwijanie sprzedaży danego typu ubezpieczeń, stosowanie fraz kluczowych przyniesie efekty stosunkowo szybko. 

Content marketing

Content marketing nie jest skomplikowanym pojęciem i bezpośrednio łączy się z poprzednim punktem. To po prostu marketing oparty na treściach. Dobrze skrojone teksty na stronie internetowej mają bezpośrednie przełożenie na twoją pozycję w wyszukiwarkach. Im więcej ich napiszesz, tym bardziej wzrasta prawdopodobieństwo, że nowy odbiorca trafi na twoje miejsce w sieci. Poza tym nie od dziś wiadomo, że praktyka czyni mistrza, zatem z czasem na pewno wypracujesz swój styl i zauważysz, które publikacje są najchętniej czytane. 

Jak tworzyć ciekawe treści, które Klienci będą czytać z przyjemnością?

  • Wybierz grupę docelową. Zanim przystąpisz do publikowania, zastanów się, dla kogo piszesz. Czy są to obecni Klienci czy potencjalni nabywcy polis? Jak opisałbyś swojego idealnego odbiorcę? Jest to właściciel firmy produkcyjnej, czy raczej rodzice, którzy po narodzinach dziecka poszukują dobrej polisy na życie? 
  • O co najczęściej pytają cię osoby z grupy docelowej? Co sam chciałbyś wiedzieć w momencie, gdy zaczynałeś karierę w ubezpieczeniach? 
  • Czy twoi rozmówcy rozumieją pojęcia, którymi zazwyczaj operujesz, czy może zdarza ci się używać słów typowo branżowych? 
  • Zanim wystartujesz z blogiem, stwórz sobie plan publikacji na pierwsze dwa-trzy miesiące. Unikniesz wówczas rozpoczęcia z wysokiego C i długiej ciszy tuż potem. 
  • Jeśli pisanie nie jest twoim konikiem, ogranicz się do kilku kanałów, np. Linkedin i strony firmowej. Nie musisz być wszędzie – znacznie lepiej postawić na regularność i jakość wpisów. 

Sprawdzaj wyniki w praktyce

Gdy poznasz teorię i podstawy bycia widocznym w Google, zweryfikuj je w praktyce. Użyj nowej przeglądarki, z której nie korzystasz na co dzień i wpisz frazy kluczowe, po których chcesz być znajdowany w sieci. Jak wysoko pozycjonuje się twoja strona?

Możesz także skorzystać z doświadczenia innych. Wpisz w Google “ubezpieczenia” i dodaj nazwę miasta bądź rodzaj polis, które cię interesują. Zwróć uwagę, jakie strony wyświetlają się na pierwszej stronie i przeanalizuj ich zawartość. Przeanalizuj frazy kluczowe, które pojawiają się na danej stronie internetowej, zwracając uwagę na to, w jakich miejscach są rozmieszczone. Zobacz, jakie treści zawierają Aktualności czy zakładka Blog i na ile przyjazna użytkownikowi jest dana strona. Pamiętaj – nie powielaj i nie kopiuj treści z innych stron, a jedynie obserwuj sposób działania fraz kluczowych. 

Jeśli nie masz jeszcze pomysłu na własną stronę, przeanalizuj portale z branż zupełnie innych niż ubezpieczeniowa. Kwestia widoczności w Google jest na tyle uniwersalna, że na pewno wyciągniesz wnioski dla siebie. 

W dobie przenoszenia naszych wyborów konsumenckich do Internetu, obecność w sieci wydaje się być kluczowa dla każdego agenta, który chce rozwijać się w branży poprzez stałe zwiększanie liczby Klientów. Jeśli swoje wyniki w tej materii oceniasz słabo, zrób coś, czego dotąd nie robiłeś – publikuj na blogu, Linkedin czy Facebooku i znajdź sposób, który zadziała u ciebie. Powodzenia!

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.