Kompetencje cyfrowe kluczem do nowoczesnej sprzedaży

Sprzedaż ubezpieczeń w oczach wielu osób jest profesją, którą może wykonywać niemal każdy, kto wyrazi taką chęć. Część osób szybko zbuduje bazę Klientów i rozwinie swoją działalność, pozostali szybko zajmą się czym innym lub zaczną szukać sposobów na rozwój w branży. Jednym z elementów niezbędnych w sprzedaży jest rozwój kompetencji cyfrowych. Wszystko wskazuje na to, że w najbliższych latach będą one tak samo istotne jak kompetencje miękkie. Jeśli zastanawiasz się, które obszary swojej pracy rozwijać w najbliższych miesiącach, skorzystaj z naszych propozycji. 

Umiejętność poszukiwania informacji i research

Ten punkt znajduje się na pierwszym miejscu nie bez powodu. Jeśli jesteś uczestnikiem rozmaitych grup i forów, zapewne nie raz widziałeś pytania, na które z łatwością odpowiedzieć sobie w zaciszu biura. W sprzedaży ubezpieczeń research jest jedną z kluczowych kompetencji. Pozwala ona na wyszukanie dowolnej informacji w OWU i analizę oczekiwań i indywidualnej sytuacji Klienta w odniesieniu do tego dokumentu. Przydatna jest również analiza dotychczasowego orzecznictwa i podstawowych aktów prawnych, które regulują obszar likwidacji szkód, a także zasady dystrybucji ubezpieczeń. 

Inne obszary także są ściśle powiązane z poszukiwaniem danych. Tworząc treści i komunikaty marketingowe, powinieneś ustalić, do kogo je kierujesz. Podobnie w przypadku pozyskiwania Klientów. Jeśli swoje działania będziesz kierować do wszystkich, możesz stracić sporo budżetu, a w najgorszym razie energii i czasu. 

Porządkowanie danych i informacji

Liczba dokumentów, danych i informacji, które przetwarzamy każdego dnia jest obecnie przytłaczająca. Niezależnie od zaangażowania, nie jesteś w stanie przyswoić każdego, choćby najdrobniejszego elementu. Umiejętność ich katalogowania jest niezwykle cenna. 

Jeśli zależy ci na opanowaniu chaosu, zacznij porządki jak najszybciej, najlepiej na początku działalności. Zadbaj o stworzenie przejrzystych folderów na służbowym komputerze tak, by z łatwością odnaleźć każdy plik. Zachowuj zwłaszcza APK, co może być niezwykle przydatne w sytuacjach spornych dotyczących szkód. 

Aby ułatwić sobie zapisywanie informacji o Klientach, ich potrzebach i aktywnych polisach, skorzystaj z Polisy w Chmurze. Oprócz prowadzenia CRM, z łatwością rozliczysz prowizje, a także zaplanujesz i przeanalizujesz działania marketingowe.

Tworzenie i dystrybucja treści

Jak mawiają marketingowcy: “Content is king”. Jeśli planujesz docierać do określonego typu Klientów, powinieneś ustalić, gdzie najczęściej można ich spotkać. Na Facebooku, Instagramie, a może raczej na LinkedIn czy Twitterze? Unikaj tworzenia treści typowo sprzedażowych, ponieważ bardzo szybko znudzą one potencjalnych odbiorców. Zastanów się nad tym, jakie informacje mogłyby okazać się szczególnie przydatne i zaprezentuj je w odpowiedniej dla danego medium formie.

Mogą to być infografiki, na których w estetyczny sposób przedstawisz dane i statystyki, krótkie, humorystyczne filmiki, dzięki którym pokażesz skutki braku ubezpieczenia bądź merytoryczne publikacje dla przedsiębiorców prowadzących dany typ działalności. 

Gdy podzielisz się swoją wiedzą w przystępnej i atrakcyjnej dla odbiorcy formie, ważne jest również jej promowanie. Nawet najlepsze i najbardziej przydatne treści nie przyniosą efektu, jeśli nie trafią do stworzonej przez ciebie persony.

Bezpieczeństwo cyfrowe

Mając dostęp do wielu bardzo wrażliwych i szczegółowych danych na temat Klientów, powinieneś dbać o ich bezpieczeństwo. Wiele elementów pracy z danymi regulują dziś przepisy, ale pamiętając o ochronie informacji o swoich kontrahentach, warto pamiętać także o własnym bezpieczeństwie. Wciąż znane są przypadki zapisywania haseł na kartkach umieszczonych przy komputerze bądź tworzenia identycznych haseł logowania się do wielu różnych miejsc począwszy od banku, a skończywszy na poczcie e-mail czy ulubionym sklepie internetowym. 

Oto kilka dodatkowych elementów, o których warto pamiętać: 

  • Rób regularne kopie bezpieczeństwa, jeśli wszystkie istotne pliki przechowujesz jedynie na komputerze. 
  • Upewnij się, że załączniki, które pobierasz pochodzą z zaufanego źródła
  • Weryfikuj, czy odwiedzane przez ciebie strony internetowe mają certyfikat SSL
  • Nie przechowuj dokumentów z danymi Klientów na biurku, gdzie dostęp do nich może mieć dowolna osoba odwiedzająca biuro
  • Twórz silne hasła, zawierające znaki specjalne, wielkie i małe litery oraz cyfry
  • Wykonuj niezbędne aktualizacja oprogramowania

W ostatnich miesiącach w sieci pojawia się coraz więcej informacji o czatach obsługiwanych przez AI (sztuczną inteligencję), robotach oraz ich coraz większym udziale w rynku pracy. Słychać głosy, że technologia odbierze zajęcie ludziom w wielu obszarach, m.in. w copywritingu, marketingu, sprzedaży czy produkcji. Na pewno warto obserwować jej rozwój, jednocześnie traktując coraz większy udział automatyzacji w naszym życiu jako coś, z czego możemy korzystać w codziennej pracy, skupiając się na kluczowych aspektach działalności ubezpieczeniowej takich jak pozyskiwanie Klientów, budowanie relacji oraz oraz większą profesjonalizację. 

Agnieszka

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.